Gele ontlasting

I-lady

Member
Ik zit momenteel alweer een paar weken te kloten met mijn spijsvertering.
Heb last van obstipatie en gele vettige drijvende ontlasting..
Nu heb ik het vermoeden dat mijn alvleesklier niet goed werkt..ik ben lichamelijk te zwak en te licht om een leverreiniging te doen. En ik weet ook niet of dat de oplossing is..
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Op nuchtere maag een eidooier met citroensap en olijfolie om de galproductie te stimuleren. Is dat wel een optie voor je?

Wat eet je zoal op een dag I-lady?

Goede tip van muis. Mocht de citroen te heftig zijn; limoen is vaak wat milder.

Sterkte!

Dankje, ik heb citroen en limoensap dus kan het allebei uitproberen.

Ik eet s"morgens havermout in bottenboullion

S'middags 2/3 gebakken eieren

Namiddag een halve grapefruit

S"avonds eerst een kom bottenboullion en dan basmatirijst met groente en de ene dag vis {haring/ kabeljauw}, kip, of gehakt.

Heb een melk/lactose allergie en kan een hele hoop voeding niet verdragen..dus dit is zo ongeveer wat er over blijft.

Ik moet er even bij vertellen dat ik fibromyalgie heb en nogal last van "verkrampingen"..voornamelijk als ik fysiek over mijn grens ben gegaan. En ik heb het idee dat die verkrampingen er ook voor zorgen dat mijn organen verkrampen..en de soepelheid van mijn darmen e.d. ook weg is op het moment van de verkrampingen waardoor mijn voedsel volgens mij nauwelijks opgenomen word.
Soms denk ik dat mijn alvleesklier oid er ook door verkrampt en dan geen galvloeistof meer aan maakt.

Want iedere maand ga ik naar body stress release en daarna zit alles weer op z'n plek en dan loopt mijn spijsvertering ook weer goed. {zolang het duurt, totdat ik fysiek weer over mn grens ga..wat nogal snel gebeurd}

Waarom havermout? En in de BBB??

Maagzuur versterken doe je dat al?

Te weinig koolhydraten voor iemand met bijnieruitputting zo te zien...

Omdat ik geen melkproducten kan verdragen en verder ook geen alternatieven heb voor een ander ontbijt..
Meelproducten gaan ook niet goed, heb boekweit en boekweit meel geprobeerd..gaat niet.

Ik drink de gehele dag water met appelazijn om mn maagzuur te versterken..

Dat doe ik om meer maagzuur aan te maken..begon s"ochtends trouwens met een glas sole en een mineralencomplex erbij {sinds een paar weken} concentrace.
En drink tussendoor ook thee..maar verder doe ik niks aan het maagzuur..heb wel betaine hcl in huis maar nog niet echt durven gebruiken.

Misschien het artikel van Mike: "Het belang van maagzuur" nog eens doorlezen?

Een half uur voor de maaltijd een glas Sole met een theelepeltje troebele appel-cidder azijn lijkt mij beter.

Eet je ook tussendoortjes?
Welke supplementen slik je precies?

Misschien kun je pannenkoeken maken met gekookte en vervolgens gepureerde pompoen, ei en flink wat ghee/palmolie/kokosolie.

Kan ook een banaan met 3 eieren.
Een halve banaan kan ook prima.

Ik neem aan dat je al ghee en melkkefir uitgeprobeer hebt?

Het thema 'stress' loopt als een rode draad door je klachten heen. Je hoeft niet in detail te treden, maar is hier sprake van een diepgaand trauma dat je keer op keer zo verzwakt?

Mike

Ja, ik heb last van oa posttraumatisch stress syndroom..waar ik voor in therapie ben. En ik geloof ook dat dat veel klachten veroorzaakt of veroorzaakt heeft..en dat mijn lijf uitgeput is. Maar ook veroorzaken juist mijn spijsverteringsklachten veel stress..kip/ei verhaal he..

Devotion, ja daar kan ik niet tegen..banaan {fructoseintolerantie} en pompoen dus ook niet.

Bedankt Femke, ik ga dat nog eens goed door lezen. Ik eet verder geen tussendoortjes en gebruik van oligoplant nu urtica, cynara en rozemarijn.
En probactiol plus als probiotica

Hoi I-Lady,

Mike kent je blijkbaar al wat langer en weet de vinger vlot op de zere plek te leggen...?
Wat naar dat je PTSS hebt!
Ik ben er ook mee bekend en al een lange weg afgelegd.
Alles bij elkaar is het heel complex...
Ik hoop zo dat je een goede therapeut hebt! Ik heb daar best lang naar moeten zoeken...
Je hoeft verder nergens op in te gaan maar als je "toevallig" slachtoffer bent van narcistische mishandeling dan kan ik je deze website en het boek van Iris Knoops , Het verdwenen zelf, aanbevelen:
http://het.verdwenenzelf.nl/

Verdraag je b.v. wel avocado, wortelen, courgette, rode kool? Of andere groente die wat Koolhydraatrijker zijn? Of gefermenteerde groente?
Ghee en kokosolie?
Wat gebeurt er als je kefir van rauwe melk drinkt?

Sterkte!

I-lady, als ik naar oudere posts van jou kijk, zie ik ruim 2 jaar terug al groene ontlasting voorbij komen. Jouw lever en galblaas zijn dus bijzondere aandachtspunten, al enkele jaren.

Mike

Mike, dat klopt wel denk ik..lever en galblaas werken niet goed. Maar van de leverreinigingen raak ik te uitgeput. {teveel bijnieruitputting denk ik}
Ik ben dus aan het overwegen om hier prof hulp bij te zoeken en zat te denken aan Ron Velthuis? ik weet alleen niet of ik daar op de goede plek wbt lever/gal problemen..

Hoi Femke,

Dankjewel, de link ga ik in ieder geval even doorlezen. Ptss is inderdaad heel complex, ik ben nu al bijna 8 jaar in therapie {verschillende therapieen} want het is zoeken wat wel en niet past.Nu heb ik een fijne therapie gevonden die bij dit stadium in mijn leven past. Het moeilijke alleen is dat je vergroeid bent met de ptss en in mijn geval dat mijn lichaam en geest al zoveel stress hebben gehad.Omdat ik vanaf kinds af aan dus in een misbruik situatie heb gezeten.

Kefir van rauwe melk heb ik geprobeerd, maar in onze familie zit dus een echte melkallergie..en van kefir krijg ik dus ontzettend veel slijmvorming, benauwd tot bijna stikken aan toe..{mijn darmen verdroegen het wel overigens} misschien ontgiftiging, maar dan nog een beetje te heftig.

Avocado, kool, en ghee gaat ook niet goed...courgette en wortelen beperkt maar dan wel goed doorgekookt.En kokosolie ook met mate.
Gefementeerde groenten heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd..heb wel gefermenteerde bietensap staan, maar nog niet van durven drinken.

Erg vervelend l-lady!

Heb je ooit gedacht om het GAPS dieet te volgen? Je kan zo snel of langzaam door de stages gaan als je zelf wil, nog belangrijker: waar jij je goed bij voelt.

Maar zoals je al aangeeft speelt e veel meer dan voeding alleen, dat maakt het zeker ingewikkelder.
... Je probeert wat hé

hoi L-lady veel sterkte! In aanvulling op wat Femke zegt: als je begeleiding nodig hebt, is een gapstherapeut misschien iets voor je?
Pas noemde iemand op deze site Astrid Tanis in Rotterdam zag ik: zij was hier ook al eens forumlid: http://www.gapsdieet.nl/therapeuten/
Wat heb jij veel allergieen / intoleranties zeg.
Ik dacht dat ik wat dit aanging al erg de pineut was (ik heb een schildklier die zichzelf aanvalt), maar het kan kennelijk nog erger voor wat betreft de allergieen/intoleranties.
Onderliggend daarbij is ook een lekke darm.

Dank jullie...Gaps dieet heb ik inderdaad ook al over gelezen maar moeilijk in te zetten zonder begeleiding. Dus misschien is dat wel een goede om daar begeleiding in te gaan zoeken.

Ja het is best erg bij me en ik kom er zelf dus ook niet uit..schildklier en bijnier zou ik ook graag eens onderzocht hebben.

Ik ben een tijdje onder behandeling bij een chinese geneeskunde praktijk die me zeker helpt, alleen heb ik het idee dat de bron niet aangepakt word.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan