Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Anders dan jij ? gebruik ik mijn lichaam als fijn meetinstrument om te bepalen wat goed is voor mijn lichaam.Ik wacht op een voorbeeld.![]()
![]()
Helemaal mee eens hoor. Wat voor de één goed is kan voor een ander heel slecht uitpakken. Zelf verdraag ik rauw eiwit wel goed en en er gaat dan ook regelmatig een rauw eitje door een yoghurt smoothie. Ik maak me dan ook geen zorgen om de antinutrienten.Anders dan jij ? gebruik ik mijn lichaam als fijn meetinstrument om te bepalen wat goed is voor mijn lichaam.
Daar heb ik daardoor geen statistieken en chemische analyses voor nodig.
Na meermaals problemen te hebben ondervonden in mijn maag/darmstelsel na het nuttigen van rauw ei-eiwit heb ik geluisterd naar die signalen en nuttig ik daarom geen rauw ei-eiwit meer.
Anders dan jij ? nuttig ik rauw ei-geel puur zonder dat met ander voedsel te mixen.
Ik meen mij te herinneren van jou gelezen te hebben dat jij een ontbijt nuttgt bestaande uit mix / shake van havermout, banaan, rauw ei en rauwe melk ?
Dat valt jou blijkbaar goed en die mix is dan blijkbaar prima voor jouw lichaam ?
In de video bevestigt een in mijn beleving deskundig arts dat er drie anti-nutrienten in rauw ei-eiwit zitten die problemen in het maag/darmstelsel kunnen veroorzaken.
Dat bevestigt mijn persoonlijk ei-eiwit nuttiging beleving en dat geeft mij weer meer vertrouwen in het prachtig functioneren van het lichaam.
Heel intelligent ook van natuur / God om dat zo te construeren vind ik, want dan eten zoogdieren niet steeds alle eieren van kippen op omdat ze zich daar dan niet prettig bij voelen.
Eenmaal gekookt worden anti-nutrienten geneutraliseerd maar gekookt ei-eiwit vind ik echt niet lekker.
Rauwe eierdooier valt mij prima en jij bent gelukkig met jouw mix.
En zo is het voor iedereen weer net wat anders en dat maakt andere mensen juist zo boeiend in mijn beleving.
Over een andere persoonlijke beleving vind ik het zonde van mijn tijd om me daar druk over te maken.
Anders dan jij ? gebruik ik mijn lichaam als fijn meetinstrument om te bepalen wat goed is voor mijn lichaam.
Daar heb ik daardoor geen statistieken en chemische analyses voor nodig.
Na meermaals problemen te hebben ondervonden in mijn maag/darmstelsel na het nuttigen van rauw ei-eiwit heb ik geluisterd naar die signalen en nuttig ik daarom geen rauw ei-eiwit meer.
Anders dan jij ? nuttig ik rauw ei-geel puur zonder dat met ander voedsel te mixen.
Ik meen mij te herinneren van jou gelezen te hebben dat jij een ontbijt nuttgt bestaande uit mix / shake van havermout, banaan, rauw ei en rauwe melk ?
Dat valt jou blijkbaar goed en die mix is dan blijkbaar prima voor jouw lichaam ?
In de video bevestigt een in mijn beleving deskundig arts dat er drie anti-nutrienten in rauw ei-eiwit zitten die problemen in het maag/darmstelsel kunnen veroorzaken.
Dat bevestigt mijn persoonlijk rauw ei-eiwit nuttiging beleving en dat geeft mij weer meer vertrouwen in het prachtig functioneren van het lichaam.
Heel intelligent ook van natuur / God om dat zo te construeren vind ik, want dan eten zoogdieren niet steeds alle eieren van kippen op omdat ze zich daar dan niet prettig bij voelen.
Eenmaal gekookt worden anti-nutrienten geneutraliseerd maar gekookt ei-eiwit vind ik echt niet lekker.
Rauwe eierdooier valt mij prima en jij bent gelukkig met jouw mix.
En zo is het voor iedereen weer net wat anders en dat maakt andere mensen juist zo boeiend in mijn beleving.
Over een andere persoonlijke beleving vind ik het zonde van mijn tijd om me daar druk over te maken.
Kijk, nog steeds een afwijkend antwoord op de vraag. Maar eentje waar ik mee kan leven.
Het is mij niet duidelijk naar wat voor een voorbeeld je op zoek bent.
- Kun je daar duidelijk over zijn zodat ik daarop een duidelijk antwoord kan geven ?
Met name : het betreft jouw gevoel.
- Nee.
Het betreft een persoonlijke conclusie verkregen uit persoonlijke lichamelijke waarnemingen.
Maar zoals eerder aangehaald en beweren dat het slecht is, slaat nergens op, en is dus ook weerlegd. Wat die zogezegde deskundige ook beweert, want hij staaft het nergens mee en vergeet gemakshalve de verhoudingen en het gebruik van betreffende parameters.
O, heb ik geschreven 'dat het slecht is' ?
- Zie het als een natuurlijk fenomeen, dat kippen hun nageslacht beschermen door slechtere verteerbaarheid van hun eieren.
Dit soort beschermingsmechanismen komen best vaak voor in de natuur.
avidine weegt 66000 gram/mol
biotine weegt 244,3 gram/mol
60% van het ei bestaat uit het eiwit , 30% uit de dooier,
- Misschien eens onderzoek doen naar mogelijk sterke effecten van heel kleine hoeveelheden van bepaalde stofjes ?
Een bekend voorbeeld daarvan zijn natuurlijk lichamelijke effecten bij allergien.
Ben je zelf wellicht een wetenschapper of onderzoeker van beroep ?
Vanwege dat doorzagen en je steeds best druk over maken over in mijn beleving futiele details.
Of heeft dat doorzagen misschien een andere oorzaak / reden ?
In 1 gram avidine zitten een hoop moleculen avidine, In die andere gram biotine zitten een hoop moleculen biotine, maar avidine is een grote molecuul (is erg zwaar, relatief gezien dan) en biotine is maar een ukkepuk van een molecuul, dus zitten er in die ene gram biotine veel meer moleculetjes biotine dan dat er moleculetjes avidine in die gram avidine zitten.
En gelukkig zijn de moleculen van belang en niet de grammen,en die zitten dus in verhouding van 1 molecuul avidine tov 270 molecules biotine. En 1 molecuul avidine neutraliseert 4 molecules biotine.
- Heb je de video beluisterd ?
Daarin worden drie anti-nutrienten genoemd.
Ah, ik wist niet dat je onderzoeker of wetenschapper van beroep moest zijn om te onderzoeken ? Zal ik voortaan rekening mee houden.Kijk, nog steeds een afwijkend antwoord op de vraag. Maar eentje waar ik mee kan leven.
Het is mij niet duidelijk naar wat voor een voorbeeld je op zoek bent.
- Kun je daar duidelijk over zijn zodat ik daarop een duidelijk antwoord kan geven ?
Met name : het betreft jouw gevoel.
- Nee.
Het betreft een persoonlijke conclusie verkregen uit persoonlijke lichamelijke waarnemingen.
Maar zoals eerder aangehaald en beweren dat het slecht is, slaat nergens op, en is dus ook weerlegd. Wat die zogezegde deskundige ook beweert, want hij staaft het nergens mee en vergeet gemakshalve de verhoudingen en het gebruik van betreffende parameters.
O, heb ik geschreven 'dat het slecht is' ?
- Zie het als een natuurlijk fenomeen, dat kippen hun nageslacht beschermen door slechtere verteerbaarheid van hun eieren.
Dit soort beschermingsmechanismen komen best vaak voor in de natuur.
avidine weegt 66000 gram/mol
biotine weegt 244,3 gram/mol
60% van het ei bestaat uit het eiwit , 30% uit de dooier,
- Misschien eens onderzoek doen naar mogelijk sterke effecten van heel kleine hoeveelheden van bepaalde stofjes ?
Een bekend voorbeeld daarvan zijn natuurlijk lichamelijke effecten bij allergien.
Ben je zelf wellicht een wetenschapper of onderzoeker van beroep ?
Vanwege dat doorzagen en je steeds best druk over maken over in mijn beleving futiele details.
Of heeft dat doorzagen misschien een andere oorzaak / reden ?
In 1 gram avidine zitten een hoop moleculen avidine, In die andere gram biotine zitten een hoop moleculen biotine, maar avidine is een grote molecuul (is erg zwaar, relatief gezien dan) en biotine is maar een ukkepuk van een molecuul, dus zitten er in die ene gram biotine veel meer moleculetjes biotine dan dat er moleculetjes avidine in die gram avidine zitten.
En gelukkig zijn de moleculen van belang en niet de grammen,en die zitten dus in verhouding van 1 molecuul avidine tov 270 molecules biotine. En 1 molecuul avidine neutraliseert 4 molecules biotine.
- Heb je de video beluisterd ?
Daarin worden drie anti-nutrienten genoemd.
Je bent in mijn beleving vaak bozig en geirriteerd in je reacties naar mij, leest niet goed wat ik schrijf en geeft er steeds weer een niet door mij bedoelde draai aan.Ah, ik wist niet dat je onderzoeker of wetenschapper van beroep moest zijn om te onderzoeken ? Zal ik voortaan rekening mee houden.
Jouw gevoel, persoonlijke conclusie, beiden hetzelfde voor mij. Nu gaan we over woordgebruik vallen.
O, heb ik geschreven 'dat het slecht is' ? : ´Rauw eiwit nog beroerder voor gezondheid dan ik wist´
Dat onderzoek is gedaan hoor, zoek zelf maar, is niet mijn beroep.
Insinuaties, ga ik niet op in.
En die 3 antinutrieten heb ik ook weergeven, met de % in het gehele ei.
Ik verlies mijn tijd niet verder.
Je bent in mijn beleving vaak bozig en geirriteerd in je reacties naar mij, leest niet goed wat ik schrijf en geeft er steeds weer een niet door mij bedoelde draai aan.
Jouw reacties lijken mij vooral vanuit gevoelens.
Voel je je door mij persoonlijk iets aangedaan, dat je dat doet ?
Watje.Ik verlies mijn tijd niet verder.