Soms, heel soms, is er zowaar een moment van inkeer bij dames die met 'vluchtelingen' werken:
De bewustwording van deze typische vertegenwoordigster van de “Goedmensch” van Links vond plaats op Oudjaar 2015 met de gebeurtenissen in Keulen. Op dat moment zag ze, zo bekende ze aan de Poolse anti-islamistische website EUROISLAM’, het gedrag van de agressievelingen uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten in Keulen. Deze totaal van de moslimcultuur doordrongen nieuwkomers waren heel anders dan degenen die ze tot dan toe had ontmoet. Dat was het ogenblik waarop ik dacht:”Rebecca, nu moet je stoppen met dit gedoe, alleen al om het feit dat je activiste voor vrouwenrechten bent”.
Eerder zei Rebecca Sommer: “Ik dacht dat [hun] middeleeuwse ideeën in de loop van de tijd wel zouden veranderen […] maar na het zien van deze taferelen en situaties om mij heen, die zich steeds herhaalden, moest ik toch toegeven dat deze moslim-“vluchtelingen”, opgegroeid met TOTAAL andere waarden dan in het Westen, niet te veranderen zijn. Sinds hun kindertijd zijn zij gehersenspoeld en geïndoctrineerd door de islam en zijn ze absoluut niet van plan onze waarden te omarmen . Erger nog, ze bekijken ons, de ongelovigen, met minachting en arrogantie.”
https://ejbron.wordpress.com/2018/01/31/een-duitse-vluchtelingen-activiste-wordt-wakker-geschud-door-de-realiteit/
Mike