Hallo Marjolein,
Jouw hele verhaal lijkt heel veel op de mijne.
De darmproblemen, darmkolieken en ondanks (of dankzij?)alle "experts" wordt het alleen maar erger.
Ook dit:
Quote:
Darmflora is nagenoeg verdwenen door alle darmspoelingen en laxeermiddelen (van dokter en wat ikzelf ook nog heb uitgeprobeerd… niet zo goed… weet het…)
Wat ik allemaal niet gedaan heb dat volgens de experts een fantastische darmwerking zou garanderen... En het werd alleen maar erger en erger..
Quote:
Reageer op AL het voedsel dat histamine bevat en daarbij ook nog hele heftige kruisreacties (reageer nu ineens ook op wortel, appel, peer, terwijl deze niet histaminerijk zijn, maar ben allergisch voor boompollen in geringe mate en in erge mate allergisch voor graspollen… en dat geeft kruisreacties…).
Het kan ook zijn dat het komt door de khd en fructose in deze voedingsmiddelen...
Quote:
Het vreemde is echter dat ik me voller en meer opgeblazen voel van veel granen dan van ei of kip. Ik kan zo 5 gebakken eieren eten met tahin, dat ligt beter dan pap van hele haverkorrels, voel ik me echt ziek en misselijk van
Had ik ook.
Quote:
(laatst het energieherstelplan van Marijke de Waal Malefijt... Dat gaat weer uit van een hele andere theorie dan WP... Zo lastig
Als ik de cover van het boek zo zie lijkt mij dat een HEEL slecht idee.
En Dr. Saskia van As wil van de dikke darm een groente fermentatievat maken.. :roll:
Wat mij na al die jaren heeft geholpen, en ik kan nu af en toe ook weer granen e.d. eten als ik dat zou willen, is het volgende:
De darmen helen dmv bottenbouillon's. Zo veel mogelijk, elke dag.
ALLE granen,pseudo granen, noten, peulvruchten en (zoet)fruit weglaten.
Maak stoofpotjes van bouillon, vlees en wat groenten.
Verder vlees, eieren, vis.
Veel ghee en andere dierlijke vetten.
Zeer matig witte rijst en/of zoete aardappel (max 100 gram)
Mocht je stoelgang moeilijk gaan dan zou ik wat meer vet nemen.
Of anders de zoutflush inderdaad of gewoon wat extra magnesium totdat je wel ontlasting krijgt.
En ik zou meteen aan de rauwe melkkefir gaan als ik jou was. Zeker omdat je hele darmflora ontregelt is.
Het bovenstaande is wat mij na al die jaren er weer helemaal bovenop hebben geholpen.
Ik kan het je alleen maar ten zeerste aanraden.
Succes!