nog een leuk ervaringsverhaal, helemaal volgens werking van de iTOVi:
iTOVi en ik zijn heel goede vriendjes. Ik vertel jullie een verhaal over een geliefde naaste en mijn iTOVi.
Ik heb in augustus 2017 dit vernuftige apparaatje aangeschaft. Onze dochter, zoals meesten van jullie wel weten, is verstandelijk beperkt, spreekt niet en alles moeten we altijd aan haar aflezen, als het ware, dus leek me handig als iets als dit apparaat een stukje zou kunnen meehelpen.
Afijn, om dit te testen, heb ik veel geöefend met de iTOVi met allemaal "slachtoffers" die zich ter beschikking stelden voor de testen, inclusief mijzelf natuurlijk ?
Mijn naaste, was hier voor een bak koffie en introduceerde hem mijn nieuwe GADGET, de iTOVi. Zou jij eens gescand willen worden, uhm ok, zei hij, en wil je de producten eens proberen die uit de test komen, ok, zei hij. Dus zo gezegd en zo gedaan. Hij heeft een maand gesmeerd en is weer bij me. En hoe gaat het, merk je er wat van: uhm nee, was het antwoord. Ok, zei ik, zou je het opnieuw willen proberen? Ok was weer zijn antwoord, dus het hele riedeltje weer opnieuw. Weer olietje meegegeven en smeer een maand lang, 2x per dag op je polsen, achter je oren en op je hart.
Dus hij weer aan de slag, heel skeptisch maar wel heel erg smeertrouw.
Dus na 2e maand trof ik mijn naaste weer en stelde dus weer de vraag, hoe gaat het met je en merk je iets van de oliën... Nu is mijn naaste een zeer nuchter kalf en ook dit keer was het antwoord weer: Nee, ik merk niks.
Ok, zei ik dat kan, wil je nog een poging wagen?
Zijn antwoord was ja en dus weer een "meting" en oliën mee en hij weer aan de slag.
Nu was het dus zo, dat mijn man en ik merkten dat hij wat opener en vrolijker weer was. Hij had al lange tijd moeilijke periode achter de rug en erg gesloten.
Ok, na 3 maanden zaten we samen aan de koffie, mijn naaste en ik en stelde hem weer de vraag, hoe gaat het en merk je wat van de olietjes.
Je kan het antwoord al raden, dat was weer Nee, ik merk niks. Ik zit hem zo eens aan te kijken en zeg tegen hem, ik vind je er eigenlijk best goed uitzien.
Ja, zegt hij langs zijn neus weg, ik ben de afgelopen maanden een kilo of 6 aangekomen.
Nu moet je dus weten dat mijn naaste al jaren aan het tobben is om zijn gewicht te behouden, extra veel eten, extra vette dingen eten en toch wilde zijn gewicht maar niet stijgen, sterker nog het daalde elk jaar en hij woog nog 62 kilo op zijn magerst bij ruim 1,80 lang!
Nu had ik al geruime tijd het idee dat hij een darmaandoening heeft dat lijkt op Ceuliaki. Hij gooit via ontlasting veel afval uit en slecht van samenstelling, meer als dat hij voedsel opneemt. Al een paar keer had ik geopperd om een beetje anders te gaan eten om te kijken of dat zou kunnen veranderen, hij verteert zijn voedsel niet goed en neemt dus niet voldoende op uit zijn darmen, die voeren te veel af.
De oliën hebben hem dus geholpen om veel beter te verteren en daardoor kon hij in gewicht aankomen. 6 kilo in 3 maanden!!! Wauw, dat is bijzonder toch als je weet dat hij maar bleef afvallen.
Nu is het niet alleen dat hij aangekomen is in gewicht maar er is nog meer gebeurd. Zijn kinderen roepen, pap wat ben je toch vrolijk de laatste tijd... En zijn collega's zeggen dat, hij sprankelt weer, zijn werk stroomt weer, neemt mooie opdrachten aan in zijn werk, hij was nogal soort van ingedut, en nu zit er weer vuur in zijn body en soul
?
Maar... Nee hoor, ik merk niets van de olietjes zegt hij ???