Erg slank, wil aankomen.

Ik heb de melk opgewarmd en daarna uitgezet en daarna de honing erin.

 
Kun je rauwe melk wel nemen bij een candida infectie? ik las juist ergens dat dat niet goed was..

Ik moet ook aankomen..zit nog lager in gewicht dan jullie..{173cm en 47 kilo}..ben ook een behoorlijk actief persoon,helpt ook niet echt mee.

 
Bij candida kun je beter kiezen voor melkkefir. Hierin zit een bacterie(of schimmel, weet ik niet meer) die de hele dag niets anders doet dan candida eten.

47 kilo is wel erg weinig hoor als je 173 cm bent!

Als ik jou was zou ik eens een tijdje minimaal een liter of 3 melkkefir per dag gaan drinken, naast je gewone maaltijden.

 
Net als charade kom ik ook aan sinds ik volgens WAPF eet (met weinig koolhydraten). Een liter rauwe melk en 0,15 liter slagroom per dag. Ik ben zo'n kleine 4 maanden bezig en ben ongeveer 4-5 kilo aangekomen (van 74-76 kilo tot nu 79-80 kilo bij een lengte van 1.92m). Mijn weegschaal is een beetje onbetrouwbaar heb ik gemerkt, maar een nieuwe kopen vind ik onzin. Vandaar allemaal "ongeveer". Ik ben nog steeds erg slank, maar het extra gewicht voelt wel erg fijn. Van mij mag er nog wel 5 kilo bij, maar dat laat ik aan mijn lichaam over.

Hoe weet je trouwens dat je candida in je darmen hebt? Via een test? Is dat een test die je makkelijk zelf kan doen?

 
Quote:
47 kilo is wel erg weinig hoor als je 173 cm bent!


Dat is een BMI van een krappe 16, dit is GEVAARLIJK ondergewicht!

Mike

 
Bedankt Janse,dan ga ik achter de melkkefir aan!

Ik weet het Mike..ben ookal door de hele medische mallemolen geweest,mdl artsen,gynacologie etc. {niks uitgekomen natuurlijk,behalve waarsch. endometriose}maar het ondergewicht is ontstaan door de darmproblemen en mijn lijf is uitgeput en staat op spaarstand..menstrueer dus ook niet meer.Maar sinds ik op dit forum ben gekomen heb ik eindelijk het idee dat ik er iets aan kan doen..snap nu het principe van bijnieruitputting,de rol van de hormonen etc.

 
L-lady,

Ik lees net even in je voorsteltopic wat je eet en drinkt.

Ik hoop dat je al grote veranderingen hebt gemaakt wat betreft je eetpatroon, want als ik het zo vlug even bekijk dan lijkt het echt helemaal nergens op..

Quote:
S'morgens nu een glas sole op de nuchtere maag..gevolgd door een glas met wat geperste citroen en olijfolie.

Daarna eet ik een kom havermout die ik een nacht laat weken en daarna in water kook met wat gekookte lijnzaad en wat chiazaadjes.

Tussendoor: 2 kleine boekweit boterhammetjes van een boekweit brood die ik zelf maak/soms ook alleen een avocado.

In de namiddag eet ik warm..ik ben een echte aardappeleter..hier pas voor het eerst gelezen dat dat niet goed voor je is..maar moet dat dus meer gaan vervangen door vlees..meestal eet ik dus iets met aardappels,verschillende soorten groenten en dan soms een stukje vlees of vis erbij..{witte vis,want ook op vette vis reageer ik dus}qua vlees eet ik..rundergehakt,kip of kalkoen.

S"avonds eet ik soms nog wat boekweitbrood,soms een boekweitpannekoek..soms gewoon wat groente of nog een keer warm.

Ik drink alleen kruidenthee of water {cafeine hoef ik ook niet te nemen},s"avonds voor het slapen gaan nog een glas sole.


Ik vind het ook niet zo gek dat je zo mega ondergewicht hebt! Je denkt toch niet dat je veel aan gaat komen door een kommetje havermout, wat chiazaadjes, wat groenten en SOMS een stukje vlees of vis?? 8O

Je bent zwaar ondervoed. Je zult je lichaam moeten BOMBARDEREN met voedingsstoffen om hier uit te komen.

En dan geen chiazaadjes, lijnzaad of andere rare "superfoods", maar ECHT eten, dierlijke voeding dus.

 
Haha ja daar ben ik me nu ook van bewust! heb mn eetpatroon echt al heel erg omgegooid..chiazaad,lijnzaad,sojamelk eet ik niet meer..eet nu iedere dag 1/2 eieren en ga er nog meer eten,neem veel bottenboullion,vrijwel iedere dag nu vlees of vis met groenten en eet boekweitpannekoeken {ook met groenten}die ik super vet bak in kokosolie..heel af en toe nog een keer aardappelen.Zoek eigenlijk nog een goede vervanging daarvoor..vandaag wat grapefruitsap geprobeerd voor de vitamine c.

Nouja tips zijn zowiezo nog welkom..ik heb ook fysiek zwaar werk..dat helpt me helaas ook niet met aankomen.

 
Nog steeds vind ik het niet veel wat je eet, vooral als je nog zwaar werk doet ook. Waar blijft de roomboter, slagroom, ghee etc? Vervang de grapefruit en andere fruitsappen voor VETTE rauwe melkkefir. Ik weet zeker dat als je hier een liter of 2-3 per dag bij gaat drinken dat je gewicht zeker wel omhoog gaat. (Misschien wel rustig opbouwen).

Quote:
.eet nu iedere dag 1/2 eieren en ga er nog meer eten,


Juist, dat is voeding! Als ik jou was zou ik ze nog lekker bakken in een berg roomboter ook!

Ikzelf eet bijna elke dag een stuk of 6-12 eieren (rauw 8))

 
Je hoeft aardappels niet te vervangen. Je kunt ze missen als kiespijn. Gooi een extra klont roomboter door je prakkie. Gegarandeerd een vol gevoel.

 
Lekker zoete aardappelen met heel veel roomboter nemen, tot een puree maken. Er komt vanzelf een moment dat je ze niet meer hoeft.maar vooral, jezelf daadwerkelijk gaan voeden!

 
Dankje voor de tip Kavana..die ga ik eens proberen dan maar..

Janse: de zuivel heb ik dus nog niet geintroduceerd omdat er een koemelk allergie in de famillie zit.{bij mijn oma is er zelfs een broertje aan overleden in de oorlog toen ze niets anders hadden}

Ik wil dus rustig beginnen met het introduceren van de melkkefir en als dat goed gaat wil ik het gaan uitbreiden naar de roomboter,slagroom,kaas,ghee etc.

 
In hoeverre heb jij de tijd om het "rustig aan te doen" I-Lady? Is de klok bij jou niet al 12 uur aan het slaan? Rustig aandoen lees ik bij jou als vasthouden aan oa een vetvrij dieet. En daarmee ga je het niet redden. Kan je nog zoveel tips vragen, zeggen dat de switch hebt gemaakt, maar als jij niet snel veranderd dan ga je achteruit ipv vanuit stilstand naar vooruitgang.

 
I-lady

Probeer geitenmelk, geitenyoghurt, geitenkwark, geitenroomboter en rauwmelkse geitenkaas.

Gaat bij de meeste mensen goed.

Succes

 
Nee dat is niet zo Alexandra..ik eet namelijk al veel meer vet en ga dat ook veel meer doen! Maar ik ben wel voorzichtig en introduceer daarom alle nieuwe dingen stapje voor stapje.Want ik heb een verleden van darmontstekingen {daardoor heb ik ook de tekorten opgelopen!} en helse darmkolieken die mij belemmerden uberhaupt nog een leven te leiden.En wat ik nu terug gekregen heb aan gezondheid wil ik niet weer inleveren!

 
Ik ben weer eens op de weegschaal gaan staan en weeg nu 67kg. 2 jaar geleden of zo was dat 55kg. Liever kijk ik niet meer op de weegschaal, want wil geen controlfreak worden, want dat maakt alleen maar onzeker en is zonde van de tijd.

Ik eet nu zo goed als geen koolhydraten meer. Hoogste koolhydraten gehalte zit hem in de rauwe melk. Ik zou het alleen niet aanraden, want het lichaam moet zich toch aardig aanpassen maar ik kan gewoon niet tegen koolydraten wagens alvleesklier klachten. Ik kan er nu prima op leven. Ik heb gelukkig dat rare gevoel niet meer boven me navel. Het kan ook komen doordat ik me sociale angsten op zij heb gezet, of omdat ik nu extra magnesium en zink supplementen ben gaan slikken.

Ik probeer zoveel als ik kan te eten op gevoel dus als ik eet dan eet ik door totdat ik echt vol zit en het eten moet gewoon smakelijk zijn. Ik moet me prettig voelen.

Ik merk dat ik helemaal geen vet opslag krijg op bepaalde plekken. Ik doe veel rek en strek oefeningen en loop veel.

Doordat ik nu op vet en eiwitten kan teren kan ik een stuk zekerde de dag door.

 
Dat klinkt heel goed Charade! dat is 12 kilo meer.

Ik ben trouwens ook aan het aankomen door de wapf voeding...gelukkig!!!

 
Voor nu berg ik de weegschaal weer op voor een jaar. 12kg is behoorlijk veel als je na gaat dat ik voorheen nooit aan kwam wat ik ook at. Maar ik had weinig ritme en dat wat ik at interesseerde me eigenlijk niet. Toch vroeg ik me altijd af wat nu gezond en ongezond was. En ik vroeg me altijd af hoe het is om ziek te zijn, want ik kon het niet voorstellen als kind hoe het is om ziek te zijn. Als ze mij nu even beter hadden voorgelicht op school dan had ik die rotzooi uit de kantine niet gegeten. Het is ongelooflijk wat ze op scholen in de kantine verkopen. Verkoop dan niks.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan