Gezondheid ogen

Ik ook al 12mnd carnivoor.
Misschien te weinig vetten!
Misschien is het wel toeval hoor. Ik neem ook nog steeds dagelijks 1 emu-olie capsule én doe een drupje castorolie op de oogleden voor het slapen gaan. Maar dat deed ik eigenlijk al heel lang. Ben wel heel blij dat het nu zo goed gaat!

Bij mij zitten de oliekanaaltjes op de oogleden verstopt.
Schijnen heel veel mensen last van te hebben zonder dat ze het weten. En dan gaan ze eigenlijk overbodig een leesbril gebruiken.

1x daags een warmtecompres en schoonmaken werkt goed.

Ik ook al 12mnd carnivoor.
Misschien te weinig vetten!
Knipper je vaak genoeg met je oogleden ?
Veel mensen knipperen veel te weinig met hun oogleden omdat ze te lang met hun oogleden geopend naar een beeldscherm of pagina met tekst staren en daardoor gewend raken aan te weinig knipperen met de oogleden.
Minimaal ongeveer elke 10 sec. 2 x knipperen met je ogenleden is de natuurlijke oogledenknipperfrequentie en gezond voor je ogen.
Ook fout voorbeeldgedrag door acteurs op TV beinvloed het oogledenknipperfrequentiegedrag.

We zijn helaas massaal geconditioneerd om normaal oogledenknippergedrag als onzeker gedrag te zien.

Als je een brildrager bent, ben je afhankelijk van het systeem voor goed zicht, is je zicht beperkt en kan gemakkelijk gezien worden waarnaar je kijkt !
Je krijgt ook gemakkelijker last van je nek- en rugspieren doordat je je nek de hele dag moet forceren en gebruiken om goed te kunnen zien.

In dit boekje staat het uitgelegd:
https://www.bol.com/nl/nl/p/beter-zien-zonder-bril/1001004004546196/

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug