Histamine plekken op de huid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb deze van Holland & barret gekocht,dat is een bioshop hier in oostende,
Ik zal de pepermuntolie eens in huis halen,bedankt voor de tip,het probleem is wel dat ik voorlopig geen plekken meer heb want die reactie wordt onderdrukt door die inspuitingen,jeuk heb ik wel nog en die komt meestal 20 min na het eten op.dus daarmee vermoed ik dat er iets verkeerd loopt tijdens het verteringsproces,heb ook dikwijls zeer dunne ontlasting.
Ik neem nu voor elke maaltijd appelazijn en ook 2x per dag doa enzymen,dat helpt wel een beetje.
Een tijdje geleden zei een dermatoloog tegen me dat mijn immuunsysteem mijn eigen lichaam constant aanvalt en dat daar de huiduitslag door ontstaat.
Ik weet dat ik een aantal dingen niet mag eten,zoals chocolade en eigenlijk alles wat suiker bevat,honing lukt wel,nachtschades,tarwe,noten,soja en alles die bewerkt is of additieven bevat.
Op zich geen probleem want het enige wat ik uit dit lijstje at waren noten.

Ik lees op www.huidfonds.nl:
netelroos ook wel galbulten genoemd.

Er bestaat een methode die heet De ongelooflijke lever- en galblaaszuivering - boek van Andreas Moritz.
Er is hier een topic van.
Gisteren op de TV was het onderwerp Vasten.
Ik heb zelf ervaring met vasten, ooit begonnen voor een weekend met bv Pasen of Pinksteren.
Dan wordt er vooraf eten afgebouwd en in het weekend even helemaal niets, daarna weer langzaam opbouwen. Ook vergezeld met darmspoelingen. Het eerste wat ik dan at was bv een appel en er dan een uur over doen. Of een stukje vis. Voordeel is o.a. dat je dan stukje voor stukje eten kunt toevoegen.
Overal is die methode via Google te vinden.
En darmspoelingen hoeft natuurlijk niet perse.
Ook als je een baan hebt ?? kun je afbouwen en in het weekend vasten en lever reinigen.
Een gemakkelijke methode om te proberen kun je vinden door bv speciale thee te drinken die de lever reinigt. (zelf zoeken).
Of 2 eigeel, 2 lepels olijfolie en sinasappelsap = zg leverdrankje.
Ik gebruik dit laatste momenteel om de dag.
op www.forefronthealt.com - over de schildklier las ik laatst: alvorens de schildklier te genezen eerst de lever genezen.
Ik had stoelgangklachten en dit leverdrankje haalde mijn laatste klachten weg.
Verder gebruik ik voor de darmen ook consequent probiotica.
Ik wil wedden dat dit alles jouw gestel goed kan doen.

Romagi,
Bedankt voor je reactie,ik ben toevallig net enkele dagen bezig met in de ochtend het leverdrankje te drinken,ik had ook het idee om de grote reiniging van Moritz te doen want mijn gevoel zegt ook dat daar het probleem zou kunnen liggen,ik denk dat die plekken niet voor niets ook galbulten worden genoemd.
Ik neem nu ook livo guard kruiden van biotics,die zouden de lever en gal ontzuren en ontgiften,was me aangeraden van mijn osteopaat want ze merkte telkens dat mijn lever opgezet was en mijn galblaas hard aanvoelde.
Het leverdrankje zal ik voorlopig elke ochtend blijven drinken en de grote reiniging plan ik in de herfstvakantie want ik ben dan in verlof.

Ik ben nieuwsgierig naar jouw ervaring met het leverdrankje.
Omdat ik aanvankelijk diaree kreeg hiervan.
Dit lijkt nu beter, hoewel ik geen risico neem en het drankje laat in de middag neem als ik thuis ben en niet meer weg hoef.
Bovendien werkt dit drankje bij mij in de ochtend anders dan in de middag. (wat diaree betreft)

Ik heb een hele andere darmklacht LAR syndroom maar is inmiddels aardig onder controle.

Aangezien ik om de dag mijn darmen moet spoelen merk ik wel dat de darmen beter meewerken door dit drankje. Ik ben dan voor 2 dagen goed leeg. Erg prettig.

Hallo Vero,

Heb je je stress niveau onder de loep genomen?
Je zegt dat het met de appelazijn wel iets beter gaat.
Zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat je alsnog te weinig maagzuur hebt en wellicht niet genoeg hebt aan de appelazijn?
Wellicht dat de lever niet meteen de oorzaak is maar een bijnieruitputting.

hoi Vero, de essentiële olie die jij koopt is ver van therapeutische kwaliteit. Daar kan je geen bepaalde werking van verwachten. En ook een illusie armer, die oliën helpen niet. Maar ligt echt aan de kwaliteit. Leuk dat ze er bij schrijven waar het voor is, maar gaat niet op voor dit merk. Er mag op een flesje puur en zuiver staan als er niks puurs en zuivers in zit. 95% van de producenten voegen chemische stoffen toe, verdunnen, maken een olie van 2e destillaat of zelfs 3e, en nog veel meer zaken die niet kloppen. En dat gaat allemaal ernstig ten koste van kwaliteit. Dus dat geld zou ik in mijn zak houden. Ik denk dat er weinig te koop is bij H+B waar je echt wat aan hebt.
Kijk eens in het draadje wat ik gemaakt heb: essentiële oliën. Wellicht schept dat helderheid.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan