H2O2 slecht voor candida?

Geert hoe kom je aan die wijsheid? Blijkbaar is er dan een meetsysteem bij de glastuinbouw. Vraag me af hoe ze dat dan meten. Zou best kunnen dat ze daar meer weten over H202.

Terwijl vaak dan H202 om in te nemen wordt afgekeurd maken ze daar dus juist gebruik van. vind ik interessant.

Ik heb slangetjes die zwartig zijn aangeslagen maar die keeg ik niet schoon met H202.

{Dit is voor een spoelsysteem voor darmen}. Ik krijg dan wel gewoon een nieuwe slang, gaat van mijn 360,- af.

 
Liesje. Ik werk in de glastuinbouw, biologische gewasbescherming, dus weet er een en ander van. Men druppelt het dus mee door de druppelleidingen om daar bacterien en schimmels te doden. Als het uiteindelijk bij de wortel komt is het of al weggereageerd tot h2o en o2, of dat doet het op het moment dat het bjj de wortels komt omdat het reageert met de organische stof in de steenwolmat, waar de planten op groeien. De plant zal dus zelf geen h2o2 opnemen. Men gebruikt ook geen hele gekke conventraties want dan zouden de wortels kunnen verbranden of iig aangetast worden.

Een rubber slangetje kan vies geworden zijn waarbij t vuil als t ware in de slang getrokken is. Ik snap dat dit niet meer schoon wordt. H2o2 is ook niet perse een reinigingsmiddel, maar meer ontsmetting.

Nog even ter illustratie van de werking. Stel je hebt een vloer met heel veel modder en groenresten en algen. Je gooit hier h2o2 op. Dan reageert de h2o2 direct met al dit "organische materiaal" en valt uiteen en de kans is dus groot dat veel aanwezige schimmels/bacterien nog zijn overgebleven omdat daar geen h2o2 is bijgekomen. Dit was immers al heel snel een reactie aangegeaan met ander vuil en uit elkaar gevallen (tot o2 en h2o.)

Als je nu diezelfde vloer eerst helemaal schoon maakt van dat organische vuil, dus veegt, stofzuigt en met water afspuit. Dan blijven er dus voornamelijk nog bacterien/s himmels over. Gooi er dan dezelfde hoeveelheid h2o2 op dan zul je veel meer pathogenen doden. De h2o2 reageert dan met die bacterien schimmels ipv met overig organisch vuil!

Daarom betwijfel ik dus of de h2o2 wel in die virm in je darmen komt, ik denk dat het al is weggereageerd met voedselresten en andere stoffen, cellen?, bacterien etc voor t in je darmen komt.

Nogmaals t maakt echt geen onderscheid tussen goede of slechte organismen, t reageert gewoon met organische stof.

 
Ps. Ze meten h2o2 terug met teststrips. Die geven een kleur aan en een kleur staat voor een hoeveelheid h2o2 in t water.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan