Gewoon ziek of schildklier?

Maar door alle informatie zie ik door de bomen het bos niet meer!

dan wil je waarschijnlijk ook te veel tegelijk, doe jezelf plezier en probeer de zoektocht ontspannen te doen.
Doe de dingen en verandering en één voor één.
 
Mark,
Waarom ben je gestopt met de Adrenal cortex? Ik had net Adrenal in huis gehaald maar omdat ik al meerdere dingen deed en had gedaan voor mijn bijnieren en ik me erg slecht voelde, denk ik dus dat mijn schildklier het niet kan bijbenen. Ik blijf mijn bijnieren wel ondersteunen met goede voeding, vitamines en ontspanning, alleen even geen kruiden, adrenal etc meer.
Waar haal jij je schildklier supplementen? Ik heb een huisarts die regulier en alternatief combineert, dus ik denk dat ik eens wat aan hem ga vragen.
Wat voor mij misschien nog wel het meest opvallende symptoom van deze weken is, samen met het zo koud hebben en zo futloos zijn, is een verlaagd libido. Nou, daar heb ik echt nóóit last van. Herken je dat?

Maarten,
Ja ik wil ook teveel denk ik. Maar ik ben het ZO BEU om me elke dag zo moe te voelen. Al ruim een jaar!
Maar ik denk dat ik er dus goed aan doe om mijn bijnieren iets minder te ondersteunen en wat informatie in te winnen over de schildklier.


 
Biebs,
Ik was even gestopt met de adrenal cortex (250 mg) omdat ik last kreeg van een bonkend hart en ik had gelezen dat dat kan als je dosering te hoog is (geworden). En na 5 dagen ermee gestopt te zijn, was m'n hartslag weer normaal.

Ik nam al een maand of 7 die adrenal cortex, dus het zou goed kunnen dat m'n bijnieren onderhand aardig aangesterkt zijn, mede door de voeding. Maar het is nog niet helemaal ok, ook omdat de kwik in m'n lichaam aardig wat vergt van m'n bijnieren. Dus ik ga binnenkort weer met 50 mg beginnen en dan op m'n temperatuur letten of het minder gaat schommelen.

Hier kun je meer lezen over wat je temperatuur zegt over je bijnieren en schildklier:
http://www.drrind.com/therapies/metabolic-temperature-graph

Meestal moet je eerst aan je bijnieren werken (de motor) en daarna pas je schildklier (het gaspedaal). Anders kun je de motor (bijnieren dus) opblazen.

Omdat je huilerig bent en niet goed weet wat je moet doen, klinkt het alsof je bijnieren nog wel wat hulp kunnen gebruiken. Verlaagd libido is volgens mij ook een symptoom daarvan. Ik heb daar geen last van nu, maar toen vorig jaar mijn bijnieren op hun tandvlees liepen, had ik ook een verlaagd libido.

Schildklier supplement heb ik hier besteld.

Succes!

Mark
 
Mark,
Ah wat goed dat je bijnieren wat aangesterkt zijn! Ik verlang ook naar dat moment :)
Voor ik op dit forum kwam wist ik überhaupt niet dat ik aan mijn schildklier moest denken, heb me alleen gericht op mijn bijnieren. Las wel vrij snel dat je je inderdaad eerst op de bijnieren moet richten, dus op zich heb ik die volgorde goed gedaan. Thanks voor de links, ik zal eens kijken.

Ik weet ook zeker dat ik nog hard aan mijn bijnieren moet werken. Ik heb dus een injectie gehad met "dierlijke organen en weefsels fijngemalen en opgelost in een fysiologische zoutoplossing" (citaat van de site). Bijnierextract dus.. Ik denk dat dit een beetje te heftig was voor mijn lichaam, want ben me er dus niet echt beter door gaan voelen. Toen ook nog kruiden en adrenal, dat was teveel.

Het verlaagde libido heb ik tot nu toe nooit ervaren, terwijl ik als ik terug kijk toch al heel wat jaartjes bijnieruitputting heb. Dit is pas van de afgelopen weken. Samen met de kou en lusteloze gevoel denk ik dus dat mijn schildklier mee aandacht nodig heeft. Pas daarna ga ik weer kijken of Adrenal iets toevoegt.

Wat top zeg, dit forum.
 
We kunnen het ook eens van deze zijde bekijken .
Om je innerlijke ,,zelf zijn,, wat beter te stimuleren ,
Wat heb je je innerlijke HART te vertellen ?



Misschien kunnen we ons HART wat meer instructies geven.
Probeer in je eigen genezende kracht te geloven ,
met wat geduld en peace in your hart.
 
Ja ik wil ook teveel denk ik. Maar ik ben het ZO BEU om me elke dag zo moe te voelen. Al ruim een jaar!

Het kan altijd erger.
Ik heb mij ongeveer 20 jaar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend gevoeld :(

Ik raad je aan om eerst eens wat tests te laten doen voor de schildklier.
Te weten TSH, vrijT4, vrijT3 en voor anti stoffen anti TPO en anti TG.
Zijn die allemaal goed dan moet je goed onthouden dat dat NIET betekend dat je geen schildklier(hormoon) probleem hebt maar je weet dan wel wat meer.
24 uurs urine test kan ik je ook aanraden.

In de tussentijd zou je je schilklier wat kunnen 'ondersteunen' met fisch broth.
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/bottenbouillon/page/11/#post-117420
 
Pike,

Bedankt! Ik maak vandaag een afspraak bij de huisarts, zal dan om een test vragen.
Ik heb in oktober '14 ook een bloedtest gedaan, de dokter (mijn vorige) had toen alleen TSH laten prikken. TSH was toen 1,3

Ik gebruik nu ook spirulina en zal eens aan de bouillon gaan ja :)

20 jaar is al helemaal lang ja.. Maar ook zo beperkt dat je niet kon werken al die tijd? Ik kan bijna niks elke dag. Mijn honden uitlaten en wat rustigs in huis doen, voor de rest ben ik te uitgeput.
 
hee luitjes,
aansluitend aan wat Panda zegt hier een artikel van Mercola wat ik toevallig vanochtend ontving:
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2015/03/05/placebo-effect-healing-recovery.aspx?e_cid=20150305Z2_DNL_NB_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20150305Z2_DNL_NB&et_cid=DM68911&et_rid=864536879

Misschien handig om inderdaad ook te focussen op het helen vanuit ons denken.
Ook wordt EFT genoemd. Ik denk dat men best te krampachtig bezig kan zijn om te helen, misschien toch iets meer vertrouwen hebben in ons lijf en zeggen tegen jezelf dat het goed komt. Een snee in de vinger gaat ook weer over.
Met hulp van supps enz.
Of klinkt dat raar wat ik zeg?!
 
Biebs,

Nee gelukkig niet zo erg dat ik al die tijd helemaal niet kon werken of functioneren maar wel al die tijd last van allerlei klachten waarvan extreme vermoeidheid de ergste was.
Ik heb mij wel een aantal keren langdurig ziek moeten melden omdat ik het echt gewoon niet meer aankon. En het effect op je sociale leven is natuurlijk ook enorm.
Van reguliere artsen heb ik nooit enige medewerking gehad omdat die na een paar testjes hun oordeel al klaar hadden: psychosomatisch. Later werd mij nog wel de "diagnose" chronisch vermoeidheid syndroom aangeboden. Zo van "nou zullen we dat maar doen dan? Dan 'heb' jij CVS"
Alsof je daar wat mee opschiet.



Ik heb in oktober ’14 ook een bloedtest gedaan, de dokter (mijn vorige) had toen alleen TSH laten prikken. TSH was toen 1,3


Doktoren willen over het algemeen alleen de TSH testen omdat ze geleerd is, sinds de jaren 70, dat dat DE test is voor de schildklier. Onfeilbaar en altijd absoluut correct. TSH oke? Schildklier oke.
Niets is minder waar en deze gang van zaken heeft in Nederland maar ook wereldwijd ontelbare levens in meer of mindere mate verwoest.
Maar ze gaan stug door met de TSH. Ook wat betreft behandeling kijken ze naar de TSH.
Dan is iemand onder behandeling en dan krijgt deze genoeg medicatie om de TSH binnen een bepaalde range te krijgen. De patiënt wordt dan gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Dat de patiënt dan heel vaak nog gewoon dezelfde klachten heeft of zelfs ergere klachten maakt dan niet uit.
Dan wordt de patiënt door de dokter er van overtuigt dat de klachten die ze nu nog heeft, of nog steeds heeft, psychisch zijn. Heeft ie dan ook wel een pilletje voor. Dus zelfs als ze de diagnose goed hebben weten ze de boel nog weer grondig te verpesten en daarmee het leven van de patiënt.
Het is echt een grof schandaal.

Anyway, je dokter zal waarschijnlijk de vrijT4 niet willen testen en al helemaal de vrijT3 niet. Anti stoffen ook niet want de TSH is goed. Dus wees daarop voorbereid.
 
Biebs , je kan proberen om je innerlijke genezende kracht langzaam aan te sturen,
door deze Meditatie elke dag 35 minuutjes toe te passen.



Dick De ruiter heeft deze Methode precies uit gedacht ,
Hij laat je ook de Regenboog kleuren in je op nemen , ( Chakra - Aura )

http://www.maisondesmiracles.nl/html/nl/dick.shtml

Het is het proberen waard.
Probeer de innerlijke Stress en Angst op de achtergrond te laten verdwijnen ,
in Rust langzaam aan naar Herstel
Geloof in je Lichamelijke kunnen .
 
Pike,

Je verhaal is erg herkenbaar. Mijn arts begon over hypochondrie. Ik kon hem wel slaan.
Ik heb nu gelukkig een arts die alternatief en regulier met elkaar combineert! Dus wellicht wilt hij dit wel doen. Zijn motto is: homeopatisch waar kan, regulier waar moet.

Ik heb zelf ook het idee dat ik een lage bloeddruk heb, maar dat dit erg wisselt door de dag heen. Voel me op sommige momenten extreem slap en veel gapen en kan na een uurtje over zijn. Meestal als ik wat gelopen heb?
 
Panda,

ik heb problemen met ademhalen, om dat te ondersteunen moet ik elke dag tien minuten ademhaling oefeningen doen. Daar ben ik eigenlijk veel te onrustig en ongeduldig voor, maar ik doe mijn best. Mediteren is voor mij echt nog een paar stappen te ver. Bedankt voor het meedenken!
 
Mediteren is voor mij echt nog een paar stappen te ver.


Sorry dat snap ik niet helemaal, gewoon een poosje aan niks proberen te denken of naar zo,n verhaaltje luisteren om met je gedachten weg te zijn, is een stap te ver??

Als er iets is wat bij elke diagnose wel kan is dit dat..
 
Maarten,
ik ben heel onrustig van mezelf.. Stilzitten om een film te kijken kan ik moeilijk, ik sta heel vaak op, kan moeilijk rust vinden. Vandaar dat 10 minuten liggen en ademhalen al een stap voor me is. Dat wil ik eerst onder de knie krijgen voor ik verder ga. Dat bedoelde ik meer.
 
Pike,

ik heb net mijn bloeddruk gemeten en mijn pols. 112/66 met een pols van 74.

Ik heb net even terug gelezen in het document dat ik bijhield over hoe ik me voelde. Ik ben een beetje geschrokken, want ik zie nu dat ik op 20 februari voor het eerst rauwe melk heb gehaald en me vanaf 21 februari niet meer goed voel. Weer oude klachten en huilerig en meh. Het zal toch niet...
 
Pols is in ieder geval niet hoog wat wel het geval is als je erg veel adrenaline zou aanmaken.
Slaap je dan wel een beetje?
 
Biebs, lees hier over exorfinen en waarom je wellicht rauwe melk niet kan verdragen:
http://exendo.be/dpp-iv-enzym-onderzoek-en-referenties/#1.%20Afbraak%20exorfinen
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan