HELP OH HELP!

Ciara, het is inderdaad een jaren plan, maar wat mij betreft blijf ik altijd zo eten, maar nu maar even een goede afzet;)

 
Hoi Vivienne,

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb een paar jaar geleden zwangerschapscholestase gehad. Dat was echt een hele bizarre achtbaan. Ik zocht net op internet naar een link er naar, omdat ik niet dit hele topic wilde spammen, en toen vond ik dit:
Quote:
De aandoening wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een (genetisch) defect in het hormoonmetabolisme, dat onder invloed van de veranderde hormonale balans manifest wordt tijdens de zwangerschap.



Klinkt als iets dat ik verder moet uitzoeken...

Ik neem inmiddels magnesium (van de tuinen) en eet geen tarwe meer (wel rogge). Ik dronk al nooit melk, maar eet wel roomboter, yoghurt, creme fraiche en soms gepasteuriseerde kaas (als de rauwmelkse op is of ik daar al een fortuin aan uitgegeven heb). Eten jullie dit ook niet, die zure producten? Hoe lang duurde het voordat jullie resultaat merkten? Ik weet dat dit soms wel een jaar kan duren.

Ik zat er al aan te denken om iets met mijn darmen te gaan doen. Oftewel probiotica, oftewel groene leem, oftewel http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/06/lekkende-darm-syndroom-wat-is-dat.html#more]dit protocol (epigenetica)[/url]. Maar over chlorella wist ik nog niets. Ik schrijf dat op mijn lijstje met uit te zoeken dingen. Dankjewel!

Oja, en sole drink ik al. Daar neem ik al mijn supplementen mee in. Soms doe ik er citroensap of gemberwater bij.

 
Dag Clara,

Hier even nader gekeken naar meer informatie over de behandeling van zwangerschapscholestase. In de meeste gevallen wordt ursodeoxycholzuur voorgeschreven en als bijwerking hiervan kan er een verminderde leverwerking optreden.

Misschien dat dit verklaring voor de gele huidskleur is. Ruim 14 jaar geleden werd me verteld dat ik vrijwel volledig allergisch voor medicijnen ben. Om deze reden ben ik vanaf dan hier heel alert op de bijwerkingen geworden.

In die periode had ik ook een gele huidskleur. Het goede nieuws is dat ik er volledig van afgekomen ben door inname van fytotherapeutische druppels van het merk Bonusan. Hier even gespeurd op hun site www.bonusan.nl om de reden dat het al jaren geleden is dat ik ze gebruikt heb, er daar het één en ander veranderd is en mijn hulpverlener inmiddels overleden is.

Het merk wordt overwegend verdeeld door natuurartsen en natuurgeneeskundigen. Hier in Sluis is er ook een drogist die ze in zijn natuurvoedingswinkel aanbiedt. Volgende fytoherapeutische druppels worden bij een niet optimale leverwerking voorgeschreven Carduus Marianus Complex en Chelidonium Centaurium Complex.

Hier eten we ook geen tarwe meer. Wel bereidingen op basis van oergraan (=spelt). Rogge (1/3e) en spelt(2/3e) vallen trouwens met elkaar te combineren. Qua yoghurt zou ik bij een lekkende darm gaan voor de rechtsdraaiende van Den eelder. De gepasteuriseerde koeienkaas zou ik vervangen door rauwmelkse of boerenkaas om na te gaan of je hier beter op reageert. Misschien dat bereidingen op basis van geitenmelk om reden van een lichtere verteerbaarheid beter bij je passen dan koeienmelk.

Zelf heb ik er om me beter te voelen geen jaar over gedaan om de reden dat ik al heel snel bleek dat ik overgevoelig reageer op zowel rauwe als gepasteuriseerde koeienmelk. Zelf liep ik bij het gebruik hiervan vaak moe en soms met een leeg gevoel rond.

 
@FloortjeL

Het voelt allemaal heel naar wat je schrijft. Je hebt al goede adviezen gehad.

Ik wil er nog aan toevoegen dat voor mij Chlorella ontzettend goed werkt. Ik neem dagelijks 20 gram, verdeeld over de maaltijden. Dat doe ik nu al een klein half jaar en naar mijn gevoel heeft het een zeer positief effect op mijn leverfunctie.

Ik ken ook iemand die absoluut geen chlorella verdraagt en steevast een paar uur na inname moet overgeven. Dus je moet het wel uitproberen en als dat goed gaat de dosering opbouwen.

De spierkramp waar je over schrijft geeft overduidelijk een tekort aan Magnesium aan.

Magnesium bisglycanaat (bijvoorbeeld van Vitals) wordt naar mijn ervaring tot nu toe het beste opgenomen. De celzouten hebben inderdaad als nadeel dat er veel melksuiker in zit, daarom neem ik ze zelf ook niet. Maar de opname van Magnesium via de celzouten gaat wel super goed omdat het direct in de bloedbaan komt. Dus om je tekorten aan te vullen zou ik je zeker ter overweging willen geven om een tijdje het nadeel van de melksuiker even te negeren en het grote voordeel van directe opname in de bloedbaan te benutten. Zie ook dit artikel op de site van Poekie waarin beschreven staat hoe celzout nr. 7 uiteindelijk het beste uitpakte om het magnesiumtekort aan te vullen.

Door je magnesiumtekort aan te vullen, steun je ook je bijnieren omdat je dan veel minder stress ervaart.

 
@Vivienne. Ik heb dat middel inderdaad gekregen. Ik vond dat toen ook geen fijn idee, maar ik was praktisch psychotisch van de jeuk. Zelfs mijn oogbollen en verhemelte jeukten. Ik sliep niet meer, ik at niet meer, ik stond alleen maar onder de koude douche te krabben. Mijn dochtertje kwam ook geel ter wereld. :( misschien dat dit ook een verklaring is voor de problemen die ze nu heeft met haar concentratie.

Ik ben zelf allergisch voor antibiotica. Een keer gebruik op mijn achtste, in shock op de IC beland en daarna nooit meer aangeraakt. Mijn kinderen weiger ik het ook te geven. Doodeng spul.

Zo even naar de druppels kijken, dankjewel! Ik eet inderdaad de bio yoghurt van Den Eelder, maar wissel ook af met de griekse yoghurt van de Aldi (niet bio, maar wel zo ontzettend vet, net een grote emmer creme fraiche, nog meer dan de gelijksoortige van de lidl). Misschien toch maar afscheid nemen van mijn emmertje. :|

Ik eet meestal bio boerenkaas, of rauwmelkse. Maar soms ook gewone bio en geitenkaas. Dit in verband met de verkrijgbaarheid en kosten. Misschien daar ook maar mee stoppen.

 
Laat ik er ook nog iets aan toevoegen. Mijn bijnieren zijn ook uitgeput, al is dat gelukkig niet meer zo ernstig als voorheen. Zelf ben ik gewoon lijnrecht tegen het advies in gegaan om geen leverreiniging te doen en het is me prima bevallen. Ik wil niemand aansporen tot onverstandige dingen sangezien een leverreiniging ook echt te zwaar zou kunnen zijn, maar ik wil wel meegeven dat je wel een balans kunt opmaken. Als je geen vet (lever) kunt verteren en geen eiwit (bijnieren), dan zijn pure koolhydraten voor mij geen optie meer. Bovendien had ik zo'n vermoeden dat een deel van mijn bijnierprobleem tenminste voortkwam uit leverproblemen (geen cholesterol om hormonen op te bouwen, een hele slechte suikeromzetting naar glycogeen). Dus toen besloot ik dat ik weinig te verliezen had. En hoewel ik pas twee halfslachtige en een hele leverreiniging heb gedaan,is die leverreiniging me zodanig goed bevallen dat ik nu bezig ben met de tweede.

Dus hoe dan ook: blijf altijd kijken naar je eigen situatie als je adviezen opvolgt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan