Tenzij Dutch Engstrom nog terugkeert als actief forumlid om met mij het debat aan te gaan over zijn vermeende 'blanke nationalisme' ziet het er naar uit dat hij juist het debat vermijdt door niet meer te reageren op mijn tegenargumenten en hier ook niet meer te posten. Misschien leest hij nog wel mee en beweegt deze post hem om alsnog te reageren, wie weet.
Dutch is deze topic begonnen en hanteerde als oorspronkelijke titel 'De joodse kwestie'. Dit is een letterlijke vertaling van 'The Jewish question', een term die populair is in de 'alt right'-kringen waarin Dutch zich prettig voelt. Ik vond de titel in de Nederlandse vertaling er nogal ongelukkig uitkomen (doet teveel denken aan Hitlers 'joodse vraagstuk') en heb hem toen gevraagd om de topic te hernoemen. Voor wie niet weet wat de 'Jewish question' precies inhoudt, hier een korte uiteenzettng van de Britse 'alt right'-figuur Mark Collett:
Colett is zeker geen domme jongen, maar dat is helaas geen garantie tegen kortzichtigheid. Wie dit forum langer volgt weet dat ik in voorgaande jaren ook gevallen ben voor de 'blame the Jews'-beweging (zionisten op elke hoek van de straat zien) en 'We Wuz Kangs'-beweging (zwarte superioriteitsbeweging). Niets menselijks is mij vreemd en het is zeker de moeite waard om je eens te verdiepen in het joods-kritische en zwarte perspectief, het heeft me ook weer veel gebracht en er zit zeer zeker een kern van waarheid in.
De laatste twee jaar waarschuw ik echter voor verzanding in beide perspectieven, omdat ze gebaseerd zijn op identiteitspolitiek. Het is me inmiddels wel duidelijk geworden dat identiteitspolitiek altijd schadelijk en onwenselijk is, of het nu vanuit linkse SJW's komt of vanuit 'rechts' of van moslims of donkergekleurde mensen. Dit zeer genuanceerde artikel op ROK beschrijft op briljante wijze dat tegenovergestelde indititeitspolitieke filosofieen niets meer zijn dan twee kanten van exact dezelfde identitaire medaille:
When you run around blaming “the Jews” for all your problems, you’re no different than the most delusional of black people blaming “the white man” for all of their problems.
When you accuse the Jews of shutting gentiles out of the upper echelons of society by being clannish and xenophobic, how is that any different from the Rainbow Coalition blaming “white privilege” for why they’re less successful than white people?
When you accuse Jews of magically imposing guilt and degeneracy on an entire population and controlling the world through nebulously defined resources, you’re no different than the “We wuz kangz” crowd talking about how they used to fly pyramids and have psychic powers until the white man “stole” it from them somehow.
You’re not much better, Ace.
When you claim that whites are the master race and yet Jews have utterly cowed and defeated them, you’re again like the “kangz” crowd—and the most insane subset of that crowd, too.
And considering my previously stated views on how the Neo-Nazi retards hijacked the alt-right and ran it into the ground, I’m going to go out on a limb here: In being subversive and manipulative and successfully changing a political movement to serve them, in being clannish to the point of idiocy, in being propagators of “righteous” degeneracy and perversion… neo-Nazis are basically the Jews of white people. Or at least the odious, far-left wing subset Jews of white people.
http://www.returnofkings.com/191425/jews-are-not-entirely-to-blame-for-the-ills-of-modern-western-society
Mike