Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen; ik ben Maarlies, ben 67 jaar en weet sinds een paar maanden dat ik spijsverteringsproblemen heb.
Twee keer heb ik een ontlastingonderzoek gedaan, waaruit dit bleek, mijn darmen nemen geen voedsel op dus voedselintolerantie zeiden ze, immuniteitsproblemen,ik ben bij een dieetnatuurgeneeskundige en heb diverse homeopathische middelen gekregen om mijn darmen weer te laten herstellen en mijn immuniteit op te krikken, gelukkig heb ik nog steeds genoeg energie! wat ik heel raar vind. Mijn gewicht is nu 50 Kg. en ben heel langzaam afgevallen van 60 Kg. naar dit gewicht. ik volg nu een histamine-arm dieet op haar advies maar ik kom geen gram aan, nu ik al jullie verhalen heb gelezen, herken ik ook dingen van mijzelf,ben bang dat ik verder ga afvallen, wat absoluut niet de bedoeling is! Ik las van Maarten dat hij enzymen gaat gebruiken voor de spijsverteringopname. Zelf denk ik dat mijn pancreas niet goed functioneert, omdat deze in het bestralingsgebied heeft gezeten van mijn borstkanker die ik in 2004 had. Vreemd was dat er in het eerste ontlastingonderzoek Amylase, Lipase en Protease niet goed was. De Creon die mijn huisarts voorschreef voor mijn pancreas gaf al direct pijn in de maagstreek, dus die heb ik aan de kant gezet. In een tweede ontlastingsonderzoek, dat ik zelf heb laten uitvoeren door een groot en bekendstaand laboratorium kwam er voedselintolerantie uit zoals eerder beschreven. De kuur die ik nu volg zou ik 6 maanden moeten volhouden om resultaat te zien. Zelf heb ik twijfels of de ingeslagen weg wel de juiste is omdat ik me zelf steeds magerder ziet worden. Mijn huisarts zegt dat alle organen goed zijn, bloedonderzoeken geen afwijkingen vertonen maar niet verder mag afvallen. Nu zit ik echt met mijn handen in het haar. Na het lezen van diverse verhalen trek je zelf natuurlijk ook een conclusie. Ik dacht spijsverterings-enzymen wellicht goed zijn om in gewicht aan te komen. Met een histamine-arm dieet krijg je erg weinig variatie naar binnen. Herkent iemand zich in het verhaal van mij, laat me dat dan weten. Alle advies van jullie is welkom.