Globalisten & Cultureel Marxisme

Ik weet niet in welk draadje ik dit moet plaatsen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4749006/priester-trouwen-celibaat-katholieke-kerk-tekort

Wat vinden jullie daarvan?

Dorothé

Lees de openingsalinea:

Om het tekort aan priesters te verhelpen, wil het Vaticaan af van het celibaat. In afgelegen gebieden waar niet voldoende priesters zijn, moeten oudere gehuwde mannen voor de kerk aan de slag kunnen. Als er dan nog een tekort blijft, mogen ook vrouwen een 'officieel priesterschap' krijgen.

En dit is dus de agenda, om vrouwen het priesterschap te geven. En waar vrouwen macht krijgen gaan bestaande structuren tenonder!

Mike

Ja, dat lees ik ook. Wat ik ook wil weten wat je van de zaak zelf vindt dat priesters en nonnen moeten mogen trouwen.

Dorothé

Wat ik ook wil weten wat je van de zaak zelf vindt dat priesters en nonnen moeten mogen trouwen.

Als je besluit een dienaar en boodschapper van God te zijn breng je een offer aan de samenleving. Dit offer is dat je jezelf uitsluitend verbindt aan Het Hogere en je dus niet laat leiden door lagere driften. Dit betekent een celibaat en dus geen voortplanting, jij vervult een andere rol in de samenleving, een van spirituele aard. Hierbij past dus ook geen huwelijk, want het huwelijk is een verbintenis tussen man en vrouw met als doel voortplanting. Het huwelijk dat je aangaat is er een met God, dit is een levenslange spirituele verbintenis.

Geef het celibaat op en maak het huwelijk mogelijk en het hele idee achter het priesterschap is kapotgemaakt. Het argument dat het celibaat en een verbod op trouwen automatisch leidt tot pedofilie is bespottelijk - alsof mensen automatisch vervallen tot dergelijke lage driften als ze geen seks mogen hebben en niet mogen trouwen. Het kindermisbruik in de katholieke kerk heeft een heel andere reden en dat is dat deze instantie reeds lang geleden is gekaapt door satanisten en dus absoluut geen dienaren van God!

Mike

Dank je voor je antwoord. Ja, zo zie ik het ook. Ik had discussies met mensen hierover, vandaar de vraag. Ik voelde me heel ouderwets en primitief. Ik ben blij dat jij het ook zo ziet.

Dorothé

Trouwens de sjamanen (vroeger) waren diezelfde verbintenis met het hogere aangegaan. Daarom aten ze ook hoofdzakelijk veganistisch, dus niet aards en hadden ook geen aardse voeding nodig en planten zich niet voort.
Pedofilie is inderdaad iets ziekelijks en heeft mijns inziens hier ook niets mee te maken.
De deep state wil alles kapot maken, ook deze waarden en normen en daar is de zwarte paus een goed vangnet voor. Pedofilie is alleen een doekje voor het bloeden. Mensen trappen hier weer met grote voeten in.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan