Goede B vitamine

goeie tip intothewild, ik ben zeker wel geïnteresseerd,ik ga vanavond eens rustig je linkjes bekijken. bedankt!
 
Kies voor methyl cobalamine en/of adenoasyl cobalamine, 2 actieve vormen van B12 in zuigtabletvorm.
Beter folaat dan foliumzuur (B11)
en een actieve B6 vorm ( P-5-P : pyridoxal 5 phosphate)
Deze zitten allemaal in het basic B complex van Thorne Research.
En is vrij van magnesiumstearaat.



 
Je hebt ook specifiek B12 complex van Thorne

B- complex 12, vitamine preparaat

Samenstelling per capsule:

Vitamine B1 (Thiamine HCl) 40 mg 3636
Vitamine B2 (25 mg riboflavine en
3,5 mg Na-riboflavine-5-fosfaat) 28,6 mg 2043
Niacine (Niacinamide) 80 mg 500
Pantotheenzuur (Calciumpantothenaat) 45 mg 750
Vitamine B6 (20 mg pyridoxine HCl en
3,4 mg pyridoxaal-5-fosfaat) 23,4 mg 1671
Folaat (5-MTHF) 400 mcg 200
Vitamine B12 (1:1 adenosyl– en methylcobalamine) 600 mcg 24000
Biotine 80 mcg 160
Cholinecitraat 40 mg
 
ja er zijn 3 verschillende B complexen van Thorne research:
basic / B6 en B12
de laatste 2 bevatten extra B6 en B12 echter omdat de waarden al vrij hoog zijn neem ik het basic B complex.

 
Hoi Into the Wild.
Ik gebruik die Collageen, niet dagelijks alleen denk zon 3 x per week een koffielepel en 2x per week bone broth. Wellicht moet ik het opvoeren naar dagelijks.
Misschien toch dat de 2 zwangerschappen een aanslag waren op mijn reserves en dat ik nog moet aanvullen. (jongste is nu 6).
 
hoi Curvers, kelp is toch gewoon kelp? Maar ja, je weet het inderdaad niet wat voor rotzooi men nog allemaal nog meer in supplementen stopt.
Over kwikontgiftiging: ik ben daar niet gericht mee bezig geweest al zou ik wel willen, maar ik weet niet waar ik die focus vandaan moet halen. Het zogeheten Cutlerprotocol dat is van mij wel veel gevraagd naast allerlei dingen die ik al doe.
 
Ik heb wel eens van mijn homeopaat begrepen dat B12 schadelijk kan zijn.

"B12 zou voldoende vrij aanwezig moeten zijn, zo niet dan zit er probleem op je dna. Door dan extra te gaan nemen, vergiftig je jezelf op lange duur..."
 
Ik dacht ook altijd dat je B12 gewoon uitplaste, maar weet nu van iemand die pijn in haar voet kreeg welke te herleiden was aan teveel B12. De pijn is aan het afnemen nu ze geen suppletie meer neemt.
 
Wanneer kun je b12 beste innemen bij thorne staat niks op de pot, tijdens maaltijd?
 
In m'n archief vond ik dit:
"Vitamines B: De beste tijd is ’s ochtends vroeg tijdens het ontbijt."

Volgens mij had iemand dat ooit hier op het forum neergezet.

Mark
 
Op https://vitamineb12nu.nl staat vermeld:


Voor optimale opname van de vitamine B12 gelieve 15 minuten na inname niet eten en drinken.

Net als met elke informatie geldt ook hier weer: voor wat het waard is, want er staat ook vermeld:

Het is goed om te weten dat schadelijke bijeffecten van een hoge Vitamine B12 inname NIET mogelijk zijn (zie ook de vele wetenschappelijke referenties op onze website hierover). Teveel ingenomen Vitamine B12 verlaat via de urine weer het lichaam.


 
Ik heb mijn twijfels over het uitscheiden van een overschot vitamine b12.

Vaak genoeg ervaren mensen die supplementeren met B12 vervelende en lang aanhoudende klachten, zolang ze het langdurig slikken.
Wellicht dat er geen rekening gehouden wordt met de enorm hoge dosering vd B12/complex

Hetzelfde verhaal als met B6 ?!
 
Dan rijst bij mij de vraag of bij de personen die er klachten van kregen deze alleen een puur b12 supplement namen of dat ze ook een -hoog gedoseerde- vitamine B complex namen.
 
Ter aanvulling:
grotendeels van de B12 supplementen bevatten vaak dezelfde stoffen zoals magnesiumstearaat en natuurlijke aroma's (veelal kers). Ik vraag me af of deze stoffen juist niet de boosdoener kunnen zijn van de klachten.
Tevens is het de vraag of de mensen met klachten wel voldoende, of misschien juist wel teveel foliumzuur binnen kregen.
 
Inderdaad, die transvet er in, dextrose en nog meer.
Meestal zo met zuigtabletten hé

B complex is ook te krijgen zonder toevoegingen, gezoet met stevia blad. Maar iell! Vies!!

Ik denk dat het ook zeker te maken heeft met de folaat, b6 en b12 combinatie, die qua hoeveelheden nogal verschillen.
Maar vaak is het 600x de adh.

Om die reden ben ik al langer gestopt met B complex.

Het is dan wel zo dat de opneembaarheid beter is als het een combi is van: folaat, b6 en b12.
Maar wat als je zelf al hoger zit in b6, dan zit je jezelf gewoon te vergiftigen (op langere termijn)

Idk. Voor mij geen B-complexen meer.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.478
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan