Hoe weet je of je tanden in orde zijn?

Quote:
Dan onderschat je het zelfregenererende vermogen van het lichaam. Tegenover degeneratie staat regeneratie. Je lichaam wil altijd terug naar de blauwdruk en zit alleen maar te wachten op de voedingsstoffen die dit mogelijk maken!


Ok, dat komt ook omdat ik teveel "te mooi om waar te zijn"-verhalen heb gelezen en vooral als het op gezondheid aankomt. Nou, dan breid ik vandaag de dag mijn voedingspatroon nog verder uit met naast nog meer vetten ook veel meer mineralen en vitaminen. Ik ga vandaag dan ook beginnen met overstappen naar grasroomboter en ook ga ik weer opnieuw de gewoonte maken om vier koppen groene thee per dag te drinken want daar was ik voordat ik echt serieus met WAPF-voeding(vorige week) begon ook ermee gestopt omdat ik de nut van groene thee niet inzag zodra het lichaam te weinig vetten binnenkreeg, maar dat probleem speelt nu geen rol meer.

Gezondheid,

 
@ pike.

Quote:
Hier ben ik het toch niet mee eens hoor Gezondheid. Wij hebben nu juist de kennis en de middelen om heel veel verschillende gezonde voedingsmiddelen te kopen die zelfs de gezondste natuurvolkeren niet hadden.


We kunnen weliswaar alles krijgen wat we willen en het best is/lijkt maar onze kwaliteit is naar mijn idee echt wel wat minder.

Biologisch dynamisch enzo, ze voeren (bijna) allemaal nog steeds een x% graan plus het verhaal van A1 en A2 melkkoeien en veel dieren zoniet alle een klap mee gekregen hebben door gefokken voor kwantiteit.

Verschil zal er best zijn denk ik..

Maar een probleem dat ik hier nog.niet voorbij heb zien komen met.betrekking op tanden is de opname van voeding.. Ik lees van velen dat ze problemen met de spijsvertering hebben en dat zal ongetwijfeld ook de verschillende problemen veroorzaken omtrent de tanden.

Ik zelf (27) heb geen gaatjes maar wel paar tanden getrokken doordat het allemaal niet in mijn kaaken paste , en de nodige beugels gehad 4 stuks geloof ik.

Tandarts altijd zeuren dat ik niet goed poetste.. En geloof me.. En of ik poetste! Maja wel tandsteen telkens dus ik lang poetsen en steeds hardere borstels kopen.. En nu is m,n tandvlees ver terug getrokken vooral onder aftoe beetje gevoelige tand halzen, dat teruggetrokken tandvlees komt niet meer terug denk ik?? Weet iemand het tegendeel te bewijzen?

 
Quote:
Maar een probleem dat ik hier nog.niet voorbij heb zien komen met.betrekking op tanden is de opname van voeding.. Ik lees van velen dat ze problemen met de spijsvertering hebben en dat zal ongetwijfeld ook de verschillende problemen veroorzaken omtrent de tanden.


Dat is een veel groter probleem dan de kwaliteit van het voedsel. Ons lichaam kan regelrechte wonderen verrichten op basis van supoptimaal voedsel, maar voorwaarde is wel dat de voedingsstoffen worden opgenomen! We hebben helaas te maken met een epidemie van maagzuurtekort en dit zet een complete verstoorde keten in werking, waaronder:

- niet actief worden van belangrijke spijsverteringsenzymen, zoals het eiwitspiltsende pepsine

- onvoldoende uitstoot van galzouten

- verstoorde darmflora (dysbiose)

- aantasting van de beschermende slijmvlieslaag rondom de darmen, waardoor een 'lekkende darm' kan ontstaan

- bacteriele overgroei en schimmelwoekering (die zich kan uitbreiden naar andere delen van het lichaam, zoals het hart en de longen)

Teruggetrokken tandvlees is wel degelijk om te keren. Lees Genees tandbederf van Ramiel Nagel!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan