Gele ontlasting

Grappig om te lezen..dat er bij de Gaps therapeute ook ADD vastgesteld werd en dat over ging na het dieet.
Bij mij vond de pschygoloog ook duidelijk dat ik ADD heb..en ik geloof er niet in, en weiger dus ook medicijnen ervoor te slikken.
Omdat ik de relatie tussen geest en darmen maar al te goed ken inmiddels..{last van darmen zorgt voor angst, en vica versa}

L-Lady, het boek is al een tijdje verkrijgbaar in het nederlands. Scheelt weer.

Wat doet die chinees deskundige precies? Acapunctuur kan ook enorm helpen, al heb ik er zelf geen ervaring mee.
Als je maar wat beter in je vel zit, dat kan al heel wat schelen!

Ik weet niet of je magnesium gebruikt, maar een of 2x per dag een voetenbad met flink wat vlokken kan je een heerlijke oppepper geven.
Als je een ligbad hebt,ga een half uur in een heerlijk warm bad met 2 a 4kg vlokken.

Omdat ik dit via mijn mobiel schrijf, kan ik niet zo snel de link hier plakken, maar ik dacht dat Mark aangaf dat het via Meinpferd... nogwat goedkoop te krijgen is. Verzenden kost 20 euro, maar 2x 25 kg kost maar 30

Alle kleine beetjes helpen.

Dankje Devotion, ik gebruik wel magnesium olie en eerder ook magnesiumvlokken in bad inderdaad, maar die moet ik nu weer bestellen.

Accupuntuur helpt voor mij alleen maar tijdelijk, ik krijg voornamelijk kruiden voor geschreven om mijn bijnieren te versterken en supplementen voor mijn vertering. Ook heb ik daar een ontlastingsonderzoek laten doen waar uit bleek dat ik heel veel e-coli bacterieen had en weinig andere goede bacterieen dus sindsdien neem ik ook steeds probiotica.

Jhanne: ik vind het erg "fijn" te lezen dat jij de verkrampingen kent, kwam dat bij jou door de ptss? of door dat je vertering niet goed ging?
Ik denk dat ik inderdaad te weinig koolhydraten neem, ik zal tussen de middag ook rijst erbij gaan nemen.

Ik vind jouw verhaal over de bietenkwvass wel heel fijn, dat geeft mij toch ook de moed om dat te gaan proberen. Ik moet ook meer rusten, loop te vaak door op adrenaline door oververmoeidheid en dan lukt het me dus gewoon niet om tot rust te komen..

Goed dat je weet wat wel/niet of slechts tijdelijk werkt, zo geef je er ook niet onnodig geld aan uit!

Heb je ervaring met bioresonatie? Asyra pro of kinesiologie spiertesten? Zo ja, wat kwam hier dan uit wat energie blokkades en voor jou onbekende voedselintolleranties betreft?
(Op de intolleranties die jezelf al beschreef na)

Ehm bioresonantie heb ik ervaring mee maar niet getest op intoleranties..
Kinesiologie heb ik gehad in het kader van NAET..daar kwamen toen op bijna alle voedingsmiddelen intoleranties uit, maar de behandelingen waren weggegooid geld.
Uit iriscopie kwam dat ik absoluut geen melk kon verdragen en niet moest nemen omdat ik teveel maagsappen daar voor heb?
En moest oppassen niet teveel vlees te eten..was niet goed voor me, en een sterk vervuilde dikke darm kwam er uit en blaas problemen. {alles klopte wel als een bus, vroeger vaak blaasontsteking gehad}

En ik mocht nooit meer antibiotica want volgens de iriscopiste zorgt antibiotica er niet voor dat de bacterieen e.d. bestreden worden maar dat het word opgeslagen in je bindweefsel met problemen daarmee als volgt. {klinkt logisch ook met bindweefsel problemen}
zij raadde een detoxkuur aan en collodiaal zilverwater in combi met d-mannose om de e-colie bacterie uit mijn blaas te krijgen.

Ik heb ook even bloed laten prikken bij de huisarts op vitamine D3, B12 en ijzer. Viel allemaal binnen de normale waardes volgens de assistente..maar D3 was 73 dus dat lijkt me vrij laag. Iemand die daar wat meer verstand van heeft?
B12 395 dus dat lijkt me een goede uitslag.

Mijn D is op het moment ook redelijk laag. Voor de reguliere medische wereld is een waarde tussen 50 en 180 nmol/L voldoende.
Mijn waarde ligt op 67.
Vond ik inderdaad ook laag, echter is het nu wel winter en hebben we weinig zon gehad.

Misschien anders iets meer levertraan nemen of andere D houdende voeding.

Ja de winter speelt ook mee..maar mijn klachten zijn ook altijd 3x zo erg in de winter. En ik ben iedere dag altijd wel een paar uur buiten..{buiten mens} ga in ieder geval de gefermenteerde levertraan bestellen.

maar mijn klachten zijn ook altijd 3x zo erg in de winter

Welke klachten duiden jou dan specifiek op een eventueel vitamine D tekort?

Hekjes: symptomen die bij vitamine D3 tekort voorkomen ik herken zijn:
-krachtverlies in spieren
-spierkrampen
-moeheid en lusteloosheid
-pijn in spieren/botten
-tekort aan energie
-hyperventilatie

Natuurlijk wijt ik niet al mijn klachten er aan, want daar is het te complex voor allemaal.

Want wat jij zegt Jhanne {dankjewel voor je reactie} vind ik ook wel erg herkenbaar.
Mijn verkrampingen komen ook als ik over mijn grens ben gegaan, en dan vooral de grens van fysieke inspanning. {en dat doe ik nauwelijks hoor, die grens ligt erg laag}
Ik ben nu begonnen al met meer gaps gericht te eten, dus zodra mijn spijsvertering rustig is ga ik de bietenkvass rustig toevoegen.
Ontlasting is wel weer "normaal" gelukkig, maar de "verkramping" is ook eindelijk weer uit mijn lijf.
Lijkt daar dus ook erg mee te maken te hebben..

Log eens alles wat je eet op een dag.
Stel je krijgt ineens klachten, dan kan je makkelijk terug kijken op wat je voorgaande dagen gegeten hebt.

Het kan ook geen kwaad om echt helemaal aan het begin te starten: een of enkele dagen bottenbouilon, gevolgd door bottenbouillon met vlees/kip, dan eigeel etc..
Langzaam en goed naar je lichaam luisteren.

Wie weet triggert een bepaald voedingsmiddel een verkramping..
Weet niet hoor, ik zeg maar wat..

Maar als je dit als stress ervaart moet je het niet doen. Het is maar een tip

@I-Lady: Heel vervelende klachten die echter inderdaad niet puur wijzen op een tekort aan vitamine D. O.a. stress, uitputting, stofwisseling, verzuring (allen aan elke gelinkt c.q. opgeteld) lijken eerder de oorzaak.

Ja verzuring is ook een groot probleem, evenals de uitputting en de opstapeling van stress. {daar is de body stress release dus heel veel fijn voor} laat je letterlijk stress los uit je spieren.

Devotion, dat is wel een goed idee..alles opschrijven, zo had ik gister een kopje brandnetelthee gedronken en daarna heel veel spanning in mijn lijf/ slecht geslapen en weer erg hoestten.
Volgens mij ook een iet wat heftige reactie daar op...

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan