hele dag moe

De TSH kan door jodium gebruik iets gaan stijgen maar dat is volgens de kenners geen aanwijzing dat er iets mis is met de schildklier maar gewoon een bijeffect van de jodium dat ongevaarlijk is.

 
@Ilady: Ik heb het niet in Nederland kunnen vinden. Ik kan het wel voor meebestellen als ik weer een bestelling doe bij iHerb. Naar jou sturen kost 6,75, als je het kan ophalen kost het niets extra. Ik woon in Utrecht.

 
Bij mij betekende jodium veel voor de spijsvertering, dat heeft uiteraard ook positieve gevolgen op de rest van het organisme. Ik kan niet zeggen dat ik me door de jodium nu beter voel, omdat ik ook nog andere supplementen ben gaan gebruiken en, uiteraard, ook anders ben gaan eten.

 
San, dank je wel voor de links mbt jodium. Ik zal het morgen eens doorlezen allemaal !

neem jij de ( lugol's ?) jodium in of gebruik je het op de huid ?

 
@Pike: dat wist ik inderdaad al. Uiteindelijk moet de TSH wel zakken van de jodium toch? Hoop het!

@Zonne: graag gedaan, ik vind het een handig schema, op die manier krijg je ook geen sterke reacties. Ik neem de jodium in en doe het soms op de binnenkant van de arm.

 
Beste San,

Veel kans dat je met een te traag werkende schildklier zit. Lees maar even mee op het topic fibromyalgie.

Alvorens bloed te laten prikken, even naar de site gaan naar de Vereniging van Gebruikers van Natuurlijk Schildklierhormoon zodat je bij een capabele arts terecht komt. Meer zie volgende link http://www.vgns.nl/

 
Gerard, ik gebruik ook vit B-12, er was destijds uitgezocht (gependeld) dat ik de vorm dibencozide moest hebben. Gekocht van AOV 251, per zuigtablet 1500 mcg, foliumzuur 500 mcg. Daar zit helaas ook sorbitol in. Ik heb die firma destijds een mail hierover gestuurd, maar wordt natuurlijk afgedaan als onschadelijk.

Gegoogeld op het merk Source Naturals, van dit merk is er ook veel te koop op Ned. sites, echter heb ik geen Advanced B-12 complex gevonden. Vreemd, terwijl er veel te koop is van dit merk.

Als leek vind ik het ook lastig om uit te vinden welke soort je zou moeten hebben. Hoe kom jij aan al die info? Bloedonderzoek gehad of gependeld misschien?

Groet, Annelize.

 
Klopt Vivianne, bedankt voor je tip. Mijn schildklier is inderdaad te traag. T4 was goed, TSH te hoog (4,3). Andere waarden wilde de HA niet laten prikken helaas. Ik ben onlangs ontstoord door een biofotonentherapeut, en had nog wat slechte voedingsgewoontes. Daar ben ik nu mee gestopt. Wilde eerst kijken hoe het lichaam weer op orde zou komen door het ontstoren, de voeding en de jodium. Van de HA moet ik om de 3 maanden bloedprikken omdat ik ook verhoogde antistoffen in het bloed had. Ik doe dat voorlopig ook maar, kan ik mooi checken of er al iets verbeterd is (kan wel even duren voor het ontstoren effect heeft).

 
Hoi Liesje, De B-12 complex van Soource Naturalis bevat ook sorbitol. Ik neem het maar voor lief.

Ik heb er zelf wat mee geëxperimenteerd, tot ik iets had dat werkt. Pendelen had ik ook kunnen doen, maar gewoon niet aan gedacht. Is toch wel een idee.

 
Ik zou een eetdagboekje gaan bijhouden. En één maaltijd per dag aanpassen. Veel licht verteerbare groenten, goed gaar, soms met beetje vlees, soms helemaal zonder vlees en vet. Zo kun je testen of koolhydraten, eiwitten of vetten een verteringsprobleem geven.

 
Vooral doen ! Ga tevens na of je voldoende maagzuur aanmaakt.

In het geval je voelt dat je na het eten moe wordt, kan meteen een glas water met flink citroensap uitkomst bieden,....

 
Hoe weet je dat, dat je voldoende maagzuur aanmaakt? Word je dan moe na het eten? Ik heb regelmatig een branderig gevoel bij de slokdarm na het eten. Had ik nooit...vooral als ik lever heb gegeten maar ook andere voeding. Ik kan er nog geen lijn in krijgen. Elke morgen start ik met warm water met geperste citroen, tl sole en wat druppels h2o2.

 
ik ben na het avondeten ( of al tijdens ) vaak heel moe. Dippen noem ik dat.

duidt dat dus op te weinig maagzuur ? hoezo dan ? Omdat de vertering dan teveel energie kost ?

 
Zonne,

Je maagzuur is niet alleen maar bij een maaltijd te laag.Wanneer het te laag is kan er niet voldoende (voor)vertering in de maag plaatsvinden en zal er verder tijdens de vertering in de darmen ook een slechtere vertering zijn omdat de benodigde enzymen niet in voldoende mate aanwezig zullen zijn.Kortom,er zullen minder voedingsstoffen opgenomen kunnen worden omdat ze niet 'vrij gekomen'zijn.

Dit staat los van wat de oorzaak kan zijn van je avonddip.

ad

 
Quote:
Klinkt erg logisch.

Ik zal eens een topic openen over hoe het maagzuur weer goed te krijgen....


Doe dat! Ben ook benieuwd naar tips...

En weet er eentje (van een ander topic): eetlepel appelazijn in een glas water, halfuurtje voor de maaltijd.

 
uit de intro post:
Quote:
verloskundige liet mijn bloed testen en daaruit kwam alleen dat ik een B12 van 120 had. volgens haar veel te laag, volgens mijn huisarts geen probleem.


tegenwoordig meten ze regulier ook wel eens de actieve vorm van B12, de holotranscobalamine2 meten ze dan.

deze moet tussen de 20 en de 120 liggen onder de 40 is grijs gebied.

mijne was ook gemeten en was >128 hoger als 128 dus.

allerlij therapeuten riepen dat dit vééél te laag was...

tot dat er een zij: hej, het is de holotrans die gemeten is.. de rest kenden deze vorm niet eens.

algoed, het bleek dus prima in orde met mijn B12.. de tweede groep dan, want 1 en 3 zijn niet gemeten.

a;s er op B12 geprikt word wel belangrijk om naar te kijken dus.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan