Eenvoudige nierreiniging

@ moestuin na drie weken guldenroedethee drinken ging ik kleine gruissteentjes plassen.

Verder: gisteren had ik venkel gegeten en daar ging ik enorm van plassen. Het is dus urinedrijvend.

 
http://wholehealthsource.blogspot.nl/2014/03/the-ultimate-detox-your-kidneys.html
Quote:
The Ultimate Detox: Your Kidneys

Can a detox product improve upon 500 million years of kidney evolution***? I have my doubts.

* Exception: chelation therapy offered by a licensed medical practitioner for actual, diagnosed heavy metal poisoning. Second exception: strategies that use the word "detox" loosely to refer to removing unhealthy foods from the diet.

** Toxins tend to be very small-- either small organic molecules or minerals such as arsenic. Larger toxins such as proteins are uncommon in the circulation because proteins are generally not absorbed by the digestive tract. Toxic proteins have to be injected or otherwise directly introduced into the circulation, e.g. by a snake bite or a bacterial infection. But if you're bitten by a rattlesnake, I hope your first line of treatment won't be a detox kit from your local supplement store.

*** Kidneys are present in hagfish and lampreys, the most "primitive" living vertebrates.


 
Ik lees in Moritz dat het belangrijk is om je nieren te reinigen om de zoveel leverreiningen, maar ik lees er hier erg weining over. Doen jullie dit wel regelmatig? En zo ja hoe?

Ik vind de goedkope leverreiniging een beetje "vaag". hoeveel is een bosje peterselie en hoelang is het aan te bevelen om het goedje te drinken.

Het is mij overigens nog nooit opgevallen dat mijn urine stinkt na het eten van asperges....

Ik heb wel "zakjes" onder mijn ogen. Geen zwarte wallen oid, maar gewoon zakjes gevuld met vet of vocht. Mijn moeder heeft dat ook... Iedereen vraagt altijd aan mij of ik moe ben (Zucht) Ik had gehoopt dat het met de leverreinigingen wel minder zou worden, maar morgen doe ik Leverreiniging 8, en ik zie nog geen verschil. Dus ik dacht misschien zijn mijn nieren er voor verantwoordelijk?

Ik hoor graag jullie mening over de nierreiniging.

Bedankt!

 
Hoi moestuin, therapeutisch (echt gericht en consequent) de nieren reinigen doe ik eigenlijk niet, maar ik drink wel heel regelmatig thee van brandnetel, paardenbloem of heermoes, eet nu heul veel asperges en aspergesoep, en ik drink veel bouillon/soep waar ik ook kruiden in verwerk (peterselie, selderij). Ik vind het een beetje onzinnig om een kruidenthee te bestellen als ik ze buiten gratis kan plukken dus zal de 'officiële' nierreiniging van Morritz niet gaan doen. Je houdt vocht vast onder je ogen, zou kunnen dat je nieren een steuntje kunnen gebruiken, dus lijkt me geen verkeerd idee om er aandacht aan te besteden.

Schijnt dat er mensen zijn die de aspergelucht niet ruiken, misschien eens iemand anders laten snuffelen :)

 
Quote:
Daily dose of baking soda could stop kidney patients needing dialysis


Quote:
What happens is the inflammation of kidney is prevented by baking soda because a chemical reaction takes place limiting ammonia production in the kidney.



Read more: http://www.dailymail.co.uk/health/a...-patients-needing-dialysis.html#ixzz2uiLbVXBr

Dagelijkse dosis baksoda/natriumbicarbonaat/zuiveringszout zou nierpatienten kunnen helpen weg te blijven bij dialyse omdat het de ammoniakvorming in de nieren vermindert.

 
Wie mij in het echt heeft gezien, weet dat ik ook vocht onder de ogen vasthoud. Dat doe ik al van kinds af aan. Het beste wat ik tot nog toe heb bereikt is dat ik minder grote wallen heb dan voorheen en dat ze niet meer zwart of donker van kleur zijn. Momenteel drink ik dagelijks al weer een tijdje bica, ter ondersteuning van mijn alvleesklier. Ik was vergeten hoezeer bica ook de nieren ondersteunt, bedankt voor de reminder!

Mike

 
Heb net peterselie gekookt en het sap staat af te koelen voor gebruik.

M'n volgende plan ter ondersteuning van de nieren is om met het peterselie sap + wei eens te kijken of ik asperges kan fermenteren.
 
Ik zou toch maar oppassen om de nieren te zuiveren met peterselie want het is een kruid met het meeste oxaalzuur en dat is juist nadelig voor de nieren. Ik gebruik liever koriander dat ik maal en dan een paar theelepels per dag doorheen de thee's die ik drink. Een goede thee die ik dagelijks drink bestaat uit een paar theelepels groene thee, een tl. koriander, 10 ml citroensap, een tl. echte natuurhoning met een tl. kaneel.
 
Koriander is dan weer niet aan te raden voor mensen met een kwikbelasting, omdat er dan herdistributie van kwik plaatsvindt.

Mark
 
Ja, dat wist ik ook nog niet en zo zal er wel altijd iets zijn denk ik. Zolang we maar niets 'te' doen en we het in het midden houden...
 
Tja bij de peterselie heb ik op zich wel een goed gevoel, urine kleurt en ruikt ineens als of er van alles opgeruimd wordt.

Maar goed, met een glas per dag drink ik deze fles leeg en ga ik nog eens goed kijken naar eventuele alternatieven. Voor het ondersteunen opschonen van de lever combineer ik ook verschillende dingen, dus waarom bij de nieren niet.
 
Hey Dianthus,

Dank je wel voor de link. Onder andere komt het binden van calcium en oxaalzuur voorbij.

Nou hoorde ik van m'n pa dat ze vroeger bij het koken van rabarber en spinazie een stukje gemalen krijt toe voegden om het oxaalzuur te binden.

Wat ik verder wat betreft dit onderwerp tegen kom op o.a. westonaprice.org is dat voor de nieren verzadigd vet erg belangrijk is en dat kokosolie hierin een belangrijke rol speelt wat betreft het beter opneembaar maken van omega 3, wat weer gunstig zou zijn voor de nieren.

Ook magnesium kom ik op verschillende sites tegen, dus ik ben wat extra olie gaan smeren.

Peterselie laat ik even voor wat het is.
 
Ik kan me eigenlijk niet zo vinden in het drinken van peterselie water i.v.m. oxalaten. Ik heb het op mijn site staan en krijg een mail van iemand die het tegenstrijdig vindt en dat is het ook wel. Ik heb onderstaande tekst gevonden op leefbewust.com

Oxalaten worden niet door het koken vernietigd, want ze zijn erg stabiel. Het koken kan de oxalaten in het voedsel verminderen omdat ze dan in het kookwater terecht komen. Als je dit water vervolgens afschud, dan verminder je waarschijnlijk de oxalaten die in het voedsel zaten. Als je die vloeistof echter zou drinken, dan krijg je de hele hoeveelheid binnen.

Het kan dus in het water komen vanwege het koken of trekken (whatever) maar vervolgens ga je dit water drinken. Ik vind het heel verwarrend. Kan iemand dit uitleggen aan mij. Dat je het kunt drinken om je nieren te ondersteunen maar oxalaten kunnen juist nierstenen veroorzaken.

Wie o wie weet een antwoord.

Lia
 
Het lijkt me dat je citaat klopt Lia en dat de vloeistof te hoog in oxaalzuur is. Een sluitend wetenschappelijk antwoord met bewijs heb ik helaas niet.
 
Hi Poekie, ik zou peterselie lekker als kruid gebruiken om eten op smaak te brengen en dus in kleine hoeveelheden. Er zijn voldoende alternatieven kruiden om de nieren mee te reinigen, guldenroede, berkenblad en berkenwater, brandnetel. Peterselie staat niet erg hoog op de lijst voor de nieren in de fytotherapie.
De jeneverbes is ook sterk diuretisch, maar wel voorzichtig als de nieren al zwak zijn kan dit ze overprikkelen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan