Geestverruimende middelen binnen Traditionele Volkeren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ah zo, ben niet zo'n fan van Ashayana Deana en Keylontics om het maar licht uit te drukken (het anti-flower of life gedoe bijvoorbeeld). edit: Ik vind dat ik eigenlijk iedereen moet waasrchuwen voor deze "cult". Maar iedereen moet maar zelf weten wat ze van keylontics vinden aangezien niet alles zo zwart en wit is en dualiteit er is om te overstijgen.

Er is ook al een steeds groter groeiende groep sungazers vandaag de dag. Zou zelf niet versteld staan als er grote delen van de wereldbevolking hier bijna van zelf naar toe zullen groeien binnen niet al te lange tijd.

Peace

@Dirtsa

Je klinkt echt als een relaxte ma als ik het zo lees, cool hoor ;-) Ik zou jou zoon best is wel ontmoeten, ik kan vaak met dit soort mensen echt uren praten, onder het genot van... :-) Hij heeft het wel goed voor elkaar zo te lezen, dat is fijn :D

hahaha maar dirtsa je gaat er echt niet dood aan hoor als je er een haaltje van neemt, het is en blijft toch echt een leuke ervaring... zeker de eerste keer en zeker met je zoon want hij weet wat hij je geeft! Zou ik me ouders is moeten voorstellen, hahaha... ik weet niet wat ze zouden zeggen trouwens, ze deden het 'back in the day' ook, misschien wel minder.

Ik bedenk me net dat Price wel degelijk 1 keer in zijn boek melding maakt van het gebruik van drugs:

Quote:
Een belangrijk onderdeel van het leven van de Indianen van de Andes is de bevrediging die zij ontlenen aan het kauwen van cocabladeren waarvan onze moderne cocaïne wordt vervaardigd.

Om de werkzame stof aan de bladeren te onttrekken, kauwen zij deze samen met as, die verkregen wordt door een bepaalde plant te verbranden. Dit stimulerende middel wordt als tabak gekauwd, waarbij één grote pruim een werking heeft van vele uren.

Vrijwel iedere Indiaan draagt een bepaalde hoeveelheid van deze gedroogde bladeren in een buideltje met zich mee. Het effect van dit middel is het vergroten van hun uithoudingsvermogen. Het maakt hen ongevoelig voor honger en voor vermoeidheid.

Via onze tolk vroegen we hen regelmatig naar de voldoening of voedingswaarde die zij uit de bladeren verkregen en wij kregen te horen dat zij vaak de voorkeur gaven aan deze bladeren boven voedsel als zij op reis waren en een zware last droegen.

Ik vernam dat zij de hoeveelheid van het middel kunnen verhogen tot een punt waar zij volledig ongevoelig zijn voor pijn en in staat zijn zonder lijden letsel en operaties te verdragen.

Mike

@ M.G.K.

Wij komen uit een zeer donkere tijd waarin heilige lering na heilige lering verdraaid en gemanipuleerd is. Dit is volgens de Keylontic Science al vele duizenden jaren (en langer!) aan de gang en strekt zich door tot in de hedendaagse new age beweging. Daarmee wil ik niet zeggen dat heel de new age beweging onzuiver is. Wel wil ik zeggen dat het hard zoeken is om een leringen of techniek te vinden die echt vrij is van verstoringen. En zo lang je die niet gevonden hebt, kun je misschien ook maar beter werken met dat gene wat je zo zuiver mogelijk acht. Je doet immers ervaring op en groeit er wellicht door. Belangrijk is wel om altijd een oog open te houden voor iets wat je meer kan opbrengen en wat minder schade achterlaat.

Het fijnste weet ik er ook niet van, maar ik ken wel mensen die het fijne er wel van weten. De flower of life wordt in de Keylontic Science genoemd als een gedeeltelijke herinnering van de waarheid. Wordt een meer volledige waarheid bewust achtergehouden of is die in deze kringen nog niet ontdekt? Door met een een beperkte waarheid te werken kan je nogal destructief te werk gaan zonder dat je het zelf in de gaten hebt! Vanuit ons aardse 3D-bewustzijn lijkt alles wat hoger dan ons is, als zuiver en goddelijk. (Denk aan channelings met aartsengelen, de lering van Drunvalo Melchizedek, de heilige geometrie.) Maar helaas is dat naar mijn idee niet erg genuanceerd gesteld. Er zijn veel mensen die met zuivere intenties werken en in hun werk merkaba-technieken of de flower of life gebruiken, zonder te beseffen dat ze hiermee energie uit de omgeving wegtrekken en eigenlijk helemaal niet zo zuiver bezig zijn. En al geeft een plant of techniek je energie, heling en bewustwording, dan nog is het de vraag waar het ten koste van gaat. Ik zal een metafoor gebruiken.

Stel dat ik een ontwikkelingsproject wil opzetten in Indonesië. Ik leen rentedragend geld (energie) van een grote westerse bank en sticht een ontwikkelingproject bij een stam die in een regenwoud leeft. Hartstikke mooi, er komen betere materialen en technieken om huizen te bouwen, de kinderen kunnen naar een locaal schooltje toe en er is een medische post gekomen bij een centraal dorp. De dorpsbewoners leren een woordje engels en er komt een weg naar het dorp zodat ze toeristen kunnen ontvangen en dingen kunnen laten zien over hun cultuur. Hoewel je hier natuurlijk ook je bedenkingen bij kan hebben, wordt dit door veel mensen gezien als ontwikkelingshulp. Laten we er vanuit gaan dat het niet zo best met de bevolking van dat dorpje gesteld was en dat ze er op vooruit zijn gegaan. Ze ontvangen geld door goederen die ze verkopen en diensten die ze leveren en daarmee kan ik de lening aan de bank stukje bij beetje terugbetalen.

De vraag die ik altijd stel is: ten koste van wat? Ik leende geld bij een bank die met allerlei smerige projecten bezig is. Een van die projecten is een groot plan om een flinke lap regenwoud in Indonesië leeg te gaan kappen voor palmplantages. De bevolking die er leeft wordt geacht naar de beschaafde wereld te verhuizen. Ze hebben mijn project gesteund omdat dit bevorderlijk werkt voor hun agenda, want de plaats waar ik mijn ontwikkelingproject heb opgezet bevindt zich binnen het gebied waar de plantages gepland zijn. Ik heb door geld te lenen bij deze bank dus mijn eigen bijdrage geleverd aan een massale houtkap en een ontwrichting van locale stamculturen. Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Ik heb vertrouwd op de bank, maar de bank gaf mij slechts de halve waarheid. Als de bron van energie (geld) niet zuiver is; kan je dan wel een zuivere uitwerking verwachten? Okay, ik heb een bijdrage geleverd aan groei, heling en bewustwording. Maar tegelijkertijd heb ik de stam nog verder van hun tradities afgeleid en meer afhankelijk gemaakt van het kapitalistische systeem, de reguliere voedselvoorziening en de farmaceutische industrie. Via een slinkse wijze ben ik gebruikt door de bank om mensen via een slinkse wijze aan de westerse matrix te koppelen onder het mom van ontwikkelingshulp. Kan mij iets kwalijk genomen worden? Nee niet echt, want ik had de beste bedoelingen. Toch ben ik op een bepaald niveau wel medeverantwoordelijk. Ik heb namelijk wel op eigen initiatief contact gekocht met de bank en heb hun hulp ingeschakeld. Ik ben zelf in zee gegaan met een organisatie die dubieuze belangen heeft. Alleen had ik het niet in de gaten.

Zo kan je je ook van veel 'lichtwerk' afvragen hoe zuiver het is. De strategie van het donker is vaak dat ze je een eerst iets geven, maar ze vervolgens veel terugpakken. Omdat je een verbondenheid aangaat, kunnen ze je ook manipuleren hun rente vragen (lees: nemen). Al scan je de persoon die met een bepaald systeem werkt en je ziet zijn goede bedoelingen, dan wil dat nog niet zeggen dat het ook het beste is voor het grotere geheel. Om die reden ben ik uiterst selectief geworden in met welke persoon of groepering ik samen wil werken. De flower of life is naar mijn idee een onzuiver systeem. Ook heilige planten stel ik wat dat betreft ter discussie. We leven in een wereld die gevallen is. Het merendeel van alles wat hier op aarde bestaat is lager van trilling dan onze oorspronkelijke blauwdruk. Het is hard zoeken om werkelijk zuivere dingen te vinden.

De Keylontic Science en Kathara healing is naar mijn idee het meest zuivere wat ik tot dusverre ben tegen gekomen. Het houdt geen of zo min mogelijk informatie achter voor wat we nu in deze tijd kunnen gebruiken. Dat maakt wel dat je zo'n compleet en complex verhaal krijgt dat het bijna niet te bevatten is. Het gaat mijn bewustzijn en referentiekader te boven. Maar wat ik er wel uit kan gebruiken neem ik mee in mijn leven. Het resultaat is bewustzijnsverruiming, bevrijding van patronen en een voelbare verbetering van mijn dagelijkse levenskwaliteit. Dit heb ik in die mate nog nergens zo gevonden. Dat wil niet zeggen dat het niet bestaat, maar ik ben het nog niet tegen gekomen. Mijn meditatieleraren die hun meditatietechnieken op de K.S. baseren, hebben wel allerlei spirituele stromingen onderzocht. Voorheen werkten zijn ook met de flower of life, aartsengelen en opgevaren meesters. Sinds ze de K.S. hebben gevonden zijn ze hier onmiddellijk mee opgehouden. Toen ze met de technieken van K.S. zijn gaan werken werd hun het verschil wel duidelijk! Nogmaals wil dit niet zeggen dat de K.S. het enige zuivere is wat er bestaat. Ik zeg enkel dat het hard zoeken is om iets te vinden wat niet verdraaid en verstoord is en op een hoger niveau net zo veel of meer nadelen met zich meebrengt dan de voordelen die je zo op het eerste gezicht ervaart...

Om een brug te maken naar het thema van dit forum: voeding en gezondheid. Hoeveel desinformatie vind je daar wel niet over? En niet alleen informatie, ook methodes en technieken! Ga maar eens een ziekenhuis binnen en verdiep je in wat ze er allemaal met de mensen uitspoken. Denk verder eens aan het vaccinatieprogramma voor kinderen en tieners, denk aan de behandeling van kanker. We leven in een gevallen samenleving, waar je echt moet leren om het kaf van het koren te scheiden. Dit kun je enkel doen met je gevoel, en niet met je verstand. Daarom wijs ik genotmiddelen ook af. Die verstoren het contact met je gevoel. Zo zou het ook wel eens kunnen zijn dat er veel ogenschijnlijk spirituele stromingen zijn (flower of life?) die je bewustzijn wel verhogen, maar je gevoel niet ontwikkelen of juist verstoren. Dit maakt je niet vrij. Dit kan je juist extra gevoelig voor manipulatie maken!

Ayahuasca

Voor wie lekker in zijn vel zit, is het echt een aanrader. Ik ben ook een groentje, maar ik had er veel moois over gelezen. Ik ben goed geaard, en er was iemand in de buurt. We gingen eerst de natuur bedanken, dus dat voelde al heel goed.

Wat de plant doet: het scant je hele lichaam op blokkades, haalt die weg, en je komt dan in contact met 4D (Moeder Aarde) en met een deel van jezelf dat verborgen zit.

Moeder Aarde toont voortdurend een soort geruststelling, een onvoorwaardelijke liefde. Onvoorwaardelijke liefde is de kracht die de boel in balans houdt, en dat is overal. Het is als bij de animistische tradities, alles in de natuur leeft en is bezield. Er gebeurt meer dan we denken.

Ok.. Moeder Aarde heeft zich voorgesteld.. ze blijft bij je, en ze gaat met je aan de slag. Zij streeft in alles naar heling, dus ook bij jou. Ieder mens heeft oneffenheden, dingetjes die energetisch nog niet helemaal goed lopen.

Wat er bij mij gebeurde: ik kwam terecht bij mezelf als 2-jarige.

Ik kwam in contact met het bewustzijn van een peuter, die zich verschanst heeft, en al die tijd ridderlijk beschermd is door een ander deel van mezelf.

Een kindje .. een soort weeskindje.. verbaasd, kwetsbaar. Het duurde aan, en ik herkende het als een oude herinnering.. : 2 jaar oud. Arm kind. Ben ik dat? Ja, ik ben het, heel lang geleden, ik weet het.

Wie het werk van Gurdjieff kent.. (zo niet, lees je in!): dit is heel normaal. Het is de tragiek van de laatste paar eeuwen, we zijn allemaal een tikkeltje schizofreen geworden, ook met de meest fantastische ouders.

Vrijwel iedereen in de westerse wereld heeft een deel van zichzelf dat zich heeft verstopt. Ik ben twee en ik zeg nee.. Het is het deel van jezelf dat niet werd gehoord of niet werd herkend. De peuter besluit zich te gaan identificeren met het deel van zichzelf dat in zijn directe omgeving wél een plaats vindt en is daar gelukkig mee. Maar is op dat moment al niet heel meer. En dat overkomt vrijwel iedereen.

Wil je een compleet mens worden - en Moeder Natuur wil dat je dat wordt - dan zal ieder deel een plek moeten krijgen. Goed, daar lag ik dan, veilig in het bos, alle tijd om te wennen aan het weeskindje, laten zien dat hij niet hoeft te vluchten.

Vervolgens .. en daaruit blijkt de intelligentie van deze plant .. vervolgens kreeg ik concrete aanwijzingen hoe dit een volwaardig deel van mezelf kan worden. Een compleet en vooral creatief deel dat mij nog eens kan gaan verbazen, en waarmee anderen ook zijn geholpen.

Concrete ingevingen, ik zag geen vreemde dingen maar ik voelde het letterlijk voor me, onverwachtse aanreikingen, het kwam bij mijn weten niet uit mezelf. Daar mag ik mee aan de slag.

Moeder Natuur is een getalenteerde lerares... ze doet het echt voor: zo en zo, dat werkt voor jou het beste, voel maar. Toen ik die lessen eenmaal had begrepen en echt diep had geïntegreerd, kwam ik al snel uit de 'trip'. Sneller dan gewoon.

Een medicijn op zielsniveau. Een healer-plant. Ik had niet de indruk bezig te zijn met een vlucht uit de werkelijkheid, of met een overdreven happy feeling van serotonine ofzoiets. Het is plantenintelligentie dat zich over je ontfermt, en dat streeft naar heelheid.

Dus ik kan dit iedereen aanraden. We zijn er veels te bang voor gemaakt. Bereid je goed voor, ook qua voeding, en stel je open voor onbekende delen van jezelf. Geen angst, Moeder Natuur is er altijd bij.

We zitten vaak met een ego dat alles alsmaar uit de weg gaat.. waar veel mensen zich ook nog eens mee zijn gaan identificeren. De intelligentie van de natuur prikt daar meteen doorheen.

Zelfs de enkele keer dat mensen een negatieve ervaring hebben, dan nog is het een leerervaring. Ga maar na..: je hebt de intentie om jezelf te leren kennen. Ok, en dan staat er plotseling een weeskindje voor je neus. En dan?

Stel je voor dat je het helemaal niet herkent, dat je dat eigenlijk helemaal niet wil kennen, dat je ineens toch maar besluit dat je helemaal geen zin hebt in zoiets.

Dan is er dat andere deel van jezelf dat de taak had om dat kindje kostte wat kost te beschermen: geen slecht deel, eigenlijk een heel nobel deel. Dat heeft de opdracht gekregen om er iemand door te laten, maar die laat het kind in de steek!

Dat geeft een conflict, een intern conflict, en dat voelt dan als een 'negatieve' ervaring.

In dat geval weet je dus wat je te doen staat: meer tact, meer instinct, meer besef dat we eigenlijk nog moeten leren wie we zijn, en de volgende keer krijg je de wijsheid wel door.

Ayahuasca wordt vaak ervaren als hét kruid dat mensen doet beseffen waarom ze leven. Verbaast me niks dat onze moderne doktoren en therapieën meestal niet over de echte kruiden beginnen. Het is ook heel mooi om een kijkje in de keuken te nemen van 4D, waar wij ook verblijven als zielen. Dankbaar dat ik van dichtbij een kijkje mocht nemen. Ik ben ervan overtuigd dat religie in een heel ver verleden aansluiting vond bij wat natuurvolkeren met planten deden.

God bestaat wel degelijk, het is een vrouw, ze is liefde en ze heeft heel veel kinderen. En die hebben allemaal iets te doen. Zijn allemaal op hun eigen pad. Dat van die ene Zoon, nou dat heb ik er in ieder geval niet uit kunnen halen, maar dat ging vast ook hierover.

Mooi stukje, thijs, dank hiervoor. Wellicht zijn er hier mensen die je maar al te graag belachelijk willen maken of afdoen als een 'zwever', maar ik begrijp precies wat je bedoelt, ook al heb ik deze ervaring zelf niet meegemaakt (ik heb zelfs nog nooit een joint gerookt in mijn leven!). Het scheelt dat ik al op de hoogte was van de intelligentie van planten en hun communicatie (als we dit toelaten) dankzij twee m.i. monumentale boeken van Stephen Harrod Buhner, te weten Secret Teachings of Plants en The Lost Language of Plants. De eerste titel is in het Nederlands vertaald als Het hart als zintuig, hier spotgoedkoop te verkrijgen:

http://www.bol.com/nl/p/het-hart-als-zintuig/1001004002726830/

Overigens ben ik het maar op 1 punt met je oneens. God is geen vrouw, God is man en vrouw tegelijk. Waar jij mee hebt gecommuniceerd is Moeder Aarde, Moeder Natuur en natuurlijk is dat een vrouw. Ze is een creatie van God, je verwart de Schepping met de Schepper!

Mike

Zeer geïnteresseerd in Ayahuasca, maar vind het toch wel naar om te lezen dat er mensen entiteiten aan "over houden" etc. Deze angst houdt mij tegen. Hoewel angst een slechte raadgever is, laat ik dit voor nu maar voor wat het is.

Ik heb het vaker gezegd: alle groei begint bij de wortels en bij de bodem en gaat van onder naar boven

Dit past precies bij wat ik in de kruidenopleiding heb geleerd: de wortels van een plant werken op ons hoofd, hersenen en het zenuwgestel. Met name planten met een penwortel werken om goed te aarden denk bijv. aan de paardebloem.
De gele kleur van de bloem zegt trouwens weer dat deze goed is voor de lever, gal en alvleesklier, ook bij galstenen. Gebruik dan het blad het liefst.
Ook goed voor de darmen, nieren en zuivert het lichaam. Het zit vol met vitaminen en mineralen. Maar er zijn zoveel meer planten met mooie eigenschappen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan