Dat gaat wellicht wat te ver. Thierry is een conservatieve romanticus die niets liever zou willen zien dat het huwelijk.weer een maatschappelijk instituut wordt en het gezin de hoeksteen van de samenleving.
Als de maatschappij die Thierry voor ogen heeft daadwerkelijk een feit wordt bestaat er een goede kans dat we kunnen terugkeren naar dergelijke normen en waarden, maar er zal veel water door de zee moeten stromen voordat het zo ver is. Momenteel is de samenleving ronduit gevaarlijk en bedreigend voor mannen. MGTOW bestaat niet omdat mannen vrouwen haten of niet met ze willen samenleven en trouwen, maar omdat alles nu draait om vrouwen en mannen steevast aan het kortste eind trekken.
Dat is ook wat mij motiveert om deze boodschap reeds vanaf 2016 te verkondigen op mijn eigen forum. Menige vrouw is hierin (tevergeefs) tegen in het geweer gegaan, velen zijn zelfs stampvoetend vertrokken of houden nu wijselijk hun mond. De nieuwste die meent hier tegenin te moeten gaan is Anna, maar aan zinnige inhoudelijke argumentatie ontbreekt het, het blijft bij heftige emotionele weerstand.
Ik heb het vaker geschreven: vrouwen zullen van het voetstuk moeten vallen waar ze onterecht op geplaatst zijn. Taboes rondom abortus, echtscheiding en alleenstaand moederschap dienen terug te keren, het uitkeringenstelsel dient uitsluitend nog beschikbaar te zijn voor hen die het land hebben gediend en voor wie buiten zijn/haar schuld niet kan deelnemen aan de arbeidsmarkt en vrouwen- en minderheidsquota moeten worden afgeschaft. Tot die tijd geschiedt relationele omgang met moderne 'entitled' vrouwen voor ons mannen geheel op eigen risico en is MGTOW de enige veilige weg voor zelfactualisatie (red pill) ip.v. sociale acceptatie (blue pill).
Mike