Onze kat eet ALLES wat dierlijk, rauw en vet is. We hebben hem gelukkig al sinds hij een week of 8 was ofzo, dus hij was nog niet heel erg verpest door kattenbrokjes en andere rommel. Hij is dus grootgebracht op echt eten. Als een kat al 12 jaar brokjes krijgt, dan zal het wat moeilijker worden.
Zelfs Mike krijgt z'n kat niet aan gezond eten. Volgens mij is het net als met mensen, als je eenmaal verslaafd bent geraakt aan suiker (kattenbrokjes is ook gewoon een granen/suiker bom) dan is het niet gemakkelijk om daar weer vanaf te komen.
Maar niets is onmogelijk natuurlijk. Misschien moet je gewoon beginnen met hele kleine stukjes vlees door zijn brokjes te mengen, een heel klein beetje rauwe melk door het water etc??
Probeer ook eens of je kat wel rauwe melkkefir lust. Onze kat houdt ook van afwisseling, soms heeft hij liever rauwe melk, maar soms heeft hij weer liever kefir.
Als mijn kefir klaar is en ik ben het aan het overgieten in flessen, dan springt hij nog net niet op het aanrecht. Een paar korrels kefir gaan er altijd wel in bij hem.