Facebook, Twitter, YouTube en andere social media

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@emiel,
Klopt, zo heb ik ook een ontzettende hekel aan dat getwitter en Co. Mijn vader zegt altijd, dat zijn mensen die ook een duit in het zakje willen doen.
 
Een privacyherinnering op Google.

Dit bericht krijg ik nu op mijn computer en dan kan ik het lezen en op akkoord klikken.
Hebben jullie dat ook en is dat safe?
 
Sinds YouTube onderdeel werd van Google wordt het alternatieve YT-kanalen alsmaar moeilijker gemaakt:



Mike
 
ook met die simpele testjes op Facebook kun je heel veel weggeven.
Ik heb wel eens meerdere pshyologische testen gemaakt. 1 superlange, een middellange en 1 van 7 vragen. De vragen tussen de verschillende testen waren compleet anders. Het grappige was dat er uit alle drie de testen het zelfde kwam.
Ook vraag ik mij af wat er achter het gratis spel zit waar nu reclame voor op de tv wordt gemaakt. (die feo/foe of zoiets) Gratis bestaat niet.

Een mooi bijpassend stuk van Micheal Roads gisteren:
MICHAEL'S MUSINGS: I had a good week last week. Apparently I won roughly 4.3 million dollars, whereas this week I won nothing. I say 'apparently' simply because I was required to send between sixty and one hundred and fifty dollars to the various lotteries before the winnings could be processed! What is wrong with so much of humanity today? These were normal mail scams from the U.S. What with email scams, and even here on Facebook a woman describing herself as a Christian tried to scam me. All I had to do was send seventy dollars to receive a cheque for one hundred and some odd thousand. I suggested she take out double my seventy dollars and then send me the cheque! I learned recently that scamming is Ghana's major export! Greed and theft and cheating other people is growing exponentially with the rising of the planetary frequencies. By our actions so we define our lives. And the direction . . . and the direction of many lives today is going steadily toward extreme unpleasantness! The elderly, confused and vulnerable are easily scammed. Generally, greed and stupidity accounts for most other people. This is not about trust. The trustworthy do not offer something for nothing. Identity theft and scamming is a new form of human predation. Be aware, not fearful, of these people . . . and do not hate them. Their long-term results will be self-punishment. They live in fear and self-hate without ever realising it.
Now, more than ever, we are best served by consciously . . . choosing Love!
 
http://techforluddites.com/quicktip-change-the-title-and-blurb-for-links-you-post-on-facebook/

Handig voor diegenen die (nog) fb hebben?
 
Ik heb een korte advies nodig. Gebruiken jullie facebook ja/nee en waarom? Het lijkt alsof ik er verslaafd aan ben (algemeen), ook helemaal opgeruimd. Maar uiteindelijk wil ik boeken gaan lezen en minder of voor een tijdje niet meer achter de laptop.
 
Heel herkenbaar, ben ook wel een beetje 'verslaafd'.

Gelukkig wil ik graag leren dus kan ik m'n telefoon wegleggen en een boek pakken.

Maar zodra ik even 'niets' heb pak ik hem weer en kijk ik op fb.
 
Ik gebruik geen FB, heb het wel gebruikt.
Heb 1,5 jaar terug m'n account afgemeld om een aantal redenen, die ik ook met iedereen heb gedeeld.

Ik werd gek van die foto's van mensen en hun eten. Nutteloze updates. Velen lieten hun narcistische kant de vrije loop, waar ik ook een beetje moe van werd. Daarnaast was er duidelijk sprake van censuur en ik wilde er al een tijdje mee stoppen ivm het bespioneren vanuit FB door de NSA.
 
Ik heb het dus niet en nooit gehad. Ik zie steeds mensen kijken op hun smartphone en weet niet wat ze daar zien.
Nu heb ik laatst stiekem meegekeken bij iemand. Alleen maar om te zien wat de gemiddelde mens zo met zijn smartphone doet. Ik zag alleen maar foto's voorbijkomen en dan werd er weer op bepaalde blokjes geklikt en een mail gelezen en weer foto's en zo ging dat maar door.
Tja, als men daar plezier aan heeft. Ik kan het niet zo begrijpen.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.238
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan