droge huiduitslag, exceem

En spina bifida dan?

En klompvoeten, O-benen of andere misvormingen dan? Vind je het niet opmerkelijk dat er een vitamine naar voren wordt geschoven die in de naam verwijst naar planten (folaat verwijst naar bladeren) en waarvan men vrijwel uitsluitend plantaardige voedingsbronnen benadrukt, terwijl dierlijke, vetoplosbare vitamines die minstens zo belangrijk zijn, zo niet nog veel belangrijker, worden genegeerd of gedemoniseerd?

Mike

Het demoniseren of negeren van dierlijke bronnen is mij al lang opgevallen, een slechte zaak. Hypes zijn nooit gezond.
Achgutteguttegut, die zielege beestjes! hoe zit het met de zielige plantjes?
Natuur is: eten en gegeten worden, altijd al zo geweest, werkt uitstekend, tot de mens zich ermee gaat bemoeien.

Gerard ik heb haar geen foliumzuur aangeraden, maar lever:

Bij bloedarmoede is lever het voedingsmiddel bij uitstek, ijzer, b12, foliumzuur. Superfood!

Wat ik hier zeg is dat lever al deze zaken bevat, niet dat ze deze afzonderlijk moet suppleren...

Ik ben op de hoogte van opneembaarheid van foliumzuur/folaat. Ik raad zwangere vrouwen ook deze vorm aan samen met b12 als ze perse willen suppleren en het denken niet uit de voeding te zullen halen.

Maar naar mijn weten is Sacha niet zwanger. Jij zegt dat het jou helpt bij huidklachten, dat vind ik wel wetenswaardig.

ik ben inderdaad niet zwanger en het gaat mij om de huidprobleem bij mijn dochtertje van drie. haar huid is droog, schaal en met bultjes. tot vandaag niet jeukend. nu jeukt ineens haar borst en nek en is vuurrood opgezet. ze was verkouden ik heb er 3x luuf op gedaan. wellicht was dat niet slim.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan