Gaatjes laten prikken kind (oorbellen)

Zie hier over de mogelijke schade van een piercing:

http://forum.starremedies.nl/viewtopic.php?t=192
 
@Aart: tot op heden is het zo dat zij niet 'zeurt' om gaatjes te mogen laten prikken. Ze begon er vorige week ineens over en zei ook meteen: "maar ja, ik mag dat pas als ik 12 word" en ging over tot de orde van de dag. Omdat het zo'n lieverd is en ik ontzettend blij ben met haar, kreeg ik spontaan de gedachte "zal ik haar voor haar verjaardag verrassen??" Echter niet ten koste van haar gezondheid natuurlijk. Vandaar nu mijn 'onderzoek' naar eventuele negatieve invloeden van de materialen op haar lichamelijke ontwikkeling.
Bedankt voor je mooie post.

@Mike: nou nee, ik vind jouw standpunt zeker niet hopeloos negatief. Eerder krachtig en behoudend en daar hou ik wel van. Gelukkig is de algehele blijheid van mijn dochter niet afhankelijk van gaatjes hebben. Ze is erg voor rede vatbaar; als ik met goede argumenten kom, heeft zij er absoluut vrede mee.

@melca: fijn dat je deelt dat je niet tegen titanium kan; wij hebben een familie-historie van allergieën, dus dat neem ik mee. Tot nu toe dacht ik dat titanium de beste keuze zou zijn.

@Femke: ja dat is onder andere waar ik ook nieuwsgierig naar ben. Ik hoop dat iemand daar nog iets over weet te zeggen.

@Gerard: nou precies! Dat vraag ik me dus af...

@cham: dank!
 
in de tandheelkunde komt titanium ook niet als het beste materiaal naar voren.
Ik heb altijd begrepen dat zilver een goed materiaal is.
Het lichaam leert trouwens omgaan met een gat en gaat dat naar verloop van tijd negeren, maar als het door een verkeerd punt gaat kan het zeker negatief uitwerken. Als je ze dan zo snel mogelijk uitdoet, zal het zich ook weer snel herstellen.
 
bij een mesoloog kan je allerlei materiaal op haar laten testen om te zien of het metaal een belasting voor haar is.
Meten dus.
 
Bij mij wordt zilver zwart. En ander materiaal gaat jeuken, zo erg dat ik het vanzelf wel uit deed. Dus nu is alles goud.
 
@Femke
Ik dacht dat het zo zat: Als je gaatjes net geprikt zijn is het altijd vochtig (wondvocht) in het gat. Later, als de gaatjes geheeld zijn is het nog steeds vaak een beetje vochtig (bijvoorbeeld na douchen, maar ook door zweten). Bij metaal dat in een vochtig milieu zit, komen metaalionen vrij. Deze metaalionen komen dan ook in je lichaam en je lichaam kan daar op gaan reageren. Bij sommige mensen gaat dit sneller dan bij anderen, maar je kan er dan dus allergisch voor worden. Dit is ook metaal afhankelijk.
Om deze reden is een armband of ketting dus ook minder 'schadelijk' want dit zit luchtiger.

@Patra72
Ik ben allergisch geworden voor nikkel door het gebruik van verkeerde sieraden in mijn jeugd. Maar naast nikkel kan ik dus ook ander metalen niet verdragen. Zilver (925) gaat nog het beste. Witgoud gaat niet. Geelgoud en roodgoud weet ik niet. Chirurgisch staal gaat niet. Titanium gaat niet, Niobium ook niet. Niobium wordt normaal ook gezien als een metaal waar veel mensen niet op reageren.
Overigens kan ik op mijn huid wel rvs verdragen, maar bijvoorbeeld geen nikkel.
 
Waarom zou je dat doen, Aart? We zijn het vaker wel eens dan niet!

Klopt zeker Mike. Het is een kwestie van onvermogen aan mijn kant. Ik merk dat ik het vaak lastig vind om mensen alleen via woorden te inspireren. Soms komt daar onbedoeld en ongewild een discussie uit voort. Soms verhard die discussie zich ook. (Niet per sé op dit forum hoor).

Als ik in Nederland ben, geniet ik vaak vooral van mijn werk. Als ik thuis ben geniet ik vooral van dit prachtige eiland, de zon en de vrienden die ik hier heb. Ik ben sterker in het persoonlijke contact als het gaat om het uitwisselen van ideeën, gewoontes en overtuigingen.

Maar ik lees regelmatig mee op dit forum en dat blijf ik zeker doen. En wanneer ik denk iets toe te voegen te hebben zal ik me vast weer laten horen (lezen).
 
@melca:
Een (goud)smid werkt soms op een nogal vervuilde plek. Er zullen er zijn die schoon werken, maar heb wel eens een werkbank gezien.. Wat er gemaakt wordt is prachtig, maar ik kan me voorstellen dat er voor iemand met een allergie teveel zooi in de sieraden komt, hoe weinig het ook is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan