Ach, ook bij mij heeft het langer dan een jaar geduurd voor ik de veranderingen echt goed doorgevoerd kreeg. Brood en (ongezonde) zuivelproducten zijn heel lang mijn verslavingen geweest en soms verval ik nog in slecht eetgedrag. Maar step by step kom ik er. De wil was er echt wel, maar ik leek wel een verslaafde - en heel soms nog. Gelukkig kan ik het allemaal steeds sneller oppakken: als ik een uitschieter heb, dan is het de volgende dag of soms twee dagen later altijd weer in orde. Dus ik kom steeds een stapje dichter bij waar ik heen wil, maar het is bij mij niet in één dag gegaan. Daar heb ik een heleboel weerstand, een aantal leverreinigingen en wat darmverzorging voor nodig gehad. En inderdaad ook wilskracht.
Het belangrijkste lijkt me dat je jezelf niet voor de gek houdt en weet waar je staat.
Sommige mensen moeten een vrij schielijke omslag maken en anderen hebben er meer tijd voor nodig, denk ik.
Het belangrijkste lijkt me dat je jezelf niet voor de gek houdt en weet waar je staat.
Sommige mensen moeten een vrij schielijke omslag maken en anderen hebben er meer tijd voor nodig, denk ik.