Histamine plekken op de huid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Ik heb al aantal posts over mijn darmproblematiek geplaatst waar ik uitleg wat er allemaal aan de hand is.
Uiteraard wil ik de oorzaak van dit probleem oplossen maar dat is nu al jaren niet gelukt. Dus probeer nu aantal losse klachten aan te pakken om het wat dragelijker te maken.

Sinds mijn darmen niet meer goed functioneren heb ik plekken op mijn lijf gekregen, ik noem het histamine plekken, altijd beetje rood, jeukerig en die nog meer jeuken en rood worden afhankelijk van hoe ik eet. Dus krijg ik histamine binnen worden die plekken enorm getriggerd. Ik ben nu op histamine vrij dieet echter zie je nog steeds die roodheid op bepaalde plekken en blijft het irriteren.

Ik heb al ongelofelijk veel creme's gesmeerd, echter niks helpt tot nog toe.

Weet iemand van jullie iets wat zou kunnen helpen?

Een belangrijke toevoeging, als ik melkkefir drink van BioRaw dan worden die plekken enorm rustig en is eigenlijk tot nu toe het beste middel. Maar helaas reageren me darmen vet slecht op melk, dus dat maakt het helaas weer gecompliceerd.

Waterkefir helpt dan juist weer stuk minder, vraag me af wat voor conclusies ik hieraan moet verbinden? Is het een idee om die melk op die plekken te smeren, nu zal je zeggen; probeer het zelf en daar geef ik je gelijk in, echter zitten de plekken op mijn gezicht en andere ongemakkelijke plekken, dus ik wil het niet erger maken en advies is dus echt welkom.

Ik heb gelezen dat paardenmelk voor veel mensen een alternatief is, iemand ervaring mee? Wellicht dat ik daarmee Kefir kan maken.

https://www.ekoplaza.nl/producten/product/kefir?channable=e63107.MTA2OTUz&gclid=CjwKCAjw44jrBRAHEiwAZ9igKJ0MO3tv6yzdWpHysTcfDRS5KdLIgj8_o9uR1qHwh0uHiaYTL9gYzBoCzaoQAvD_BwE

Een belangrijke toevoeging, als ik melkkefir drink van BioRaw dan worden die plekken enorm rustig en is eigenlijk tot nu toe het beste middel. Maar helaas reageren me darmen vet slecht op melk, dus dat maakt het helaas weer gecompliceerd.

Dat die melkkefir je plekken rustiger maken zou kunnen komen door de goede bacteriën.

Waterkefir helpt dan juist weer stuk minder, vraag me af wat voor conclusies ik hieraan moet verbinden? Is het een idee om die melk op die plekken te smeren, nu zal je zeggen; probeer het zelf en daar geef ik je gelijk in, echter zitten de plekken op mijn gezicht en andere ongemakkelijke plekken, dus ik wil het niet erger maken en advies is dus echt welkom.

Jij krijgt toch adviezen van Mike door middel van consulten dacht ik begrepen te hebben? Hebben jullie het niet gehad over tekort aan maagzuur? Als jullie dat niet besproken hebben wellicht de moeite waard om aksnog te doen. Voor histamine problemen worden vaak dao enzymen aangeraden. Maar nier Glandular schijnt hetzelfde te werken. Wellicht dat je eerst maag en darmen moet herstellen alvorens je alles kunt eten. In jou geval is het dan een zoektocht naar nier Glandular als je dat zou willen nemen maar dan niet in capsules ivm de gelatine. Die glandulars zijn moeilijk te vinden. Of je zou ze open kunnen maken en het poeder op een andere manier naar binnen krijgen met wat creativiteit.

Paardenmelk heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Anderen misschien wel.

Als er een maagzuur te kort zou zijn bij mij, zouden de doktoren dit dan hadden moeten zien toen ze met camera in mijn maag gingen kijken?

Dao enzymen is alleen te verkrijgen in capsules helaas, en vraag me af als ik die open breek en poeder op eet of dit uberhaupt mijn dunne darm bereikt?

Heb wel een ander idee, en dat is eten (bouillon en dan malen) van varkensnier, zie onderstaand bericht, of ben ik door de hitte aan het doorslaan.....

Wat zit er in Daosin?
Daosin bevat Diamine Oxidase, dat gewonnen is uit een extract van varkensnier.

Ik heb nog nooit gehoord dat doktoren daar aandacht aan besteden. Dus ik geloof niet dat ze dit met een camera kunnen constateren.

Een alternatief voor Dao enzymen is dus nier glandular van runderen. Maar meestal zitten deze in capsules.

Heb wel een ander idee, en dat is eten (bouillon en dan malen) van varkensnier, zie onderstaand bericht, of ben ik door de hitte aan het doorslaan…..

Hoe wil je bouillon gaan malen dan? Of bedoel je botten malen? van dat laatste krijg je het mogelijk nog warmer dan dat je het nu al hebt als je al last hebt van hitte stress.

En waarom zou je perse van varkensnier willen? Of het poeder in je dunnen darm aan komt denk ik wel. Wat is het verschil als je het in neemt incl de capsule of zonder?

De hitte was met een knipoog, en ik bedoel gewoon 12 uur slowcoocker en dan de nier en boullion door de blender, zo dat ik het beter kan verteren.

En varkensnier omdat Daosin is een Diamine Oxidase (DAO) enzym bevattend voedingssupplement. En deze Diamine Oxidase halen ze weer uit varkensnier.

En capsules is een probleem omdat ik niet tegen gelatine kan, wat dan weer interessant aangezien ik ernstige darmproblemen heb gekregen door diezelfde gelatine capsules, maar heb ik al topic over lopen.

De hitte was met een knipoog, en ik bedoel gewoon 12 uur slowcoocker en dan de nier en boullion door de blender, zo dat ik het beter kan verteren.

Oh zo. Goed idee wat je wellicht kan proberen.

En varkensnier omdat Daosin is een Diamine Oxidase (DAO) enzym bevattend voedingssupplement. En deze Diamine Oxidase halen ze weer uit varkensnier.

Dat is rundernier ook. En wellicht een betere keuze dan varkens nier.
Lees dit bij productbeschrijving. Doet dus hetzelfde als dao. Dus misschien een idee om rundernier fijn te malen.

Rundernier bevat veel...
Nierspecifieke eiwitten, enzymen, peptiden en cofactoren
Selenium en B12
DAO (diamine oxidase)

Bron: https://www.ergomax.nl/ancestral-supplements-rundernier-grasgevoerd

En capsules is een probleem omdat ik niet tegen gelatine kan, wat dan weer interessant aangezien ik ernstige darmproblemen heb gekregen door diezelfde gelatine capsules, maar heb ik al topic over lopen

Ja dat begreep ik idd. Wat ik eigenlijk bedoelde is, wat is het verschil met of dat het spul wel of niet in dunne darm komt ongeacht of het wel of niet in capsule zit. Ook wanneer je dit zonder capsule neemt zie ik niet waarom het dan niet doet wat het zou moeten doen.

Mocht je toch geen zin hebben om te malen, er is een nier supplement die niet in capsules zit maar tabletten zijn. Zit dan wel weer andere rotzooi in. Dat is deze.

https://www.vitamientjenodig.nl/cytozyme-kd-nier-biotics-60tb

Maar waarom bespreek je dit niet met Mike als je bij hem consult doet? Dan voorkom je ook dat er verwarring ontstaat. Geen idee wat jullie hebben besproken. Ik wil ook geen verkeerde info geven die misschien een tegenovergesteld resultaat geeft.

Ja ik krijg Mike maar niet te pakken, had hem mailtje gestuurd en op Skype berichtje. Misschien vakantie?
Ga dat wel proberen met de rundernier.

Op dit moment boeken we alleen resultaat als het gaat om pijn en opgeblazen gevoel in de darmen. Door dat vloeibare dieet. Verder heb ik geen flauw idee wat ik überhaupt hebt en en of het vloeibare dieet progressie boekt.

Ik weet niet wanneer je geprobeerd hebt contact te leggen. Maar dit weekend is hij idd in het buitenland had ie geschreven.

Ik denk dat je er niet ver naast zit als je zelf een vermoeden hebt van een histamine probleem. Maar ook een tekort aan maagzuur. Dat laatste is het eerste wat bij mij op komt. Melk kefir en bottenbouillon zijn beiden histamine rijk. Rauwe melk zou beter moeten gaan. Maar mogelijk ook niet als je een tekort hebt aan maagzuur.

Herken je hier iets van?
Zo ja, kun je het bespreken.

http://www.voedingisgezondheid.nl/maag

Voor wat betreft die varkensnier, varkensvlees is beter verteerbaar als het gefermenteerd is. Een tijd terug werd ik daar zelf op gewezen maar ik kan niet meer vinden waar dat was. Stond ook in het tijdschrift van de wapf wat ergens hier geplaatst was. Mij maakt het niet uit welke je neemt. Maar uitgaande van bovenstaande denk ik idd dat rund beter is.

Als je resultaat hebt met vloeibaar en zich dat uit in minder pijn, lijkt het erop dat je op de goeie weg zit.

Ja maagzuur is ook een interessante variabele. Mijn eerste vraag is meteen, als je problemen hebt gekregen in je darmen, kan dat later invloed hebben op je maagzuur. Of is het andersom? Als dat eerste niet het geval is dan heb ik geen maagzuur probleem want daar heb ik nooit last van gehad.

Probeer nu met appelazijn in de ochtend een scheutje met water op te drinken, geen idee of het effect had.

Mag ik vragen wat is jouw rol/achtergrond mbt dit forum?

Ja maagzuur is ook een interessante variabele. Mijn eerste vraag is meteen, als je problemen hebt gekregen in je darmen, kan dat later invloed hebben op je maagzuur. Of is het andersom? Als dat eerste niet het geval is dan heb ik geen maagzuur probleem want daar heb ik nooit last van gehad.

Ik denk niet dat je op die manier ernaar moet kijken. Je spijsvertering is meer dan alleen maag en darmen. Denk ook aan de lever, galblaas en alvleesklier. Ik heb even wat posts van je opgezocht. Hieruit blijkt ook stress, en volgens mij kun je die symptomen linken aan de link die ik hierboven geplaatst heb. Je hebt het ook over haaruitval welke ook in het rijtje thuis past. Dus kort samengevat heb je in elk geval bijnieruitputting wat automatisch gepaard gaat met een tekort aan maagzuur.

Nog even terugkomen op het eten. Eigenlijk al het eten wat ik neem zorgt voor klachten (pijn in darmen, lastige stoelgang, opgeblazen, winderigheid, pijn in botten, spieren en haaruitval etc..)
Het eten moet sowieso vrij zijn van histamine, conserveringsmiddelen, gluten, tarwe, melk etc…om enigszins te functioneren.

Darmwand/slijmvlies etc beschadigt (leaky gut)?? = altijd opgeblazen, windering, constipatie, keutelige ontlasting. Eigenlijk al het eten wat ik neem doet standaard pijn in darmen. Broccoli, spruiten, rijst, gluten vrij en vlees kan ik wel “redelijk verteren” Grote klachten (veel pijn, irritatie etc) bij histamine producten en alles met E nummers. Vanuit deze problemen is waarschijnlijk ook een dysbiose ontstaan.

Op dit moment zit ik op een vloeibaar dieet, lees: Bouillon getrokken van vlees, groenten en zoete aardappelen. Het resultaat is dat mijn darmen geen pijn meer doen en er geen sprake is van opgeblazen gevoel. Alle overige klachten zijn nog steeds aanwezig (Libido probleem, haaruitval, huid irritatie, etc)

Concrete vragen:
Hoe kom ik erachter of ik een probleem heb met mijn lever, nieren en schildklier?
Indien ik bij deze organen een probleem heb kan dit ook positief resultaat hebben op mijn darmen?
De haaruitval zorgt voor veel stress en onrust, hoe kan ik dit probleem tackelen zodat ik rustig door kan gaan met het vloeibaar dieet traject van Mike?

Probeer nu met appelazijn in de ochtend een scheutje met water op te drinken, geen idee of het effect had.

Voor elke maaltijd een eetlepel appelazijn. Als dit niet voldoende is kun je nog denken aan betaine HCL. Maar zoals gezegd lijkt mij het beste om dit met Mike te bespreken.

Mag ik vragen wat is jouw rol/achtergrond mbt dit forum?

Ik kwam hier net als veel andere forumleden ooit op het forum vanwege gezondheidsklachten.
En sinds ik zelf resultaat heb gehaald met voeding probeer ik anderen op weg te helpen om datzelfde resultaat te bereiken om van de klachten af te komen.

Zou een en ander wel laten uitzoeken/testen. Misschien dat je wat moet ontgiften/ontstoren. Ben zelf een bij een kinesioloog die samenwerkt met een biologische tandarts. Die kijkt dan naar je hele gezondheidstoestand.
Histamineproblematiek zit hem niet alleen in de histamine zelf maar bijvoorbeeld ook in stoffen die de histamine vrijmaken, zoals bepaalde kruiden. En candida kan een factor in het geheel zijn. Bepaalde stofjes als msm, magnesium, vitamine C en quercetine kunnen helpen de histaminewerking te verminderen.
https://pollennieuws.nl/post/?permalink=interview-groene-vrouw

Hier vooral hele goeie ervaring met msm. Wat een wondermiddel is dat. Geen idee waardoor het zoveel doet maar het doet iets. En goed ook!

Binc: MSM is een zwavel product en zwavel heeft je lever nodig voor bepaalde processen..daarom is het zo goed.

Ja ik krijg Mike maar niet te pakken, had hem mailtje gestuurd en op Skype berichtje. Misschien vakantie?

Ik was even muziek maken in Bilbao. Wat wilde je ook weer precies weten?

Mike

Binc: MSM is een zwavel product en zwavel heeft je lever nodig voor bepaalde processen..daarom is het zo goed.

Ja, dit heb ik idd ook gelezen. En dat het helpt bij ontgiften. Bij mij direct resultaat van meer ontspanning in de spieren. Al met al wat mij betreft een prima product.

Hallo,
Volgens mij heb je net zoals ik chronische netelroos.
Ik heb dat nu al 5 jaar in een zeer ernstige vorm en ook bij mij is histaminerijke voeding een probleem,maar alles wat gezond is bevat dus histamine,gefermenteerd voedsel onder andere.
Ik denk dat de oorzaak in de lever ligt en ik doe nu leverreinigingen,voor elke maaltijd neem ik appelazijn ivm het mogelijke tekort aan maagzuur.
Nu waar ik me zorgen over maak is dat ik nu om de 4 weken xolair inspuitingen krijg tegen de urticaria,daar zou ik zo graag willen zonder kunnen want je hebt een aanzienlijke grotere kans op kanker te ontwikkelen op lange termijn.
Zonder de spuiten kon ik niet meer want de netelroos was zo extreem dat ik niks meer kon doen en andere medicatie hielp er ook niet voor.
Het is een constante zoektocht naar antwoorden en in de medische wereld moet je geen oplossing verwachten,daar vind je enkel symptoombestrijding jammergenoeg.
Alle raad is dan ook van harte welkom
Groetjes Vero

dag Vero, als ik het woord netelroos vertaal naar het Engels krijg ik Hives, klopt dat? heb je weleens aan essentiële oliën gedacht?
het is een allergie, staat in mijn dikke boek dat Hives are a generalized itching or dermatitis that can be due to allergies, damaged liver, chemicals or other factors.
En dan staan er een aantal aanbevelingen van single oliën, blends en supps.
In het algemeen zie ik oliën staan die allemaal rust bevorderen, dus stress gerelateerd. Stress van binnen kan zich ook van buiten laten zien.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/320225.php

Dag Marijan,
Ik heb al heel veel geprobeerd ivm mijn netelroos of urthicaria,pure lavendelolie aanbrengen op de plekken is het enige die wat soelaas brengt maar het helpt maar voor even.
Ik eet al enkele jaren wapf,enkel zuivel is wat moeilijk voor mij,heb een intolerantie aan koemelkeiwitten dus een beetje kan maar niet teveel.
Heb een tijdje melkkefir gedronken en dit ging in het begin heel goed,ik voelde me daar geweldig goed door maar opeens kreeg ik ook daar jeuk en plekken van.
Het lijkt alsof mijn lichaam alles begint af te stoten na een tijdje.
Ik ben enorm tegen medicatie en heb er sinds ik wapf eet ook zelden of nooit nodig maar op het punt waar ik in augustus was was de enige oplossing de xolair inspuitingen want ik werd volledig gek van de jeuk en de pijn,ik ben geen depressief iemand maar als je dag en nacht volledig vol staat met enorme grote vlekken en je snachts niet kan slapen dan kan je dit niet blijven volhouden,een wanhoopsdaad zat er aan te komen...
Ik krijg nu om de 4 weken 2 inspuitingen,ik hoop echt eens een oplossing te kunnen vinden voor mijn probleem.grtjs

Vero, ik vraag me af welk merk Lavendel je hebt geprobeerd en het lijkt een emotionele klacht, er zijn veel andere oliën, waarvan trouwens ook in de link genoemd, die daar kunnen werken. Pepermunt wordt als eerste genoemd omdat helpt tegen jeuk.
Er zijn veel verschillende merken en de kwaliteit varieert enorm.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan