even voorstellen: Ef_em

• Onderwerp starter Onderwerp starter ef_em
  • Startdatum Startdatum
Ja, goed samengevat, plus stress beheersing/ontspanning, hetgeen de boosdoener is van het ontregelde systeem. Voldoende verzadigde vetten, vit C en Keltisch zeezout voor de bijnieren.

Maar is het niet zo dat teveel zout slecht is voor de maag en te veel zuur juist slecht voor de lever? En waarom precies meer verzadigde vetten? Ik heb natuurlijk veel gelezen nu over WAP-dieet, maar ik snap nog steeds niet goed "waarom". wat doen die vetten precies? Tot nu toe heeft juist elke voedingsdeskundige of chinees therapeut me gezegd dat ik van al dat vlees af moest omdat het te zwaar verteerbaar is en erg slecht voor de psoriasis.

Lievergezond,
Ok dat is nieuw voor me, en heb je wel eens A2 melk geprobeerd? Gieten melk is altijd A2, dat zou de reden zijn dat dat vaak wel goed gaat.

Ik heb het. iet laten testen maar zou dit best eens willen, voor alle allergieën zou ik eigenlijk wel getest willen Worden maar dat is duur geloof ik? En ik las van ef_em dR ze heel veel allergieën had waar ze zelf niks van merkt..

Ef_em,

Wel hoe oppassen dat he niet TE laag gaat in koolhydraten, anders krijg je misschien nog meer klachten door dat de schildklier het dan niet meer trekt.
Minimaal 100g koolhydraten, per dag.
Maar misschien zeggen sommige hier wel van 150 of 200 gram.

En misschien is een vertering ondersteuner als enzymen complex van NOW et voor je?
Of betaine HCL van AOV?

Ik las op de site van vitamine store bij de laatst genoemde dat bij de helft van de mensen met galsteen problemen dat die erg tekort hebben aan het enzym betaine.

Galstenen zijn dus ook gerelateerd aan onvoldoende maagsappen.

Als je vlees niet goed verteerd (door te weinig maagzuur veroorzaakt door stress) dan is het idd een belasting, dan krijg je o.a. onverteerde eiwitten in de darmen. Ongeraffineerd zout bevat veel mineralen en is essentieel voor alle processen in je lichaam, wat is teveel?

Verzadigde(dierlijke) vetten bevatten de vetoplosbare vitaminen A,D,E en K, die Weston Price relateerde aan optimale gezondheid van de natuurvolkeren die hij onderzocht. Je kunt wel de verzadigde vetten (kokosolie, boter/ghee, reuzel, ossenwit/niervet, vette bottenbouillon, merg etc eten zonder dat je veel van de moeilijk verteerbare eiwitten (vlees/melk) toevoeg, eventueel totdat je ze wel goed verteerd.

@ Tanja: dank! erg goeie tip van die makkelijker te verteren vetten. Ik denk natuurlijk gelijk aan leverworst, rund, varken etc.
En die stress........tja....haha. op het moment werk ik al twee jaar niet meer, mediteer, wandel met mijn lieve hond en doe vooral leuke dingen. En o wat kan ik stress hebben! Wat komt er eerst? ik denk dat ziekte erg veel stress oplevert (fysiek, emotioneel, energetisch) en dat maakt de ziekte weer erger. Ooit vind ik misschien een middel om de cirkel te doorbreken, maar helaas nog geen succes.

@ Maarten: De uitgebreide test kost ongeveer €360,-. Veel geld en ik weet dus niet hoe betrouwbaar de tests zijn. Ik ben er ook na 12 jaar nog niet over uit of een eliminatiedieet nu goed is of niet.

@ Maarten: De uitgebreide test kost ongeveer €360,-. Veel geld en ik weet dus niet hoe betrouwbaar de tests zijn. Ik ben er ook na 12 jaar nog niet over uit of een eliminatiedieet nu goed is of niet.

nou niet direct een aanrader dus, beter gewoon goed proberen te voelen wat goed valt dan, wat ook. iet makkelijk is want vaak lijkt het pas heel laat te openbaren.

Ik dacht dat in zuurdesemroggebrrod nog steeds gluten in zat? Wie zei dat je dat mag eten op een glutenvrij dieet?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan