Ayahuasca
Voor wie lekker in zijn vel zit, is het echt een aanrader. Ik ben ook een groentje, maar ik had er veel moois over gelezen. Ik ben goed geaard, en er was iemand in de buurt. We gingen eerst de natuur bedanken, dus dat voelde al heel goed.
Wat de plant doet: het scant je hele lichaam op blokkades, haalt die weg, en je komt dan in contact met 4D (Moeder Aarde) en met een deel van jezelf dat verborgen zit.
Moeder Aarde toont voortdurend een soort geruststelling, een onvoorwaardelijke liefde. Onvoorwaardelijke liefde is de kracht die de boel in balans houdt, en dat is overal. Het is als bij de animistische tradities, alles in de natuur leeft en is bezield. Er gebeurt meer dan we denken.
Ok.. Moeder Aarde heeft zich voorgesteld.. ze blijft bij je, en ze gaat met je aan de slag. Zij streeft in alles naar heling, dus ook bij jou. Ieder mens heeft oneffenheden, dingetjes die energetisch nog niet helemaal goed lopen.
Wat er bij mij gebeurde: ik kwam terecht bij mezelf als 2-jarige.
Ik kwam in contact met het bewustzijn van een peuter, die zich verschanst heeft, en al die tijd ridderlijk beschermd is door een ander deel van mezelf.
Een kindje .. een soort weeskindje.. verbaasd, kwetsbaar. Het duurde aan, en ik herkende het als een oude herinnering.. : 2 jaar oud. Arm kind. Ben ik dat? Ja, ik ben het, heel lang geleden, ik weet het.
Wie het werk van Gurdjieff kent.. (zo niet, lees je in!): dit is heel normaal. Het is de tragiek van de laatste paar eeuwen, we zijn allemaal een tikkeltje schizofreen geworden, ook met de meest fantastische ouders.
Vrijwel iedereen in de westerse wereld heeft een deel van zichzelf dat zich heeft verstopt. Ik ben twee en ik zeg nee.. Het is het deel van jezelf dat niet werd gehoord of niet werd herkend. De peuter besluit zich te gaan identificeren met het deel van zichzelf dat in zijn directe omgeving wél een plaats vindt en is daar gelukkig mee. Maar is op dat moment al niet heel meer. En dat overkomt vrijwel iedereen.
Wil je een compleet mens worden - en Moeder Natuur wil dat je dat wordt - dan zal ieder deel een plek moeten krijgen. Goed, daar lag ik dan, veilig in het bos, alle tijd om te wennen aan het weeskindje, laten zien dat hij niet hoeft te vluchten.
Vervolgens .. en daaruit blijkt de intelligentie van deze plant .. vervolgens kreeg ik concrete aanwijzingen hoe dit een volwaardig deel van mezelf kan worden. Een compleet en vooral creatief deel dat mij nog eens kan gaan verbazen, en waarmee anderen ook zijn geholpen.
Concrete ingevingen, ik zag geen vreemde dingen maar ik voelde het letterlijk voor me, onverwachtse aanreikingen, het kwam bij mijn weten niet uit mezelf. Daar mag ik mee aan de slag.
Moeder Natuur is een getalenteerde lerares... ze doet het echt voor: zo en zo, dat werkt voor jou het beste, voel maar. Toen ik die lessen eenmaal had begrepen en echt diep had geïntegreerd, kwam ik al snel uit de 'trip'. Sneller dan gewoon.
Een medicijn op zielsniveau. Een healer-plant. Ik had niet de indruk bezig te zijn met een vlucht uit de werkelijkheid, of met een overdreven happy feeling van serotonine ofzoiets. Het is plantenintelligentie dat zich over je ontfermt, en dat streeft naar heelheid.
Dus ik kan dit iedereen aanraden. We zijn er veels te bang voor gemaakt. Bereid je goed voor, ook qua voeding, en stel je open voor onbekende delen van jezelf. Geen angst, Moeder Natuur is er altijd bij.
We zitten vaak met een ego dat alles alsmaar uit de weg gaat.. waar veel mensen zich ook nog eens mee zijn gaan identificeren. De intelligentie van de natuur prikt daar meteen doorheen.
Zelfs de enkele keer dat mensen een negatieve ervaring hebben, dan nog is het een leerervaring. Ga maar na..: je hebt de intentie om jezelf te leren kennen. Ok, en dan staat er plotseling een weeskindje voor je neus. En dan?
Stel je voor dat je het helemaal niet herkent, dat je dat eigenlijk helemaal niet wil kennen, dat je ineens toch maar besluit dat je helemaal geen zin hebt in zoiets.
Dan is er dat andere deel van jezelf dat de taak had om dat kindje kostte wat kost te beschermen: geen slecht deel, eigenlijk een heel nobel deel. Dat heeft de opdracht gekregen om er iemand door te laten, maar die laat het kind in de steek!
Dat geeft een conflict, een intern conflict, en dat voelt dan als een 'negatieve' ervaring.
In dat geval weet je dus wat je te doen staat: meer tact, meer instinct, meer besef dat we eigenlijk nog moeten leren wie we zijn, en de volgende keer krijg je de wijsheid wel door.
Ayahuasca wordt vaak ervaren als hét kruid dat mensen doet beseffen waarom ze leven. Verbaast me niks dat onze moderne doktoren en therapieën meestal niet over de echte kruiden beginnen. Het is ook heel mooi om een kijkje in de keuken te nemen van 4D, waar wij ook verblijven als zielen. Dankbaar dat ik van dichtbij een kijkje mocht nemen. Ik ben ervan overtuigd dat religie in een heel ver verleden aansluiting vond bij wat natuurvolkeren met planten deden.
God bestaat wel degelijk, het is een vrouw, ze is liefde en ze heeft heel veel kinderen. En die hebben allemaal iets te doen. Zijn allemaal op hun eigen pad. Dat van die ene Zoon, nou dat heb ik er in ieder geval niet uit kunnen halen, maar dat ging vast ook hierover.