Finally_true_answers en haar gezin stellen zich voor !

@poekie en cham: erg bedankt! Ik raak hier nog steeds niet uitgelezen, er is zoveel wat ik nog wil 'uitzoeken' en begrijpen. Het is bijna teveel zeg maar om doorheen te komen. Maar natuurlijk is er over dit onderwerp al een topic, ga ze straks/vanavond lezen!

@poekie: nog tips voor mijn yoghurt die ik maak volgens recept op jouw site? Heb het ook aan twee boerinnen gevraagd maar die koken hun verse rauwe melk kapot, dus die hadden geen tips voor me.

 
Ikzelf zorg dat de yoghurt in de koelbox zo lang mogelijk op de gewenste temperatuur (+/- 38 graden) blijft d.m.v. een kruik die ik na 12 uur ververs. Totaal 24 uur in de koelbox. De flessen doe ik dicht.
Wat room erbij schijnt dikkere en minder slijmerige yoghurt op te leveren. Buffelmelk (+/- 10% vet) levert bij mij zeer dikke yoghurt op die een stuk minder slijmerig is dan de gewone koemelkyoghurt.

Wie weet kun je de oven eens proberen? Instellen op juiste temperatuur en zo lang als nodig erin laten staan. Zelf geen ervaring mee, ik neem genoegen met slijmerige yoghurt, het went! En anders mengen met wat opgeklopte slagroom? Lekker!

 
Beste finally-true-answers,

Wat een verhaal :) fijn dat het in ieder geval de goede kant op gaat.

Misschien is oilpulling mbv kokosolie nog iets voor jullie, ben er zelf nu een paar dagen mee bezig.

 
Jupiter: bedankt voor je antwoorden, zie tot mijn schrik dat ik dit nog niet gedaan had. Ik heb je tip wat betreft de kruik (ipv een pot met heet water) en extra slagroom opgevolgd. Extra slagroom: merk niet veel verschil. Kruik: dit maakt wel verschil! Moet er alleen om denken dat ik na 12 uur niet vergeet te verversen. Heb ook een oplossing voor als het met toch te slijmerig is: de staafmixer er door heen. Dan is het ook meteen drinkbaar :lol:

Eatsleep: oilpulling heb ik idd geprobeerd, maar het is erg lastig om dit 20 minuten vol te houden met een kleine van 22 maanden te doen zodra je opstaat/nuchtere maag. Ik had ook het idee dat ik er teveel gifstoffen mee losmaakte, dus laat dit eerst even zo ivm nieuw opgedane info over eerst je lever en nieren reinigen, zie hieronder.

Update wat is er nog meer veranderd:

-we eten nu nog sporadisch pasta, en als ik het maak dan maak ik een supervette carbonara-achtige saus, en zelfs dochter vind dit lekker!

-gelezen op topic bbb dat mijn bouillon nog lang niet dik/vet genoeg is, dus volgende x dat ik soep maak veeeeel meer botten erin.

-jodium aangeschaft: wat een heerlijk iets, niet de smaak maar wat het doet! Ik had niet een krop in de keel zichtbaar, maar voelde er wel iets, en als ik bijv. zing dan voel ik het op een gegeven moment bij de schildklier steken. Eerst deed ik het eens per week, maar had het idee dat ik dit wel kon ophogen, dus 2 x per week. Toevallig in een ander topic vandaag deze link gevonden met een schema, dat lijkt me wel wat. http://www.20somethingallergies.com/iodine-protocol-for-healing-thyroid/ null
De saltflush in dit artikel (link) werkt bij mij ook goed.

-een hele lading spul besteld bij soapqueen: ben mijn eigen schoonmaakmiddelen gaan maken zoals vaatwaspoeder, vloeibare handzeep, afwaszeep, glasreiniger, allesreiniger, wasmiddel, wasverzachter, antihuisstofmijt, onkruidverdelger, tandpoeder enz. Man en ik vinden het erg fijn dat we nu bijna geen chemische troep meer in huis gebruiken.

-deodorant: gebruiken nu aman prana kokosvet, evt. eerst smeren met 5% H202.

-aleppo zeep: man scheert hier prima mee (ik ook haha) en we gebruiken het ook voor het haar. Man is zeer tevreden, ik moet toch echt azijn als spoeling gebruiken met mijn lange haar met sterke krul. Misschien nog eens als vloeibare shampoo maken. Heeft iemand nog tips voor welke shampoo bij zeer sterk krullend haar?

-kzz besteld, 5 kg voor koken, sole en voetenbad/bad
-magnesiumchloride besteld eerst bij zechsal, later bij soapqueen (is ook van zechsal maar een stuk!!goedkoper. Hier olie van gemaakt, en gebruik het in bad/voetenbad.

-mike's curry: ik houd erg van curry's dus dit recept kreeg een warm welkom (letterlijk). Zelfs dochtertje vind het heerlijk, had ik echt niet verwacht. De eerste keer hadden man en ik wit-gele ontlasting, de keren erna niet meer. De reden daarvoor is mij niet duidelijk. Iemand een uitleg?

-ik ben nu bezig met de milde leverreiniging, als voorbereiding op de grote komende maand. Ook klysmaset aangeschaft. Vragen over beide onderwerpen zal ik binnenkort in de betreffende topics plaatsen.

 
wit gele ontlasting
citaat Mike

Is het zo dat automatisch als de galblaas wakker wordt daarna ook de lever iets gaat doen? En kan het zijn dat je wel een gezonde lever hebt als je groene ontlasting hebt?

Ja, je lever duwt immers de galblaas aan, dus deze wordt ook actiever. Groene ontlasting is GEEN teken van een gezonde lever, wel een teken van een lever en galblaas die zich aan het ontdoen zijn van overtollige cholesterol. Witte en/of gele ontlasting duiden eveneens op het lozen van overtollige gal en gif- en afvalstoffen die voorheen opgeslagen zaten.

Mike

https://www.fatsforum.nl/topic/ontlasting-samenstelling-kleur-textuur-hoe-iswas-die-van-jullie-en-wat-zegt-het/page/10]https://www.fatsforum.nl/topic/ontl...-iswas-die-van-jullie-en-wat-zegt-het/page/10[/url]

 
Welkom!
Zo heb je verhaal gelezen, dat is nogal wat hè.
Betreft je dochtertje wat een herkenning met die eerste periode, reflex,huilen etc. Hier bij beiden zoontjes exact hetzelfde, steeds maar naarde kinderarts.
Achteraf nu ik meer kennis heb over gezondheid etc weet ik dat het allemaal kwam/komt door bijnieruitputting. Dat geef je helaas door op je kids :(

Je ben trouwens al heel goed bezig hoor, hier gaat het helaas nog niet zo heel vlot. Wel op de goede weg.
Dat oilpulling lukt hier trouwens ook niet door twee drukke jongens in de ochtend, heb dat niet vol kunnen houden hoor :lol:

 
TIP: Vieze kraag van de blouse van mijn man: 'n paar druppels (pipet) H2O2 er op en daarna Borax er op strooien. Perfect schoon geworden!!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan