Haren uit hoofd getrokken door mixer-ongelukje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mare
  • Startdatum Startdatum

Mare

New member
Goedemorgen,

Het is niet direct een gezondheidsissue, maar mijn dochtertje van 9 heeft 1,5 week geleden volledig haar haar vastgedraaid in de mixer...Gevolg: een enorme kale plek. Ik denk dat het een kwestie is van veeeel geduld hebben, maar zijn er voedingsmiddelen of iets wat ik op haar hoofdhuidje kan smeren, dat de haargroei stimuleert? Gelukkig is ze er zelf heel relaxed onder overigens, maar ik wil kijken wat ik voor haar kan doen. Ze eet overigens al steeds meer volgens de WAPF richtlijnen en steeds minder suiker/brood etc..

Ik hoor graag of iemand nog een goede tip heeft!

Marieke

Klinkt pijnlijk. MSM-poeder stimuleert de haargroei, dit kan ze innemen in water. Ik zou wel heel wat minder geven dan wordt aangegeven op de potjes, gewoon een mespuntje in d'r drinken. Ik weet niet of het ook op de hoofdhuid kan worden aangebracht.

ik denk dat CBD olie ook heel goed werkt. Een oude kater hier die van mijn moeder was en nu van ons zag er super slecht uit en stram, ik geef hem dagelijks paar druppels en hij zit heel mooi in zijn haar nu, glanst als een spiegel en dik haar. Zelf heb ik ook het idee dat mijn haar dikker wordt..

Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb CBD olie in huis ook, maar gebruik het zelf tot nu toe alleen uitwendig. Inwendig heb ik zelf nog niet gedurfd. Zou ik dat wel zomaar doen bij een meisje van 9?

Kokosolie ga ik zeker proberen, is ook in huis! Royal yelly is mij (nog) onbekend, evenals MSM poeder. In zoverre, zelf nog nooit gebruikt.

Maar heel erg bedankt voor de adviezen, het was inderdaad enorm schrikken (en heel pijnlijk) vorige week!

Groet,
Marieke

Jawel hoor Gerard...ook dat is goed...maar als er iets is dat ondersteunend kan zijn..ach, waarom niet. Vandaag zijn er ook luizen geconstateerd bij haar en meerdere kinderen in de klas...dus vooral daar eens kijken wat we moeten doen..liefst op een natuurlijke wijze.

Mocht iemand nog een goed idee hebben mbt hoofdluis, hoor ik het ook graag. Las al dat kokosolie een idee kan zijn, probeer ik dat eerst.

Probeer iets te vinden wat de luizen echt niet lusten. Mijn eerste keuze zou Borax zijn, dit is erg goed voor de huid (uitwendig toepassen). Je neemt de verzadigde oplossing: doe in een potje o.i.d. een laag borax die 1/4e van de hoogte van het potje uitmaakt, voor de rest vul je warm water bij. Deksel er op en goed schudden. Even laten bezinken, je zult zien dat lang niet alles is opgelost, dat is ook de bedoeling, zo heb je en verzadigde oplossing met een buffervoorraadje, je kan na gebruik water bijvullen, net zo lang tot alles opgelost is, dan weer borax erbij doen.
Drie keer per dag borax op de hoofdhuid, 5 minuten laten inweken, je mag er nog borax bij doen. Dan haren drogen met een handdoek, hoofdhuid zoveel mogelijk nat laten, dan hou je daar de concentratie borax zo hoog mogelijk.
Als alles droog is kan het haar wat stug aanvoelen, dit komt door de opgedroogde borax en verdwijnt met kammen.
Deze behandeling nadat de luizen het hazenpad hebben gekozen, dan wel het loodje hebben gelegd, af en toe herhalen. Je hoeft het haar verder niet te wassen, dat heeft de borax al gedaan.

@mare
Mijn dochters (alletwee met lange zwarte haren) hebben ook diverse keren luizen gehad. De laatste keer heb ik troebele biologische appelazijn gebruikt. Na 1 behandeling was het probleem opgelost. Het is al weer twee jaar geleden maar volgens mij heb ik de hoofdhuid gedept met appelazijn. Een half uurtje laten intrekken en daarna wassen. Mocht het teveel prikken dan eventueel iets verdunnen met water.
Dit was het beste middel wat wij ooit gebruikt hebben.

Dank jullie wel weer! Ik ga ermee aan de slag. Het blijkt dat ook mijn zoon en ik de klos zijn, dus werk aan de winkel :-)

Het is alweer even geleden..en bedankt voor alle reacties! Ik wil de DE ook nog bestellen, maar is nog niet gebeurd.
Toch blijft het een beetje tobben met Mare haar haar: het is al heel fijn en dun en breekt redelijk snel. Heel hard groeien doet het dus hoe dan ook niet. Ook haar nagels zijn (van jongs af aan) al niet optimaal..Heeft waarschijnlijk allemaal met elkaar te maken. B12 krijgt ze wel extra, vit D ook..en een multi. Zijn er nog andere dingen die ik kan overwegen bij een 9-jarig meisje (kelp?). Of moet ik daarmee oppassen? Ik hoor het graag. Misschien maar eens naar Ron Velthuis in Zutphen (hier vlakbij) om haar eens door te lichten. Ze is verder heel energiek, dus voor nu geen verdere problemen (nog?). Ik hoor graag of iemand nog ideetjes heeft voor het stimuleren van haargroei/versterken nagels.

Marieke

De broze kwaliteit van haar haar en nagels zegt mij dat ze slecht mineralen opneemt. Wat is de staat van haar gebit? Hoe ziet jullie voeding eruit? Met een multi en wat andere supplementen kom je er niet als de voeding niet klopt!

Mike

Dat begrijp ik Mike. Haar gebit is inderdaad ook niet al te sterk in aanleg, maar al een stuk verbeterd sinds we steeds meer eten volgens de richtlijnen aanbevolen op het forum. Waarschijnlijk nog niet genoeg dan, al is ze ook een zeer kieskeurige eetster. Ze is nu 9 en trots op haar blonde haren, misschien helpt dat haar over te halen toch nog meer te proberen hierin. Ik dacht het misschien iets te kunnen ondersteunen, al begrijp ik heel goed dat de basis ligt bij de voeding. Dank voor je reactie Mike!

Noodzakelijk voor de opname van mineralen zijn de vetoplosbare vitamines. Dit betekent dat ze ofewel dierlijke vetten tekortkomt, ofwel niet goed verteert. Ik kan meedenken als je me meer informatie geeft.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan