Fybromyalgie

Quote:
ik heb nog veel bloedsuikerschommelingen helaas Zul jij niet hebben vermoed ik.



Niet meer nee. Ik heb vandaag om half vier mijn eerste eten gehad te weten twee glazen kefir en daarna net om zeven uur een grote maaltijd.

En zonder moeite met meer dan voldoende energie.

Het probleem vind ik een beetje dat je wel appelsap moet drinken toch?

 
Zonne: voor ontbijt gewoon wat meer melkkefir drinken, doe ik voor mijn lunch en vult best. Eventueel een rijstwafel met roomboter en kaas of zo iets.

 
Ik ben een mannelijke student van 22 en heb ook fibromyalgie.

Ik heb nog een lange weg te gaan maar het gaat al veel beter dan een jaar geleden.

Waar ik veel baat bij gehad heb:

Testen op voedingsintoleranties en rotatie dieet

Bio identieke hormonen( ik had vrijwel geen testosteron)

Voedingsrichtlijnen van WAP komen erg overeen met hoe ik heb gegeten in mijn genezingsproces

Volgens mij hebben veel mensen met fibro ook bijnieruitputting. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken

Ik zal me morgen even fatsoenlijk voorstellen

 
Ik heb veel baat bij methyleren. Zie o.a http://www.prohealth.com/library/showarticle.cfm?libid=17178

Of zoek eens op methylation protocol. Cvs en fibromyalgie zijn ongeveer gelijk.

Je kan laten uitzoeken of je methylering te langzaam loopt bij een natuurarts bijvoorbeeld. Wat mij ook veel heeft geholpen is 5 htp of een kruid wat je dopamine verhoogt. Ook neem ik b12 en foliumzuur. Combi preparaat b12 forte plus.

Het is een heel systeem wat plat ligt eigenlijk. Ook je immuun systeem, vaak gepaard gaande met diverse allergieen. Slaapproblemen, pijnen, brainfog. Tekort aan groeihormonen waardoor het herstel niet goed verloopt enz enz.

Zeker erg belangrijk is de goede voeding. Geen suikers, weinig koolhydraten, niet te weinig overigens.

Voor meer ervaringen en wat tips van anderen die ook met deze klachten zitten kan je eens kijken op:

http://forums.phoenixrising.me/index.php

Daar kan je heel veel vinden. Heb je trouwens ook al eens h202 geprobeerd?

Ik heb diverse leverreinigingen gedaan. Die waren behoorlijk zwaar en hebben me niet echt geholpen hiermee om eerlijk te zijn. Het is een hele zoektocht, ook niet voor ieder hetzelfde betreft wat helpt. Ik hoop dat je in elk geval hier weer iets verder mee mag komen.

 
Kavana, ik vind kefir helemaal niet zo vullen ?? Ik drink er een halve liter van per dag, maar meer gewoon als drinken ( bij mijn eitje met spek in de middag b.v. ) Ik heb in ieder geval niet het idee dat ik met kefir genoeg binnen krijg in de ochtend om geen honger te hebben. Of vergis ik me ?

Rijstwafel bevat volgens mij totaal geen voeding, voor mijn gevoel eet ik dan liever speltbrood ( idd met roomboter erop ).

Asaya, methyleren ? Ik zal er eens op googlen. Ik heb toevallig net 10.000 mcg B12 zuigtabletten van iemand overgenomen in de methylvariant.

Watvoor baat heb je bij dat protocol ?

San, een appelsmoothie ? Ik zal eens naar dat recept zoeken. Of is dat met melk ?

 
Je kan het best suikers en koolhydraten zoveel mogelijk mijden,

of helemaal niet eten. Ipv gepasteuriseerde melk, rauwe melkse

kefir drinken. Toch moet je ook hierin niet overdrijven, omdat je

daar soms wel weer heel moe van kan worden; van melk produkten.

Ik gebruik voor de goede doorbloeding, een yantra matje,

ook maakt je lichaam hierdoor endorfines aan, waardoor ik

s'ochtends minder last heb van spierpijn.

Wat ook kan helpen, is om te vasten, en een gal en leverreiniging

doen; dit geeft je lichaam een enorme energie boost!

Dit zijn de dingen die ik doe, en als ik me daaraan strikt hou,

dan kan je goed met fybromyalgie leven. En slaap is heel belangrijk!

Als ik me moe voel, ga ik het niet meer onderdrukken, maar ga ik gewoon

s'middags even paar uurtjes bijslapen; daar voel ik moe ook wel goed bij.

Verder is het gewoon accepteren, dat je waarschijnlijk nooit 100% gaat

worden, maar met een goed voedingspatroon, en voldoende slaap, kom je

een heel eind.

 
Dank jullie wel weer voor het meedenken en meepraten..

Ik zit vaak met werk waardoor ik door de vermoeidheid heen moet en door moet gaan,dat ga ik dus ook proberen te veranderen en slapen..pfft..ik merk dat ik gewoon niet goed dooradem in mijn slaap..ik adem niet door mijn buik in mijn slaap waardoor ik alsnog vermoeid wakker wordt en dus ook gewoon midden in de nacht/half in slaap een soort "paniekaanval" kan krijgen..ik vindt dit echt zo vervelend.Merk dat ik dat vooral heb als ik de dagen daarvoor te druk ben geweest en teveel adrenaline aangemaakt heb.

Ik zit ook met de bloedsuikerschommelingen en hypo's bij het vasten..vraag me af of dat echt goed voor me is.

Bijnieruitputting heb ik ook zeker te weten..gebruik daar nu 2 adrenal voor op een dag maar wil naar de adrenal cortex vanwege de adrenaline.

Dankje Asaya: ik ga even zoeken op dat protocol,ik gebruik een paar druppels H202 3% en wil naar 1 druppel 35 % maar ben er nog een beetje huiverig voor..wil wel dat mijn lichaam ook daadwerkelijk af kan voeren wat er dan los komt.

Codexx:dankje..mijn hormoonhuishouding ligt ook op z'n gat..maar heb het idee dat dat een bijzaak is.Ben benieuwd of jij genezen bent en hoe en wat..welkom hier.

Pike:ja ik ben al een poosje aan de bottenboullions maar heb een aantal keer mn darmen moeten reinigen voor darmonderzoeken {gaat oa ook met bitterzout} en ik werdt daar ook steeds zo beroerd van..{hypo's van het vasten} en daarna verschrikkelijk moe,trillerig,raar voelen etc. en dat komt toch echt omdat je darmflora vernietigd is op dat moment.

 
Nog een vraagje over het methylation protocol,ik lees dat het gebruik van B12 met foliumzuur heel belangrijk is..maar hebben jullie je eerst regulier laten testen op een B12 tekort?

 
Heel interesant over de methylering!

Ik las ook op een ms forum over LDN..zou dat ook werken voor fybro? of zou het alleen een symptoomonderdrukking zijn?

En weet jij Asaya een arts oid in nederland die meer weet en doet ovet methylering?

 
Quote:
Volgens mij hebben veel mensen met fibro ook bijnieruitputting.


Fibromyalgie IS bijnieruitputting, het is een en hetzelfde.

Mike

 
I-lady,

Op basis van wat ik van LDN weet, is het min of meer een hulpmiddel en geen oplossing. Het is namelijk vrij simpel: zodra je stopt, heb je een hele grote kans dat je klachten terugkomen. Het is niet gezegd dat je lichaam ook zonder LDN endorfinen gaat aanmaken. Daar is waarschijnlijk een voedings- en leefstijlverandering voor nodig. LDN kan je wel de benodigde energie geven om je leefstijl te veranderen, bijvoorbeeld. Het is daarbij wel belangrijk hoe je ermee omgaat. Misschien versnelt het ook wel ontgiftingsprocessen e.d. (immers, stress en andere lastige zaken die je hersenchemie veranderen werken ontgifting tegen). Maar echt de oorzaak aanpakken? Nee, volgens mij niet. Zelf heb ik dat in ieder geval nooit gemerkt en ik ben er dan ook al heel lang mee gestopt.

 
Quote:
Fibromyalgie IS bijnieruitputting, het is een en hetzelfde.


Op het forum werd al meerdere malen belicht dat de bijnieren en schildklier een wisselwerking met elkaar hebben en dat eerst de bijnieren behandeld dienen te worden. Bij deze werkwijze sluit ik me volledig aan.

Hier inmiddels tot het inzicht gekomen dat fibromyalgie vaak samenhangt met een te TRAAG werkende schildklier. Na het doornemen van het boek Trage schildklierwerking van Broda Barnes werd ik voor mijn geval in dit inzicht bevestigd.

In aanvulling op de hierboven genoemde voedingsaanpassingen is bij een te traag werkende schildklier inname van schildklierhormoon dat zeker T3 moet bevatten een effectieve oplossing. Armour Thyroid voldoet hieraan. Let er wel even op dat hiervoor een voorschrift van een arts nodig is.

In mijn geval volstond extra inname van jodium uit de voeding. Vandaar dat we hier 2 maal in de week gaan voor wildwaterzalm / kabeljauw / haring / hollandse nieuwe / mosselen en 4 tot 5 eieren in de week van grasgevoerde kippen.

 
Niet drinken bij het eten werkt ook goed voor mij, dit voorkomt dat het maagzuur verder verdunt.

(ik ben intolerant voor citrusvruchten en azijn dus dat is geen optie)

 
Bedankt allemaal weer! Vivianne ook voor jouw bijdrage want ik had dus ook een trage schildklier vorig jaar in de reguliere testen.Maar ik denk dat meer jodium inname mij ook zou kunnen helpen..ga dat inieder geval alvast ophogen.

En fybro is bijnieruitputting..ja klinkt mij heel logisch en klopt ook helemaal voor mijn gevoel.Alleen hoe zou ik mijn bijnieren nog meer kunnen ondersteunen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan