Een maagzweer? Hevige pijn!

Dankjewel Alexandra. Langzaam maar zeker sloop er steeds meer in. Omdat ik er fysiek zo slecht aan toe was, was er blijkbaar veel nodig om aan te sterken naast de goede voeding. Toch merk ik nu steeds meer dat ik er beroerd van word.. wat misschien ook komt omdat ik fysiek voel dat ik vanuit andere bronnen al wel aansterk!

De basis wordt nu goed aangepakt: schildklier krijgt extra ondersteuning, energie krijgt een boost (NADH) en magnesium+valeriaan zorgen voor de rust.

De rest (vitamine E, D, B, C) worden nu sowieso al afgebouwd. D is niet meer zoveel nodig gezien de zon (waar oh waar vandaag?), vitamine B ben ik mee gestopt gezien de verhoging b6 en b12, en ook vitamine E neem ik nog maar drie keer per week. Vitamine C nam ik er drie van per dag, dat is er nu nog maar 1 (al vraag ik me af of ik daar misschien nog wel meer van moet nemen).

Vloeibaar vet leg ik veel nadruk op, wat volgens mij wel veel goeds oplevert..

Nu nog een fatsoenlijke slaap, want hoe goed ik ook eet.. zonder genoeg uren slaap, lijkt mijn lijf het niet te trekken.

 
Je kunt ook overdag een dutje doen. Misschien in de tuin/balkon in de zon?

Vroeger met mijn kinderen lag ik altijd een uurtje op de bank. Sliep maar 5 minuten. Had toen nog nooit van stress/gerelateerd aan voeding gehoord. Mijn vader deed het ook altijd.

 
Ja Mike, ik ben ook vrij eigenwijs!

Een eigenschap waardoor ik soms harder onderuit ga dan de kwaal waar ik mee loop dus.

Maar soms, is het ook een voordeel..

 
Ik kan in deze het voordeel nog niet ontdekken hoor Floortje. En echt snappen doe ik het eigenlijk ook niet. Je hebt het over afbouwen van je supplementen, wat is er mis met gewoonweg stoppen? Je zegt dat je bezig bent met de basis en het enige dat ik daar zie staan zijn supplementen. Voor mij is de basis toch echt voeding.

En van de supplementen die je neemt zie ik alleen maar gefabriceerde supplementen, niets dierlijks zoals levertraan.

En dan heb ik ook nog even gegoogeld op NADH. En ik vraag me echt af wat dat nou voor spul is. Het maakt dat je energie krijgt, maar wat ondersteunt het in je lijf? Wat maakt het dat jij straks zelf in staat bent om je energie weer goed te regelen? Zoals ik het lees (en ik heb me er niet mega in verdiept!) is dat het brandhout is wat dus uiteindelijk je systeem meer zal overbelasten omdat het het nu aan het aanjagen is.

NADH is een upper en vervolgens aan de valeriaan en magnesium om rustig te worden. Ik vindt het niet gek dat je soms wat slecht slaapt. Het komt allemaal nog van buitenaf en ik vraag me af waar jij zit in dit geheel.

 
Ik ga met Alexandra mee. In je voorsteltopic schreef ik al:

Quote:
Als je werkelijk jezelf wilt helen, dan zal het roer radicaal om moeten: weg van de planten en op naar het dierlijke voedsel.


Ik krijg sterk de indruk dat het roer qua voeding nog lang niet om is. Vegetarisme is uit zichzelf al een eetstoornis, maar jij hebt daarnaast ook een eetstoornisverleden. Voor mij is duidelijk dat je hier qua denkpatroon nog volop in zit!

Mike

 
Quote:
Een aantal weken geleden ben ik door mijn maagzuurtekort probleem (gevolg: courperose) HCL met pepsine gaan slikken. Dit ging lange tijd goed, maar sinds van de week ben ik daar intuïtief mee gestopt omdat ik vermoedde dat het wel eens mijn pijn kon verklaren (door dit tablet heb ik misschien teveel maagzuur binnengekregen?)..


Quote:
Nee. Er bestaat niet zoiets als teveel maagzuur. Bij voldoende maagzuur sluit de maagpoort zich, juist om te voorkomen dat het maagzuur omhoog kan komen. Alleen als er sprake is van te weinig maagzuur blijft deze poort open staan en heeft het maagzuur dus de mogelijkheid om omhoog te komen. Zie ook:

https://www.fatsforum.nl/topic/het-belang-van-maagzuur.


Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan