edwin: je bent nogal stellig.
Zo hoorde ik laatst van iemand met een flinke kater die zuurstof apparatuur aan het testen was: Even aan de pure O2 en weg was de kater.
100% is niet maximaal.
100% is maximaal wat het bloed kan opnemen, onder normale omstandigheden. Verhoog je de hoeveelheid zuurstof in de lucht dan gaat dat getal omhoog.
Zo is er bijvoorbeeld ook nog stikstof in het bloed, dat in evenwicht is met de zuurstof in de lucht. En dat geldt voor meerdere stoffen. Ook CO2 zal makkelijk uit het bloed gaan. Ik heb het nu alleen over meer (of pure) O2, wat er met h2o2 gebeurt weet ik niet.
Over hoeveel een druppel is: Als ik vanuit een injectiespuit zonder naald 3% druppel zijn druppels hier 45 a 50 mg (ik kan tot 1 mg nauwkeurig wegen) En die druppels zien er niet bijzonder groot uit.
10 druppels is dan 500 microliter. Maar dat is vloeibaar en die 3,5 liter o2 die je noemt is gas.
Van vloeibaar naar gas met water:
x 1718
500 microliter x 1718 / 1.000.000= 0,86 liter
arjensijtsma: Tof dat je dit zelf bedacht hebt en dapper om het ook te gaan doen.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je de 1e bent op de wereld, dus er zou meer over te vinden kunnen zijn.
edit:
Hier doen ze het ook: http://altered-states.net/barry/update355/
Ergens halverwege de pagina gaat het over peroxide. (ik ga morgen verder lezen, nu slapen) Gevonden met google "hydrogen peroxide atomize breathing"
Wat ik me dan wel afvraag:
Het verschil tussen H2O2 vernevelen en O3 inademen.