Even voorstellen Bianca

Menno geeft zelf aan dat brood nooit de hoofdmoot moet vormen voor een maaltijd:

Quote:
Omdat ik als bakker gedwongen meebetaal aan deze campagne van het Voorlichtingsbureau Brood, voel ik me geroepen u te waarschuwen: van brood, volkoren of wit, word je niet gezonder.

Quote:
En vitaminen? In volkorenbrood zitten alleen een paar B-vitaminen. Een volkorenboterham bevat slechts 2 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine B1. Eet in plaats hiervan eenzelfde hoeveelheid (30 gram) venkel en je hebt al drie keer méér vitamine B1 binnen.

Quote:
Het wordt tijd om brood de nederige plaats te geven waar het past: als begeleider van de maaltijd. Als iets dat lekker is in plaats van gezond. En als u het eet: kies dan voor een goed gemaakt stuk brood zonder toevoegingen dat een lange rijstijd heeft gehad.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184...korenbrood-worden-we-alleen-maar-dikker.dhtml

Kiembrood is een ander verhaal, want dan is het graan ontkiemd en is het een jong plantje geworden. Dan is het fytinezuur verdwenen en is de omega-6 weer omega-3 geworden.

Mike

Hoi allen,

Bedankt voor alle reacties en jullie adviezen!

Sole neem ik al zo'n 2,5 jaar, maar misschien moet ik het wat opvoeren? Een tijd lang 2 theelepeltjes pd, laatste tijd 1 tl. Misschien moet ik het wat vaker nemen?

Brood ga ik zo snel mogelijk flink minderen. Het is wel even zoeken naar wat handig is, want brood zit er helemaal 'ingebakken' en is zo klaargemaakt. Wat maak ik bijv. voor onze jonge meiden die normaal brood mee naar school nemen. Iemand tips?

Tanja schrijft dat als ik brood en zoet fruit vervang door soep van bbb en yoghurt(smoothie)/kefir/rauwe melk en eieren dan ben ik al aardig op weg. Iemand nog aanvullingen?

Vivianne schrijft:

"Inname van magnesiumcitraat in combinatie met appel of sinaasappel." Waarom is dit goed voor de bijnieren of de schildklier? Ik neem regelmatig magnesium voetbaden. Of is dit wat anders?

En:

Jodium is belangrijk voor herstel van de schildklier: "Dit valt te halen uit scharreleieren van grasgevoerde kippen : 4 tot 5 in de week

Eten van 2 maal in de week vis of zeevruchten : kabeljauw, wildwaterzalm, hollandse nieuwe of haring". Ik heb jarenlang geen ei gegeten, maar sinds een tijdje neem ik af en toe een geklutst bio-ei met allemaal kruiden en ui enz. Dit omdat ik een gekookt ei (nog) niet lust. Krijg ik dan ook de goede voedingsstoffen gewoon binnen? En 4 of 5 per week hiervan is dus niet te veel? Kan ik dat niet de schildklier opjagen en dat mijn bijnieren het niet bij kunnen benen, mochten ze nog moe zijn?

Zijn er hier meer mensen die goede ervaring hebben met de tip van Viviane om te ontgiften met chlorella?

Dank!

Quote:
Zijn er hier meer mensen die goede ervaring hebben met de tip van Viviane om te ontgiften met chlorella

@ Bianca: volgens mij is het een prima tip van Vivianne! Tenzij je bijv. het enzyme cellulase niet (voldoende) aanmaakt. Ik probeer wel te ontgiften elke dag met chlorofyl van de alfalfa om van de pcb (heeft elk westers mens in het lijf) en zware metalen af te komen.

Quote:
En 4 of 5 per week hiervan is dus niet te veel?

Eerder te weinig zou ik zeggen.

Hoi Bianca,

Ik ben 2x bij Ron Velthuis geweest. Hij weet niets van voeding is mijn ervaring.

Hij weet wel veel van bijnieruitputting, een vriendin van mij is daarvoor bij hem in behandeling en is daar heel tevreden over.

Maar ja, ik denk dat een behandeling in combi met de juiste voeding erg belangrijk is.

Misschien kun je mogelijk een deel bij hem halen en een deel hier.

Miek.

Hoi Bianca,

Jouw verhaal is erg herkenbaar voor mij. Ik heb in de periode na de bevalling van ons eerste kindje ook een burn-out gekregen. Jammer genoeg ook sinds augustus vorig jaar pieptonen in mijn oren. Ik weet hoe ontzettend vervelend het is! Ik las in jouw verhaal iets over een verblijfnaaldje? En dat je dan geen pieptonen hoort! Dat is wel fijn! Mag ik jou vragen wat dat dan precies is? Ik heb ook het idee dat het inderdaad mede ook een uiting is van overmatige spanning. Voor mijn gevoel staat mijn hoofd ook onder spanning, zelfs als ik probeer te ontspannen. Heel vreemd. Ik ben ook naar Ron geweest voor mijn bijnieren. Beetje zelfde beeld als hier al wordt geschetst, ook ik wacht nog op de uitslag. Ik wens jou ook veel genezing en kracht toe!

Frida

Hallo Frida,

Sorry dat ik nu pas reageer, ik lees je reactie pas nu.

Wat rot voor je dat jij ook pieptonen hoort! Je kan het krijgen van zo'n 400 dingen, van B12 tekort tot nekpijn....Het verblijfsnaaldje zat rechts in mijn oor, op een plek die het zenuwstelsel kalmeert en ook de spieren in het nekgebied. Ik had toen vaak de middagen geen geluiden, dat was heerlijk. Maar een keer daarna, toen ik weer dat naaldje kreeg, hielp het niet. Voor mijn gevoel was ik toen ook gestresster, dus kon het naaldje z'n werk misschien niet goed doen? Wat ik wel weet, is dat bij mij de balans zoek is qua energiestromen, ik ben een 'snelkookpan'. Als jij zo in je hoofd zit, dan ben jij dat wellicht ook. Ik werk hier nu aan via Ayurveda en acupunctuur en ondertussen geef ik aandacht aan bijnieren en ik ga waarschijnlijk ook de schildklier ondersteunen. Hormonaal ben ik ook niet in balans en een laag progesteron kan ook oorsuizen geven. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat het bij ons beiden weer over gaat. Heel veel sterkte!!

Quote:
een laag progesteron kan ook oorsuizen geven.

@ Frida en Bianca

In jullie geval adviseer ik om een speekseltest, te laten uitvoeren om te controleren of er een oestrogeendominantie (=progesterontekort)is. Hiervoor is geen bezoek aan een arts of laboratorium nodig.

Meer over de test zie http://www.succesboeken.nl/categorie/Diversen

Bij een oestrogeendominantie is progesteroncreme van Dr. Lee een effectief hulpmiddel.

Zelf heb ik hier hele goede ervaringen mee. Misschien dat dit voor jullie de ontbrekende schakel is.

Hoi Bianca, bedankt voor jouw berichtje! Het is idd zó vervelend! Ik hoop ook dat het een x stopt voor ons beiden! Wel fijn en goed teken dat het dus ook stopte bij jou. Dan werkte het naaldje wel goed! Heb je ook al eens geprobeerd het zo lang mogelijk te laten zitten? Misschien dat het dan nog wel langer wegblijft of zelfs wegblijft! Dat heb ik in de maanden dat ik er nu last van heb nog niet mogen ervaren, het is constant hetzelfde en aanwezig. Overdag door andere geluiden niet heel veel last van, maar als je lekker even wil ontspannen, boek lezen of wil gaan slapen is het nogal overheersend. Er zijn idd nogal wat overeenkomsten tussen onze verhalen. Acupunctuur kan heel fijn zijn. En tja, in hoofd zitten, bijnieren, hormonen, erg bekend. Ben daar wel al een tijdje mee aan de slag en dat gaat een stuk beter. Zo te lezen ben jij ook goed bezig! We moeten maar vertrouwen en geduld hebben! Alhoewel geduld nooit mijn sterkste kant is geweest. :-)Als we de gouden tip vinden laten wij het elkaar weten!

Ha Vivianne, dank je wel voor het meedenken. Laag progesteron zou kunnen, maar ik ovuleer weer wel (na stoppen met borstvoeding.) Oestrogeen was volgens mij in orde, progesteronniveau ook wel, maar kan altijd hoger natuurlijk. Mijn hormonen lijken een stuk meer in balans. Mijn cyclus is nog nooit zo regelmatig geweest. Dus dat lijkt me een goed teken. (ik heb de creme voor en tijdens mijn zwangerschap gebruikt, maar wilde nu kijken wat mijn lichaam deed zonder) Ik maak wel kleine stapjes vooruit, dus dat is fijn. Alleen blijf ik van een aantal dingen, waaronder de piepen last houden. Toch weer afspraak bij kno arts, ik heb het idee dat de buis van e. er misschien ook mee te maken heeft, die voelt nog steeds dicht en opgezwollen. Vreemd dat dat zo lang blijft. Hoe gaat het met jou en jullie zoontje? Goed om te lezen dat hij zulke stappen vooruit maakt!

Hoi Frieda,

Jouw verhaal lijkt echt op dat van mij. Wat doe jij allemaal om weer in balans te komen? Wat neem je qua eten en qua ondersteuning (voor bijnieren/schildklier?)? Die buis van Eustachius die heeft er bij mij ook mee te maken, heel gek. Als ik heb geslapen, dus heb gelegen (nek/kaak?), dan word ik wakker, slik ik en hup....buis van eustachius plopt en dan gaat de piep ineens veel harder. Ik ben ook bij de osteopaat omdat ik last heb van mijn nek en kaak, maar ik ben daar helaas nog niet veel verder gekomen. Het naaldje heb ik al even niet gehad. Ik was gisteren bij de ayurvedische kliniek en daar vertelden ze van een man die een orkest aan geluiden had in z'n oren/hoofd en die is er daar vanaf gekomen. Gewoon, in een keer stopte alles. Geweldig he? Mijn oom is 72 en kreeg ruim een jaar geledden ook ineens een piep in ieder oor. Hij belde me laatst op: ook bij hem was het ineens gestopt, tegelijkertijd. Dus het kan! Kun je mij laten weten wat je neemt en doet? Ik twijfel of ik mijn bijnieren nog weer ga ondersteunen of dat ik alleen de schildklier nu ga helpen. Ik heb namelijk af en toe last van hartkloppingen (eigenlijk een stevige harstlag, dus niet een ratelslag) en haaruitval. Van de temperatuurmeting weet ik dat ik een te lage temperatuur heb, dus een trage schilklier. Maar ik vind het lastig, want ik weet niet helemaal zeker of mijn bijnieren al voldoende hersteld zijn. Hoor graag jouw verhaal!

Hee Bianca, wat fijn om te horen dat het dus ook zo over kan gaan! Je mag mij ook bellen. "praat" toch wat sneller. Kijk maar of je dat wilt! Dan stuur ik mijn telefoonnummer even aan Lia of Mike. Ik hoor het wel! Groetjes Frida.

Pieptonen in de oren en de relatie met problemen met de dunne darm:

Quote:
When the small intestine is involved, one of the common sequences, after a flare-up, is

the following. The person eats a wrong food or does something that causes problems for

the small intestine (e.g., rigorous tooth brushing with essential oils). The very first sign

can be ear buzzing due to mechanical or chemical damage to the gut. This noise is likely

coming from the enteric nervous system that orchestrates the work of the GI system. This

is the initial stage of a flare-up, when many villi in the small intestine get destroyed.

http://www.aipro.info/drive/File/big-GI-book LIBRO DIGESTIONE BUTEYKO.pdf p. 37/38

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan