Help...Goede bio tandarts

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@Mike: inderdaad! Heb jij misschien een goed, redelijk kort en bondig artikel over waarom de vitamines en voedingsstoffen superieur zijn t.o.v planten, en waar ook iets wordt gemeld over fytinezuren etc.? Iemand in mijn familie is al bijna een vegetarier, eet alleen buiten de deur nog vlees. Zij wil in de toekomst kinderen, en heeft momenteel al veel last van vermoeidheid. Dit wil ze oplossen door... te gaan sporten. Ik heb haar al een ander artikel gestuurd over vegetarisme en onvruchtbaarheid, maar ze moet nog meer overtuigd worden (volgens mij kan dat nog). Ze spreekt (en leest) trouwens engels.

@Jacky: Ok, dankjewel :) Begrijpelijk en goed dat je je daaraan houdt. Ik zal binnenkort contact met hem opnemen, ook aangaande advies voor mijn verstandskiezen. Ik zie de "gewone" tandarts niet meer zo zitten.

 
ja, dat zou een perfect artikel zijn. Alleen spreekt ze engels, ze komt uit Kroatie, en kent alleen in basis gebrekkig NL, anders had ik haar al zeker e.a van het forum laten lezen.

 
Nog een gedachte:

Ze komt uit Kroatie? Laat haar in godsnaam traditioneel Kroatisch eten en dan is het probleem opgelost!

Mike

 
Hoop dat Google er iets van bakt, maar ik kan het hier en daar dan wel aanpassen.

Ja, dat vind ik ook, dat eten is daar perfect! Toen ik haar leerde kennen was ik vegetarier. Heb er nooit uitgebreid met haar over gesproken, wel over waarom ik weer vlees ben gaan eten. Gelukkig heb ik "maar" 2 jaar aan die gekte meegedaan, 2 jaar te lang, resulterend in overspannenheid.

 
Hoi allemaal,

De meisjes hadden allebij dus gaatjes. Nu is t geval dat bij een aantal kinderen de calcium stofwisseling naar glazuur niet goed verloopt dus heb ik celzouten Calcium fluoratum Calcium phosphoricum daarvoor.

ik ben met mijn meiden naar Sneek gegaan, naar mr Brandsma. We hebben een contract genomen en laten hun hele gebit doen.

De tandarts had het over eventuele extractie bij de meisjes maar hij zij dat het nog kon herstellen dus ik vertrouw daar geheel op. Volgens hem was de mondflora niet helemaal in orde. Door het uitschakelen van de bacterieen kunnen de kiezen ook weer beter harden door de juiste voedingsmiddelen.

 
Quote:
Fluoride is GEEN optie, Weston Price is daar ook heel duidelijk over in een apart hoofdstuk in zijn boek!


Ik heb geen woord kunnen vinden over fluoride in het boek. Welk hoofdstuk is het?

 
goed artikel van Desiree Rover over tandheelkunde/tandgezondheid of ongezondheid eigenlijk en wat dat voor je kan betekenen:

http://www.biologischetandarts.nl/uploads/wysiwyg/Kiezen-of-helen.pdf

Misschien al een keer geplaatst hier, vond het echter belangrijk om onder de aandacht te brengen.

Vanmiddag ga ik met jongste zoon (18) naar Peter Dros, hij heeft tandpijn en ik zie geen gaatje, dus ben benieuwd wat er aan de hand is.

 
Ik heb dinsdag de 24e een afspraak met tandarts Neelissen uit Overveen. Doet alleen metingen.

Ik zie op internet dat hij wordt afgeschilderd als een kwakzalver.

Is daar al eens iemand geweest?

 
Quote:
Ik zie op internet dat hij wordt afgeschilderd als een kwakzalver.


Dan weet je dus zeker dat het wel een goede moet zijn!

Mike

 
Liesje,

Alles wat andersdenkend is ten opzichte van de gevestigde (medische) orde wordt publiekelijk afgebrand, bespot of als kwakzalver bestempeld. Maar veel grote visionairs, mensen met grote nieuwe inzichten, uitvinders, werden vaak initieel bespot, verketterd of erger, maar kregen nadien gelijk. Voorbeelden te over. Met gewoon zelf denken, kritisch zijn, vragen stellen en je gevoel volgen kom je een heel eind.

Ik ben ook bij Neelissen langs geweest en erg over hem te spreken. Kostte mij wel een kies, :-) , maar achteraf ben ik blij dat ik deze heb laten verwijderen.

 
Kiezen trekken is niet het grootste probleem, maar wat neem je ervoor in de plaats.

Een mummelmondje?

 
Liesje,

De vrijgekomen ruimte in mijn kaak ga ik niet opvullen. Nu was het mijn voorlaatste kies, dus vrij achter in mijn mond. Was voor mij niet zo'n dilemma. Dus nog geen mummelmondje :-))

 
Quote:
#1: Natural Dentists Don’t Use Amalgam Fillings

#2: Natural Dentists Don’t Offer Fluoride Treatments

#3: Natural Dentists Avoid Crowns

#4: Natural Dentists Don’t Offer Sealants

#5: Natural Dentists Use X-Rays Sparingly

#6: Natural Dentists Test Filling Materials First

#7: Natural Dentists Use Homeopathy and Vitamin C for Invasive Surgery

#8: Natural Dentists Offer Infrared Devices for Healing from Surgery Instead of Painkillers

#9: Natural Dentists Don’t Remove Wisdom Teeth Unless They Are Causing Problems

#10: Natural Dentists Rarely (if ever) Do Root Canals

http://www.thehealthyhomeeconomist.com/10-signs-your-dentist-is-truly-holistic/

Boren staat er niet bij terwijl...
Quote:
Dental drills grind away tooth. Ouch, it hurts just to say it! The friction of grinding causes heat. This heat, along with the pressure of the drill, is what causes pain and makes it necessary to use anesthetic and needles. Heat from the drill can "burn" the tooth and in some cases even lead to needing a root canal.

The drill also vibrates, causing tiny cracks in the surrounding healthy tooth. These "microfractures" can allow bacteria to penetrate and cause more decay.

http://www.biolase.com/InquiringDentist/Pages/biological-Dentistry.aspx

 
Papainegel afkomstig van papaya wil men inzetten tegen gaatjes:
Quote:
Gel that spares misery of the dentist's drill

Gel made from compound found in papaya breaks down decaying tissue

Leaves healthy tissue untouched meaning it is easy to remove painlessly


Quote:
Currently, decay is cleared away using a dentist’s drill, which is not only unpleasant for the patient, but may also damage surrounding healthy tissue.

The new gel is based on papain, a compound that comes from the outer surface of the leaves and fruits of the green papaya, which grows in tropical regions such as Brazil and Hawaii.

[...] Papain breaks down proteins. It is commonly used in laboratories to analyse biological samples.

It has also been used to dress and clean wounds, burns and bedsores because it can break down decaying tissue while leaving healthy tissue untouched.

Early studies at Nove de Julho University in Brazil showed it was highly effective in 13 out of 14 teeth treated.

The team is testing the papain gel on 20 patients, comparing it to a placebo gel.



Read more: http://www.dailymail.co.uk/health/a...ares-misery-dentists-drill.html#ixzz38Bllm1xo

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan