Jupiter: bedankt voor je antwoorden, zie tot mijn schrik dat ik dit nog niet gedaan had. Ik heb je tip wat betreft de kruik (ipv een pot met heet water) en extra slagroom opgevolgd. Extra slagroom: merk niet veel verschil. Kruik: dit maakt wel verschil! Moet er alleen om denken dat ik na 12 uur niet vergeet te verversen. Heb ook een oplossing voor als het met toch te slijmerig is: de staafmixer er door heen. Dan is het ook meteen drinkbaar :lol:
Eatsleep: oilpulling heb ik idd geprobeerd, maar het is erg lastig om dit 20 minuten vol te houden met een kleine van 22 maanden te doen zodra je opstaat/nuchtere maag. Ik had ook het idee dat ik er teveel gifstoffen mee losmaakte, dus laat dit eerst even zo ivm nieuw opgedane info over eerst je lever en nieren reinigen, zie hieronder.
Update wat is er nog meer veranderd:
-we eten nu nog sporadisch pasta, en als ik het maak dan maak ik een supervette carbonara-achtige saus, en zelfs dochter vind dit lekker!
-gelezen op topic bbb dat mijn bouillon nog lang niet dik/vet genoeg is, dus volgende x dat ik soep maak veeeeel meer botten erin.
-jodium aangeschaft: wat een heerlijk iets, niet de smaak maar wat het doet! Ik had niet een krop in de keel zichtbaar, maar voelde er wel iets, en als ik bijv. zing dan voel ik het op een gegeven moment bij de schildklier steken. Eerst deed ik het eens per week, maar had het idee dat ik dit wel kon ophogen, dus 2 x per week. Toevallig in een ander topic vandaag deze link gevonden met een schema, dat lijkt me wel wat.
http://www.20somethingallergies.com/iodine-protocol-for-healing-thyroid/ null
De saltflush in dit artikel (link) werkt bij mij ook goed.
-een hele lading spul besteld bij soapqueen: ben mijn eigen schoonmaakmiddelen gaan maken zoals vaatwaspoeder, vloeibare handzeep, afwaszeep, glasreiniger, allesreiniger, wasmiddel, wasverzachter, antihuisstofmijt, onkruidverdelger, tandpoeder enz. Man en ik vinden het erg fijn dat we nu bijna geen chemische troep meer in huis gebruiken.
-deodorant: gebruiken nu aman prana kokosvet, evt. eerst smeren met 5% H202.
-aleppo zeep: man scheert hier prima mee (ik ook haha) en we gebruiken het ook voor het haar. Man is zeer tevreden, ik moet toch echt azijn als spoeling gebruiken met mijn lange haar met sterke krul. Misschien nog eens als vloeibare shampoo maken. Heeft iemand nog tips voor welke shampoo bij zeer sterk krullend haar?
-kzz besteld, 5 kg voor koken, sole en voetenbad/bad
-magnesiumchloride besteld eerst bij zechsal, later bij soapqueen (is ook van zechsal maar een stuk!!goedkoper. Hier olie van gemaakt, en gebruik het in bad/voetenbad.
-mike's curry: ik houd erg van curry's dus dit recept kreeg een warm welkom (letterlijk). Zelfs dochtertje vind het heerlijk, had ik echt niet verwacht. De eerste keer hadden man en ik wit-gele ontlasting, de keren erna niet meer. De reden daarvoor is mij niet duidelijk. Iemand een uitleg?
-ik ben nu bezig met de milde leverreiniging, als voorbereiding op de grote komende maand. Ook klysmaset aangeschaft. Vragen over beide onderwerpen zal ik binnenkort in de betreffende topics plaatsen.