Eens met Colloquial. Dit gaat eerder vroeger dan later gebeuren!
Voor wat betreft mijn analyse van de verkiezingsuitslag:
Over het geheel gezien ben ik tevreden. Steve Bannon had voorspeld dat eenderde van het EP populistisch zou zijn na deze verkiezing. Volgens mij klopt dat wel zo ongeveer.
In NL ben ik echter zeer teleurgesteld! Baudet en Rutte kruisen de degens en het enige waar Nederlanders het over kunnen hebben is die idd wat onhandige vraag van Baudet ('Wanneer heeft u voor het laatst gehuild?'). De leugens van Rutte blijven onvermeld. Hebben we eindelijk een goed en inhoudelijk debat op TV, blijkt dat geintje Baudet 3 zetels te kosten in de peilingen! Nederlanders houden niet zo van discussieren op het scherpst van de snede, ze bewandelen liever de 'gulden middenweg'. Ik loop hier al jaren tegenaan, niet voor niets schreef ik
dit reeds in 2013.
Dit is precies de halfzachte mentaliteit waar Rutte op leunt, gewoon de lachebek uithangen en leugens uit je mouw strooien alsof het niets is. Timmermans vaart eveneens wel op deze koers. Veel SP-aanhangers zijn ook afgehaakt door dat Hans Brusselmans-filmpje. Scherpe satire mag ook al niet meer in dit land, we zijn compleet verweekt geraakt. Dat tuig in Brussel doet net alsof ze een 'gematigde' koers bewandelen, terwijl ze ons een EXTREEM MARXISTISCHE politiek opdringen vanuit hun Toren van Babel. En de Nederlander tuint er keihard in, om misselijk van te worden! Elkedageenei suggereerde dat de NL uitslag misschien doorgestoken kaart was, maar GeenStijl heeft bijzonder accuraat gepeild samen met Maurice de Hond en hun exit poll was 100% raak, terwijl die van de NPO er op details naast zat. Dit is werkelijk hoe NL heeft gestemd, triest maar waar.
De Duitsers zijn geen Merkel-aanhangers meer, die tijd is voorbij. Ze zijn echter nog altijd even goedgelovig, nu ze linksaf slaan naar De Groenen. De redding gaat niet van links komen, maar ja 'Klimaschutz' en zo, het wordt er gewoon elke dag een beetje meer ingeramd. Het is elke verkiezing weer bijzonder frustrerend om te zien hoe langzaam de verandering, het bewustzijn in beweging komt maar tiswattis, ik kan het niet mooier maken. Die Great Awakening kan mij niet snel genoeg komen!
Mike