Hebben jullie ook gekeken naar Keuringsdienst van Waarde over "Wildernis en Natuurvlees"? IK dacht ook altijd dat het wel goed zat als "men"het natuurvlees noemde. Dieren altijd buiten enzo...
Maar dat IS dus niet zo,de gebieden waar de runderen lopen zijn niet echt allemaal Natuurgebieden,soms zelfs een weiland in een woonwijk. Er werd ook "afgemest" ,dat verwachtte ik niet van Natuurvlees. Ook blijken veel dieren NIET 365 dagen per jaar buiten te leven,iets wat ik wel gehoopt had! Na 20 vegetarisch te hebben gegeten eet ik alweer 3 jaar vlees,dagelijks bottenbouillon etc. Maar ik wil wel het gevoel hebben dat de runderen een GOED leven hebben gehad!
Heb het idee ( maar wie weet er meer van?) dat bij Schotse Hooglanders de kans wel wat groter is dat ze altijd buiten lopen? Kan me ze niet in een stal voorstellen.....Moeten ze ook vervoerd worden of sjokken ze er zelf naar toe? Heb begrepen dat in sommige gebieden van de eigenaar van de grond er geen dieren MOGEN lopen in de winter,te nat,niet genoeg voeding etc. Er zijn tal van vleesaanbieders,maar welke is de beste? Als het bv waar zou zijn dat S.Hooglanders de meeste kans maken om jaar rond wel buiten te kunnen leven is het nog moeilijk om aan het vlees te komen omdat je vaak niet kunt KIEZEN of je vlees van hooglanders of Angus oid wilt. Ook bij het bedrijf " Schotse Hooglanders" kun je niet kiezen van welk dier je vlees wilt hebben en zij hebben ook Herefords en die leven niet zo lekker "in de natuur".
Maar wat ik van jullie weten is dit: kopen jullie ook enkel vlees van koeien die 365 dagen per jaar buiten lopen of is overwinteren helemaal niet erg????