Er klopt niks van.

Buiten door de heldere blauwe lucht is goed een bijna halve maan te zien en iets verder naar rechts de zon ??????
Wie kan mij uitleggen hoe dàt mogelijk is..
Volgens mijn nuchtere verstand zou de maan nu volledig zichtbaar moeten zijn omdat de zon en maan elkaar nu ook volledig 'zien'.

Je recente bijdrages aan dit forum zijn zeer sterk. Zo jammer dat je nog vastzit aan die flat earth BS.

Mike

Buiten door de heldere blauwe lucht is goed een bijna halve maan te zien en iets verder naar rechts de zon ??????
Wie kan mij uitleggen hoe dàt mogelijk is..
Volgens mijn nuchtere verstand zou de maan nu volledig zichtbaar moeten zijn omdat de zon en maan elkaar nu ook volledig 'zien'.

Soms is de maan overdag aan de hemel zichtbaar.
De maan draait in ongeveer vier weken om de aarde. Eens per omloop staat hij tegenover de zon. Het is dan Volle Maan, en de maan is de hele nacht zichtbaar. Maar een kwart omloop eerder of later staat hij veel dichter bij de zon aan de hemel. Je kunt zon en maan daardoor vaak tegelijkertijd zien. Zo is de Eerste Kwartier-maan vaak ’s middags al te zien; de Laatste Kwartier-maan zie je in de loop van de ochtend nog.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan