Ik vind het ronduit triest dat maar liefst 40% vsn de FvD-stemmers het heeft verrekt om naar de stembus te gaan. Ik heb kortstondig in 2020 in een lokale app-groep gezeten van activistische FvD'ers en ik kan je vertellen dat het barst van de mafketels onder de aanhang van FvD. Alles komt voorbij, van DUMBs tot 5G tot QFS tot med beds tot aliens tot flat earth tot, jawel, ook autonomie, menigeen valt voor deze valkuilen en dwaalsporen.
Dit stippen Thierry en die vrouwelijke gesprekspartner ook aan. Die fucking leugenachtige Karen Hamakers heeft veel kwaad gedaan door mensen op basis van valse voorwendselen aan te zetten om niet te gaan stemmen. Dat die zelfingenomen troela daar aan tafel ook QAnon meeneemt in dit verhaal is tevens een teken dat diegenen binnen FvD die 'rationeel' proberen te blijven ook een giga bord voor hun kop hebben.
En Thierry zelf? Hij is volgens mij van alles op de hoogte, maar kan niet met zijn eigen achterban en zelfs niet met zijn eigen partijpolitici op dezelfde frequentie communiceren. Gelukkig heeft Thierry veel acteertalent en kan hij onwetendheid veinzen als het hem uitkomt. Hij reageert dan ook niet op die Qanon-opmerking en laat tevens niets los over de stemfraude die wel degelijk is gepleegd, vooral ELEKTRONISCH na het tellen van de papieren stemmen.
En ja, de stapels met FvD-stemmen waren daadwerkelijk veel kleiner bij menig stembureau. Dat krijg je als bijna de helft van de FvD-kiezers zich laat ringeloren door valse profeten met poortwachtersboodschappen over stemmen als 'machtiging van bestuur'. Het zijn heus niet alleen de boeren die hopeloos naief zijn, de harde landing zal ook menige 'rechtse' en 'conservatieve' stemmer treffen.
Mike