Even voorstellen, Aurely

Op de site "kankerhoeverder"staat:
Geen vlees, geen eieren, geen zuivel....
Dus met rauwe melk, bottenbouillon, etc. doe ik het nu toch verkeerd?

Aurely, lastig natuurlijk, maar tegenstrijdige berichten zul je overal vinden, het budwig dieet laat alleen kwark toe als zuivel, ik kan de logica ook niet helemaal volgen. Op dezelfde site staat wel weer melkkefir, dus zelfs binnen de site spreken de adviezen elkaar tegen. Dit is iets waar je je eigen weg in zult moeten vinden.
Er zijn ook mensen genezen op een dieet van rauwe groenten en rauwe lever of rauwe melk, is ook zoeken wat bij jou past, waar jij je goed bij voelt.

Beste Aurely,

Niet om je nog meer in verwarring te brengen, maar voor het natuurlijk genezen van kanker wordt heel vaak succesvol gebruik gemaakt van onder andere groentesap kuren en juist geen dierlijke producten als vlees en melk.

Dierlijke producten zijn voor een persoon met kanker te zwaar om te verteren en bijvoorbeeld de alvleesklier heeft juist al z'n energie nodig om de kanker te bestrijden.

Op dit forum is wel eens eerder de Gerson therapie voorbij gekomen. Is ook gebaseerd op onder andere sapkuren en koffie klysma's. Ik kan het topic even niet vinden, maar volgens mij schreef Mike schreef toen dat hij kan inzien dat deze therapieën kunnen werken voor mensen die al erg ziek zijn en eerst afbrekende energie (voor de kanker) nodig hebben voordat er weer opgebouwd (met dierlijke producten) kan worden.

Dus ik zou zeker eens verder kijken naar bijvoorbeeld Gerson therapie.
Hier een mooie docu waar het onder andere daarover gaat en nog veel meer interessante onderwerpen (ik had ook al link in de 'kanker natuurlijk genezen' topic geplaatst):

The beautiful truth

Na een uur ongeveer gaat het over de Gerson therapie met veel kankerpatiënten die waren opgegeven door de reguliere zorg en herstelden nadat ze de Gerson therapie gevolgd hadden.

Succes!!

De stichtingmediwiet heeft andere en veel ruimere acceptatie voorwaarden dan die je nodig hebt om het bij de apotheek mee te krijgen. Bij de stichtingmediwiet is volgens mij alleen het hebben van kanker voldoende omdat zij het ook aanbieden als medicijn voor genezing en niet alleen voor pijnverlichting.

De stichtingmediwiet heeft andere en veel ruimere acceptatie voorwaarden dan die je nodig hebt om het bij de apotheek mee te krijgen. Bij de stichtingmediwiet is volgens mij alleen het hebben van kanker voldoende omdat zij het ook aanbieden als medicijn voor genezing en niet alleen voor pijnverlichting.

klopt.

In maart is er bij Assen in de buurt een lezing van stichtingmediwiet en daar heb ik me al voor opgegeven. Daar zal ik vast veel te weten komen wat bij mij wel en niet zal gaan werken.
Het is zo dat ik huidkanker in mijn lymfen heb, zonder een haard op mijn huid.
Mijn lichaam heeft die dus blijkbaar wel netjes opgeruimd.
Aan energie ontbreekt het me niet en ziek voel ik me ook niet. De hele familie kreeg griep, maar ik dus niet.
Ik eet geen tarweproducten, heel soms spelt, goede oliën en gevarieerde groenten. Geen aardappelen en nu dus ook geen paprika en tomaten meer, na hier gelezen te hebben dat die ook niet goed zijn.
Het laten staan van vlees en melk heeft mij dus niet geholpen de kanker echt te verwijderen, dus ik dacht, dan moet ik dus goed vlees eten en rauwe melkproducten toevoegen.
Ik zal er eens goed over na gaan denken of een sappenkuur dan voor mij de juiste oplossing is.
Het is echt lief dat jullie zo met mij meedenken, mijn dank hiervoor :)

Over Gerson hebben we het al eerder gehad, Gerrit heeft er ook over geschreven, maar ik vind dat niet terug. In ieder geval wel interessant, maar daar werd wel gebruik gemaakt van rauwe lever in het oorspronkelijke protocol.

Aurely,

Hier even een korte samenvatting van wat de Gerson therapie inhoudt:

How the Gerson Therapy Works
The Gerson Therapy regenerates the body to health, supporting each important metabolic requirement by flooding the body with nutrients from about 15- 20 pounds of organically-grown fruits and vegetables daily. Most is used to make fresh raw juice, up to one glass every hour, up to 13 times per day. Raw and cooked solid foods are generously consumed. Oxygenation is usually more than doubled, as oxygen deficiency in the blood contributes to many degenerative diseases. The metabolism is also stimulated through the addition of thyroid, potassium and other supplements, and by avoiding heavy animal fats, excess protein, sodium and other toxins.
Degenerative diseases render the body increasingly unable to excrete waste materials adequately, commonly resulting in liver and kidney failure. The Gerson Therapy uses intensive detoxification to eliminate wastes, regenerate the liver, reactivate the immune system and restore the body’s essential defenses – enzyme, mineral and hormone systems. With generous, high-quality nutrition, increased oxygen availability, detoxification, and improved metabolism, the cells – and the body – can regenerate, become healthy and prevent future illness.

https://gerson.org/gerpress/the-gerson-therapy/

@Tanja
rauwe lever zijn ze al een tijdje mee gestopt, maar ze gebruiken nog wel crude liver extracts injecties of lever capsules.

Ja of je het nu in een capsule neemt of in een sapje, als het maar binnen komt, kan me voorstellen dat rauwe lever sap geen volle zalen trok.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan