Heeft er iemand Blue Ice levertraan zonder smaak op voorraad?

Hoi Janse, ik geef mijn duitse herder 1 ml per dag meestal een dag of 5 in de week.

Mijn paarden krijgen 2 ml per dag dit meng ik met kefir anders eten ze het niet op.

Maar dit gaat puur op gevoel en ze krijgen de blue ice.

 
Bedankt Dudink,

Maar zijn er geen officiële hoeveelheden bekent voor dieren, aangeraden door Wapf? Een overdosis is ook niet gezond voor de kat of kippen (en dus ook weer voor de eieren die ik eet).

Of moet je gewoon per gewicht rekenen? Ik weeg ongeveer 75 kilo, en er wordt door Wapf 1 theelepel (5ml) per dag aangeraden toch?

Is het voor mijn kat die ongeveer 5kg weegt niet gewoon 10-15 keer minder als voor mij?

 
Zo doe ik het wel, mijn duitse herder weegt rond de 32 kilo, en om niet over te doseren doe ik 1 ml. De paarden vind ik lastiger deze wegen toch rond de 550 kilo, maar zijn toch echte vega`s, als ik ze meer geef dan laten ze het staan of spugen het uit.

De kippen geef ik regelmatig haring afval en lijken mij zo voldoende haring lever binnen te krijgen, als ik de eieren bekijk dan hebben ze het goed het eiwit is niet vloeibaar maar een dikke ..... geen idee hoe je het moet noemen.

Bij de kat doe ik af en toe een paar druppels over haar eten. Leuk is om te zien dat ze vorig jaar een beetje dement leek te worden dit is geheel verdwenen na de toevoeging, ze is net 18 geworden.

 
Mooi zeg, dat het zo goed geholpen heeft bij de kat :-)

Onze kat doet het ook super op rauw vlees, rauwe melk/kefir en soms wat levertraan. Verder is ie helemaal gek op stukjes roomboter, kefirkorrels, en soms een likje yoghurt.

Hij ziet er supermooi en gezond uit. De hele straat kent hem bijna wel en echt iedereen is gek op die kat :D Hij is nu bijna 1 jaar, maar ik hoop ook dat hij gezond 18 of nog veel ouder wordt!

 
Wat voor rauw vlees geven jullie je katten? En aten ze het zomaar? Sinds kort woont mijn 12-jarige kat weer bij mij ipv bij mijn ouders, maar tot nu toe krijg ik met geen mogelijkheid ander vlees dan rosbief en gevriesdroogde kip bij haar naar binnen. Rauw ei en rauwe melk wil ze ook al niet... En toch wil ik een wapf-kat van haar maken...

 
Onze kat eet ALLES wat dierlijk, rauw en vet is. We hebben hem gelukkig al sinds hij een week of 8 was ofzo, dus hij was nog niet heel erg verpest door kattenbrokjes en andere rommel. Hij is dus grootgebracht op echt eten. Als een kat al 12 jaar brokjes krijgt, dan zal het wat moeilijker worden.

Zelfs Mike krijgt z'n kat niet aan gezond eten. Volgens mij is het net als met mensen, als je eenmaal verslaafd bent geraakt aan suiker (kattenbrokjes is ook gewoon een granen/suiker bom) dan is het niet gemakkelijk om daar weer vanaf te komen.

Maar niets is onmogelijk natuurlijk. Misschien moet je gewoon beginnen met hele kleine stukjes vlees door zijn brokjes te mengen, een heel klein beetje rauwe melk door het water etc??

Probeer ook eens of je kat wel rauwe melkkefir lust. Onze kat houdt ook van afwisseling, soms heeft hij liever rauwe melk, maar soms heeft hij weer liever kefir.

Als mijn kefir klaar is en ik ben het aan het overgieten in flessen, dan springt hij nog net niet op het aanrecht. Een paar korrels kefir gaan er altijd wel in bij hem.

 
Mijn kat wilde eerst ook alleen brokjes, toen ben ik overgegaan naar zachte biologische kattevoeding, en nu eet hij leverworst. Ik zou echt leverworst proberen voor je kat, mijn kat at 8 jaar brokjes maar sinds hij leverworst krijgt hongert ie nog liever uit dan dat hij brokjes krijgt. Wat katten ook vaak lekker vinden is eigeel, je moet wel even proberen of ze het rauw of gekookt het lekkerst vinden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan