h2o2 vernevelen

Misschien zijn er mensen die dit ook willen uittesten zodat er meer mensen hun ervaringen kunnen delen?
Ik ben geen wetenschapper, geen bioloog, ik kan niet goed onderbouwen waarom dit zo goed werkt.

 
Oke en hoe verklaar je dan de gezondheidseffecten die zich in je lichaam manifesteren en dat je een stuk meer energie krijgt?

Dat weet ik niet. Ik weet niet wat H2O2 in het lichaam doet. Ik reageerde op jouw stelling dat niemand genoeg zuurstof in het bloed heeft. Dat is niet waar.


Wat voor werking zou volgens jou de hoge dosis O2 in je longen hebben?

Welke hoge dosis O2 in de longen? Bedoel je het minuscuul kleine beetje zuurstof in H2O2 in vergelijking met wat de longen uit de lucht halen? De longen zijn ervoor gemaakt om zuurstof uit de lucht te halen en dat af te geven aan het bloed. De door ons ingeademde lucht bestaat voor 21% uit zuurstof. Als we uitgaan van een 'ideaal' ademhalingsvolume van 6 liter per minuut, is dat 1,2 liter zuurstof. De meeste mensen ademen voor 3 personen, wat 18 liter lucht en 3,5 a 4 liter zuurstof oplevert.

Een druppel water is tussen de 10 en 50 microliter. Voor H2O2 zal dat wel ongeveer hetzelfde zijn.

Wat wil je dan bereiken met het vernevelen en inademen van een paar van die druppels van (in het uiterste geval) 50 microliter? Tegenover 3,5 liter is dat een druppel op een gloeiende plaat.

 
Elk jaar 25 miljard ton minder zuurstof in atmosfeer
Het zuurstofgehalte op aarde daalt jaarlijks met 25 miljard ton, hoofdzakelijk door het gebruik van fossiele brandstoffen. Wetenschappers van de Universiteit van East Anglia komen tot die vaststelling na 20 jaar onderzoek op 26 meetpunten ter wereld, schrijft The Sunday Times.

De gezondheidseffecten die ik ervaar zijn geen placebo, het is een duidelijk merkbaar en zichtbaar verschil.
Het kan zijn dat je het zuurstofgehalte van het bloed zodanig verhoogt dat het imuunsysteem beter in staat is zijn werk te doen.
Waarom zouden er dan uberhaubt zoveel mensen zijn die baat hebben bij h2o2 of waarom maken ze binnen de yoga gebruik van ademhalingstechnieken?

 
Nogmaals: er is genoeg zuurstof in ons bloed aanwezig. De ademhalingstechnieken bij yoga hebben niet als doel de hoeveelheid zuurstof in het bloed te verhogen. Het hemoglobine in het slagaderlijk bloed is al voor 95 tot 100 % verzadigd met zuurstof. Daar verandert anders ademen of het gebruik van H2O2 niks aan. Als je een glazen flesje tot de rand vult kan er ook niks meer bij, ook niet een klein druppeltje. Wat deze ademhalingstechnieken bereiken is een verhoging van de hoeveelheid CO2 in de alveoli. Hierdoor is het lichaam beter in staat om de aan het hemoglobine gebonden zuurstof los te maken en over te dragen aan de cellen.
Zoals ik al eerder schreef weet ik niet wat H2O2 in het lichaam doet. Daardoor heb ik geen verklaring voor waarom sommige mensen er baat bij hebben.

H2O2 zal vast iets doen in het lichaam. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat H2O2 de hoeveelheid zuurstof in het bloed niet verhoogt en dat is ook niet nodig. En als H2O2 dat misschien wel doet is het een druppel op een gloeiende plaat en nutteloos, aangezien het bloed al genoeg zuurstof bevat.

 
edwin: je bent nogal stellig.
Zo hoorde ik laatst van iemand met een flinke kater die zuurstof apparatuur aan het testen was: Even aan de pure O2 en weg was de kater.

100% is niet maximaal.
100% is maximaal wat het bloed kan opnemen, onder normale omstandigheden. Verhoog je de hoeveelheid zuurstof in de lucht dan gaat dat getal omhoog.
Zo is er bijvoorbeeld ook nog stikstof in het bloed, dat in evenwicht is met de zuurstof in de lucht. En dat geldt voor meerdere stoffen. Ook CO2 zal makkelijk uit het bloed gaan. Ik heb het nu alleen over meer (of pure) O2, wat er met h2o2 gebeurt weet ik niet.

Over hoeveel een druppel is: Als ik vanuit een injectiespuit zonder naald 3% druppel zijn druppels hier 45 a 50 mg (ik kan tot 1 mg nauwkeurig wegen) En die druppels zien er niet bijzonder groot uit.

10 druppels is dan 500 microliter. Maar dat is vloeibaar en die 3,5 liter o2 die je noemt is gas.
Van vloeibaar naar gas met water: x 1718
500 microliter x 1718 / 1.000.000= 0,86 liter

arjensijtsma: Tof dat je dit zelf bedacht hebt en dapper om het ook te gaan doen.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je de 1e bent op de wereld, dus er zou meer over te vinden kunnen zijn.
edit:
Hier doen ze het ook: http://altered-states.net/barry/update355/
Ergens halverwege de pagina gaat het over peroxide. (ik ga morgen verder lezen, nu slapen) Gevonden met google "hydrogen peroxide atomize breathing"

Wat ik me dan wel afvraag:
Het verschil tussen H2O2 vernevelen en O3 inademen.

 
Ik kan inderdaad alleen maar spreken uit ervaring en mijn enige bedoeling is om andere mensen hier mee te helpen, ik kan niet zeggen hoe de H2O2 vernevelen zijn werk doet in het lichaam, ik kan over de werking alleen maar een "idee" hebben.
Ik kan zeggen dat ik me bijzonder goed voel en ik merk heel duidelijk dat mijn gezondheid met de dag verbeterd.
Dat is ook de reden waarom ik een topic ben gestart, zodat ik feedback van andere mensen kan krijgen die dit wel kunnen onderbouwen.
Het is geen welles niettes spelletje waarin iemand gelijk moet hebben, ik spreek vanuit oprechtheid met geen verkeerde intenties.

 
As you know, oxygen is your most important nutrient. You can live weeks to months without food, days without water, but only minutes without air. With nutrients from your food, oxygen provides the energy for your immune system, growth, maintenance, repair, and all the other functions of your body. Adequate oxygen allows your body to successfully combat all micro-organisms that are harmful to your body. It also allows you to detoxify chemical pollutants.
Analysis of air bubbles trapped in fossils, such as in fossil amber, show that our air in earliest times contained about 35% oxygen. Today, the average oxygen content of our air is approximately 20%. In some larger, more polluted cities, oxygen content in the air has been measured at 12 - 15%. Anything less than 7% is not able to support human life.

Because of today's lower air oxygen content, there have been suggestions that this could be leading to the noticeable increases in cancers, cardiovascular diseases, and chronic degenerative diseases. However, our air is not the only problem. Another critical factor is pH. Acidic water and liquids have fewer oxygen molecules than alkaline water and liquids. Usually, our systems are much too acidic overall. Excess acidity, as well as increased oxygen depletion, is worsened by our high stress lifestyles and poor food choices.

As discussed in the article on pH, alkaline minerals and liquids are required to neutralize acidic conditions in your body. This decreases oxygen stores unless you replenish them with high alkaline foods and water. High protein and high fat foods not only have less oxygen in them but require extra oxygen to use them for energy. Food choices with much higher oxygen content include complex carbohydrates such as whole grains, vegetables, seeds, and nuts. However, balance is the key factor. Too many carbohydrates without adequate protein and fats are also not good. Improving the amount of oxygen available to you, as well as your ability to use what you have, will improve all aspects of your health dramatically.

 
100% is maximaal wat het bloed kan opnemen, onder normale omstandigheden.

Van http://www.labuitslag.nl/functieonderzoek/zuurstofsaturatie-spo2/

Wat is zuurstofsaturatie

Zuurstofsaturatie in het bloed wordt gedefinieerd als de verhouding van hemoglobine dat zuurstof gebonden heeft (oxyhemoglobine of HbO2) en de totale concentratie van hemoglobine.

Hemoglobine is een eiwit dat bestaat uit ijzer en gebonden is aan rode bloedcellen. Hemoglobine is verantwoordelijk voor het transport van zuurstof van de longen naar andere delen van het lichaam. Oxyhemoglobine heeft een heldere rode kleur in het bloed. Een hemoglobine molecuul kan maximaal vier zuurstofmoleculen dragen. 1000 hemoglobine moleculen kunnen maximaal 4000 zuurstofmoleculen dragen, als ze bij elkaar 3600 zuurstofmoleculen dragen, dan is de zuurstofverzadiging (3600/4000) * 100 of 90% .

Er kan op twee verschillende manieren gemeten worden hoe de zuurstof saturatie in bloed is. Bij een bloedgas analyse wordt er in een slagader geprikt en wordt het bloed onderzocht op de zuurstofverzadiging, dit wordt de SaO2 genoemd. Een prettiger maar minder betrouwbare methode om de saturatie te meten is de pulsoxymetrie. Dan wordt er met een lampje gemeten hoe rood het bloed in de vinger top is. Dit kun je omrekenen naar de hoeveelheid zuurstofgebonden hemoglobine omdat hemoglobine iets roder kleurt als het zuurstof gebonden heeft.

Zuurstofsaturatie kan dus niet meer zijn dan 100%. Als er geen hemoglobine meer is om het zuurstof aan te binden houdt het op met de zuurstofopname in het bloed. Hoeveel zuurstof er ook in de lucht zit.

Verhoog je de hoeveelheid zuurstof in de lucht dan gaat dat getal omhoog.

Daar kom ik later nog op terug.

 
Hier een vis zonder hemoglobine
http://www.foodlog.nl/artikel/vis-met-wit-bloed/

Of hemoglobine meer zuurstof kan transporteren bij meer o2 in de lucht weet ik niet. Maakt voor wat ik wilde zeggen ook niet uit, dus ik ga er even vanuit dat dat niet kan.
Je blijft dan 100% meten,
maar het bloed zelf kan wel meer zuurstof vervoeren.
Bij die vis stellen ze dat bloed zonder hemoglobine maar 10% van de zuurstof kan vervoeren. Dus als 100% gemeten wordt is dat eigenlijk 90 door hemoglobine en 10 in het bloed zelf.
Stel dat door een verdubbeling van o2 in de lucht die 10 ook verdubbeld dan gaat het totale zuurstof in het bloed van 100 naar 110.
Klinkt niet extreem maar aangezien 90% al als gevaarlijk laag wordt gezien..

Niet al te letterlijk nemen s.v.p. Ik probeer vooral aan te geven dat er meer is dan de 100% meting.

 
Misschien gekke vraag: zou je H2O2 in je oog kunnen vernevelen/druppelen tegen 'n ontsteking? Als je er kokosolie in doet zie je niets meer door de vettigheid.

 
Arjen, ik ben geen expert. Je zei echter iets dat me aan het denken had gezet, namelijk dat je erg last had van stress toen je H2O2 inwendig innam. Het is mogelijk dat je oorzaak en gevolg verwisselt.
Uit het boek "The One-minute cure - The secret to healing virtually all diseases" van Madison Cavanaugh, staat in de Appendix een interessant stuk over stress. Ze schrijft dat het H2O2-protocol niet werkt wanneer je in een stressvol situatie zit, omdat je cellen dan in "fight-or-flight"-modus zitten, en in die toestand geen zuurstof kunnen opnemen.
Nogmaals, ik ben helemaal geen expert, dus heb ik geen idee of dat onzin zou zijn of niet.

Zelf ben ik overigens via Youtube-filmpjes over het vernevelen en inademen van H2O2 geinterressed geraakt in dit onderwerp, er zijn veel resultaten als je zoekt op "inhaling peroxide" en "inhaling H2O2"

 
JP schreef eerder:
Wat ik me dan wel afvraag:
Het verschil tussen H2O2 vernevelen en O3 inademen.

Dit vraag ik me ook af en ben wel benieuwd of iemand hier meer over kan vertellen.

Lees nl. ook op meerdere plekken dat O3 inademen ter strengste wordt afgeraden aangezien het de longen flink kan irriteren. Echter zijn er op dit forum diverse leden die er zelfs in blijken te slapen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan