(financiële) toestand in de wereld

Ik ben tegen de goud en/of zilverstandaard. Deze werken deflatie in de hand. Volgens mij moeten we meer naar het economisch bestel van Anthony Migchels met Florijn als de nieuwe nationale munt en eventueel lokale munten ernaast.

En een overheid met balanced budget.

Verder ben ik er tegen dat er een wereldreservemunt is, in de handel gewoon betalen in valuta van de verkopende partij.

Laatst bewerkt:
Edelmetalen vertegenwoordigen sinds mensenheugenis een stabiele waarde. Er is niets wat Antony Mighels of wie dan ook hieraan kan veranderen. Gold is money, everything else is credit.

Mike

Edelmetalen vertegenwoordigen sinds mensenheugenis een stabiele waarde. Er is niets wat Antony Mighels of wie dan ook hieraan kan veranderen. Gold is money, everything else is credit.

Mike
Romeinen manipuleerden al de waarde van hun geld door aan goud/zilver te gaan schaven.
Door de geschiedenis heen is dat vaker herhaald.

Alles wat als algemeen ruilmiddel geaccepteerd wordt door de maatschappij is geld.
Denk bijvoorbeeld aan droog zout (salaris) in de Romeinse tijd.

De inflatie sinds de eeuwwisseling zal gecorrigeerd worden met deflatie om tot een fatsoenlijke geldhoeveelheid te komen die vervolgens gelijke tred houdt met het bbp.
Ook moeten we naar een eigen munt en een balanced budget.
In alle andere gevallen zal een goud/zilver standaard sowieso niet werken.

En natuurlijk moet de DS verdwijnen.

Mexico nationaliseert de energiesector. Wie bekritiseert dit besluit: oa de VS:

In principe vind ik dat basisvoorzieningen als energie, internet, telecom en voeding nationaal gedekt moeten zijn, al dan niet genationaliseerd.

Ik kon geen Mexico-topic vinden en aangezien energie de kern van de economie is, vond ik dit topic toepasselijk.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan