Dank je wel voor jullie oppeppende advies! Ik wil niet in de slachtofferrol gaan zitten hoor.. ik heb wel eens momenten dat ik het even niet meer weet.
Op mijn werk is het inderdaad lastig. Sommige zeggen:: eet toch gewoon, jij wordt ziek van je dieet.
Vanochtend had ik nog even contact met mevrouw Vink. Ik schreef haar dat ik GAPS, SC en Weston Price wilde gaan combineren, omdat deze voeding me aanspreekt en ook de theorie heel logisch klinkt.
(Mevr. Vink heeft mijn bloed onderzocht op intolerantie en advies is eliminatiedieet) Nou.. GAPS en Weston Price met de grond gelijk.
Zie bijgevoegd schrijven als antwoord op mijn mail:
Beste Sylvia,
Op het internet staat helaas heel veel onzin, zo ook deze dieten, omdat vaak patienten zulke dieten al hebben gevolgd en zonder resultaat zijn gebleven maar wel overtuigd zijn dat het door voeding komt en zo bij mij in behandeling komen. Er wordt veel gemanipuleerd op die fora, want mijn patienten zegen dat ze nooit hun negatieve of slechte ervaringen erop konden zetten, blijkbaar wordt alles eerst gescreend, dat zegt toch wel genoeg.
Wanneer je ziek door voeding bent dan wordt je beter als je die voeding niet meer inneemt omdat alles herstelt van darmen tot immuunsysteem, maar zodra je die voeding weer inneemt dan wordt je weer ziek, zo logisch!
Verder bestaat er geen algemeen goed dieet, wel algemeen voedingsstoffen die rijk zijn aan ingredienten, dus moet je twee zaken weten:
1. mag je iets eten middels onze uitslag?
2. wat zit erin en dat goed afwisselen.
Dus nee het is niet waar, dat wat de natuur ons geeft mag NIET iedereen eten!
Ik adviseer je niet deze teksten op te volgen, maar mijn adviezen.
Met vriendelijke groet,
Bovenstaand is geschreven door een wetenschapper.
Rapunzel, het lijkt me leuk om eens af te spreken.
Ik moet nu gaan werken tot vanavond 22 uur. Ik kom er nog op terug.
Nogmaals bedankt voor het hart onder de riem.
Groetjes, Sylvia