Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
All lives matter
4Chan
Een account op het onlineplatform 4Chan, dat van de verdachte lijkt te zijn, spreekt afgelopen zomer al van een langlopende ruzie met docenten op het Erasmus MC. Die zouden hem steeds schorsen ‘omdat hij raar is’. Hij raakt erdoor gefrustreerd: ‘dit is een demonische wereld waarin de goede mensen verliezen’. Tegelijk praat de man erover dat hij zijn konijn en hond mishandelde en dat iemand in zijn omgeving dat heeft gefilmd. Ook stelt hij geestelijke problemen te hebben. Gewone mensen (‘normies’) begrijpen hem niet, schrijft hij. ‘Ik heb grote spijt van wat ik mijn onschuldige dieren aan heb gedaan. Mijn echte vijand was de faculteit’.
4Chan is een discussieplatform waarop nauwelijks tot geen controle plaatsvindt. Het kanaal waarin de discussie plaatsvindt heeft ‘pol’, een afkorting van politically incorrect (politiek incorrect). Er worden, ook door het account van de verdachte, scheldwoorden voor joden en zwarte mensen gebruikt. Andere 4Chan-gebruikers, die de afgelopen maanden contact hadden met het account van de verdachte, vragen zich nu af wat er gebeurd is: ,,Hebben wij hem over het randje geduwd?”
..is "FVD" nog niet in het artikel gevallen.Het verhaal klopt weer eens van geen kanten!
De dader heet Fouad L. Blijkbaar een noord Afrikaan of arabier gezien die naam. Maar hij zat op 4chan en was extreem rechts apart zeg. De script schrijver heeft veel steken laten vallen hier.
OM waarschuwde Erasmus MC voor 'psychotisch gedrag' en veroordeling Fouad L.
Bij de schietincidenten in Rotterdam kwamen drie mensen om. Een 32-jarige Rotterdammer is opgepakt. Het OM waarschuwde het Erasmus MC onder meer voor zijn "zorgwekkende gedrag".nos.nl