GOEDE DOELEN ALS GELDMACHINES

Ah Maarten, ik begrijp wat je bedoelt hoor. Maar zo is dit spreekwoord nooit bedoeld!!!
 
Stichting STRO, ik had er nog nooit van gehoord. Ik wil niet de cynicus hier zijn en andermans zeepbel doorprikken, maar er zijn nogal wat naieve organisaties die menen een alternatief te kunnen bieden voor het huidige geldsysteem. Als je niet snapt dat geld een vervangingsmiddel hoort te zijn voor goud kun je wel de zoveelste lokale/regionale, niet aan goud gekoppelde munteenheid verzinnen, maar deze zal net zo fictief zijn als de officiele munteenheden. Wil je daadwerkelijk een alternatief bieden, dan moet je munt door goud worden gedekt. Ik beschouw St STRO dan ook als een onnozel alternatief. Als straks alle fiat-geld niets meer waard blijkt te zijn, dan zal dit evengoed gelden voor hun alternatieven.

Mike

 
Tja, met die vraag houd ik me niet zo bezig.Dat is ook niet belangrijk. Ik zoek mensen en organisaties op die in dezelfde richting denken en doen. En ze zijn er!!! En verder probeer ik anderen te inspireren niet bij de pakken neer te zitten. Niet ontmoedigd te raken.

Hoi Johanna, ik wil je ook vooral aansporen om niet ontmoedigd te raken in welk opzicht dan ook.
Alleen tja, met de wetenschap dat en hoe ons gemeenschaps- en belastinggeld naar de clini- en careclowns gaat, dan maakt het misschien toch wel uit hoe de gemiddelde Nederlander tegen dit fenomeen aankijkt gebaseerd op feiten en niet op de marketing van communicatiemachines.
Bovendien: nu maak je nog bewuste beslissingen, maar als demente bejaarde of als kind ben je overgeleverd aan wat zich ¨gemeenschapszorg¨ noemt, maar wat in feite een ordinaire industrie is met winstbejag. Dit lijkt mij haaks staan op de betrokkenheid en de zorg die deze kwetsbare groepen daadwerkelijk nodig hebben.
 
Lievergezond,
Ik leef niet op een roze wolk. Ik weet het wel allemaal. En voorlichting is ook wel goed. Alleen wat je allemaal op You Tube tegenkomt bijvoorbeeld met allemaal complottheorieen ed .. En ik blijf erbij dat het niet goed voor jezelf is en voor niemand je te focussen op het kwaad. Het kwaad heeft een aantrekkingskracht, is fascinerend.Dat is gevaarlijk. En natuurlijk moeten we iets doen aan misstanden die kwetsbaren treffen. Ik heb dat niet ontkent of geschreven.

Mike je had nog nooit gehoord van STRO. Misschien even snel gegoogeld en je hebt je oordeel klaar.Jij denkt geloof ik overal verstand van te hebben. Dit is hetzelfde toontje waar ik bij mijn kennismaking met dit Forum al tegenaan liep met je "gesprek" met een vegetariër.Het is negatief en agressief. Ze zeggen wel eens dat dat van vlees eten komt :-(

Het was leuk vandaag hier. Maar als jij de Moderator van dit spul bent wel dat is geen reclame voor de hele zaak. En ik houd het weer voor gezien. Ik ga verder met het boek van Price en neem wel contact op met de internationale beweging als het me verder wat lijkt. Ik heb in ieder geval niet na even googelen mijn oordeel klaar.





 
En Mike tot slot: Je kunt het boek van Tolle eens lezen: Een nieuwe aarde. Gaat helemaal over het ego.Het ego maakt veel kapot. En het lijkt me dat jij er in hoge mate last van hebt,

Het ga je goed
 
Geld is geen vervangingsmiddel van goud,
het is een vervangingsmiddel van iets van waarde.
Zou zo maar eens zilver kunnen worden of wat verder terug naar zout, want zout had toen echt waarde.

Door het kwaad niet meer aandacht te geven dan strikt noodzakelijk is. Maar ik ben me er zeer van bewust dat het er is.
Mooi om te lezen.
 
En natuurlijk moeten we iets doen aan misstanden die kwetsbaren treffen.

Hoi Johanna, dat is nou juist mijn punt.
Alleen, dat kun je niet zonder je te verdiepen en -soms ook ellendige- dingen bloot te leggen: waarmee je -als het goed is- gelijk ook concreet bewustzijn creeert over wenselijke situaties: want dat is de keerzijde van dezelfde medaille.
Voor mij zit hem de kneep vooral in de intentie waarmee mensen naar de dingen kijken of dat nu dingen zijn die het licht wel of niet verdragen, niet zozeer in de dingen zelf.
Dit zeg ik in reactie op dat jij zegt dat men zich niet op kwaad moet focussen, omdat het anders groter zou worden.
 
Geld is geen vervangingsmiddel van goud,
het is een vervangingsmiddel van iets van waarde.
Zou zo maar eens zilver kunnen worden of wat verder terug naar zout, want zout had toen echt waarde.

Klopt, maar er is een reden waarom 'geld' bijna hetzelfde klinkt als 'goud' en waarom we voor de euro een 'gulden' hadden. We zien de goudkoers door het dak gaan, nu het vertrouwen in fictieve papieren en digitale munteenheden alsmaar afneemt:



Mike
 
Dit is hetzelfde toontje waar ik bij mijn kennismaking met dit Forum al tegenaan liep met je “gesprek” met een vegetariër.Het is negatief en agressief. Ze zeggen wel eens dat dat van vlees eten komt

Over agressieve veganisten vs. vriendelijke vleeseters:

https://www.fatsforum.nl/topic/wapers-gaan-het-nog-moeilijk-krijgen/#post-57558



En Mike tot slot: Je kunt het boek van Tolle eens lezen: Een nieuwe aarde. Gaat helemaal over het ego.Het ego maakt veel kapot. En het lijkt me dat jij er in hoge mate last van hebt,

Over Eckhart Tolle:

https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/48/#post-109788

Mike
 
Hie word hier eigenlijk gedacht over stichting, redt een kind?

Mijn ouders waren benaderd door hun, met dat ze een actie plannen voor een paar dorpen in een berg gebied dat ook zwaar getroffen is en dat (ik geloof) moeilijk bereikbaar is, per te helpen gezin 85 euro.
50 voor voedsel pakket en 35 voor een tent, of andersom.. dat is even niet belangrijk.

Wat is doorgaans het idee over redt een kind??
 
In Haiti hebben ze het Rode Kruis feilloos door:

http://govtslaves.info/red-cross-holds-a-press-conference-in-haiti-it-doesnt-go-well/

Mike
 
Leren we het in Nederland dan nooit? Opnieuw hebben we ons in het zweet gefietst op die berg in Frankrijk en bijna 11,5 miljoen euro opgehaald:

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/124621/flevoland-opbrengst-alpe-d-huzes-bijna-15-miljoen

Dat dit geld helemaal niet naar 'onderzoek' gaat en in de zakken van de directie verdwijnt, zijn we allang weer vergeten. Nationale dementie noemen we dat. Dit gebeurt overigens niet alleen in Nederland. In Amerika zijn nu 4 grote kankerfondsen aangepakt, die maar liefst 187 miljoen dollar verdonkeremaand hebben:

http://www.naturalnews.com/050157_cancer_charity_scam_James_Reynolds.html

Commentaar van Mike Rivero (whatreallyhappened.com):



That these charities were fakes has been known for years, but only now is the government finally taking action, to quell the public outrage that such things are allowed to happen here in the US.

In Amerika is er dus ophef over waar al dat geld blijft? En wij? Wij fietsen door. Op naar Alpe d'Huzes 2016!

Mike
 
Zolang menzen in hun denken afhankelijk blijven van de overheid (ze moeten er iets aan doen, het moet verboden worden, dit of dat mag niet........ noem maar op, het lijken heel gewonde dingen, maar ondertussen is het de slaaf die netjes ja en amen zegt tegen zijn onderdrukker / uitbuiter), kan macht macht zijn.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan