Mike, dat klopt wel denk ik..lever en galblaas werken niet goed. Maar van de leverreinigingen raak ik te uitgeput. {teveel bijnieruitputting denk ik}
Ik ben dus aan het overwegen om hier prof hulp bij te zoeken en zat te denken aan Ron Velthuis? ik weet alleen niet of ik daar op de goede plek wbt lever/gal problemen..
Hoi Femke,
Dankjewel, de link ga ik in ieder geval even doorlezen. Ptss is inderdaad heel complex, ik ben nu al bijna 8 jaar in therapie {verschillende therapieen} want het is zoeken wat wel en niet past.Nu heb ik een fijne therapie gevonden die bij dit stadium in mijn leven past. Het moeilijke alleen is dat je vergroeid bent met de ptss en in mijn geval dat mijn lichaam en geest al zoveel stress hebben gehad.Omdat ik vanaf kinds af aan dus in een misbruik situatie heb gezeten.
Kefir van rauwe melk heb ik geprobeerd, maar in onze familie zit dus een echte melkallergie..en van kefir krijg ik dus ontzettend veel slijmvorming, benauwd tot bijna stikken aan toe..{mijn darmen verdroegen het wel overigens} misschien ontgiftiging, maar dan nog een beetje te heftig.
Avocado, kool, en ghee gaat ook niet goed...courgette en wortelen beperkt maar dan wel goed doorgekookt.En kokosolie ook met mate.
Gefementeerde groenten heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd..heb wel gefermenteerde bietensap staan, maar nog niet van durven drinken.