Hoeveel vet???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kajsa
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Over de betekenis van misselijkheid bij vetinname in reactie op de gevoerde discussie hierboven: die misselijkheid hoeft volgens mij niet alleen een teken van verzadiging te zijn, maar het kan ook een teken zijn van een lever die door het vet uitgeknepen wordt om te ontgiften denk ik:


Juist, dat is het eerder. Misselijkheid als teken van verzadiging vind ik maar vreemd. Ligt er volgens mij maar net aan hoe het met je lever en galblaas is gesteld. Vroeger kon ik nog wel misselijk worden na veel vet, maar nu kan ik bijna onbeperkt vet eten zonder misselijk te worden. Op een gegeven moment zit je gewoon bomvol, maar misselijk wordt ik niet meer zo snel van al dat vet.

 
Een leverreiniging kan nooit hetzelfde effect hebben als vet eten. Maar als ik niet vet eet, dan stopt mijn lever er mee of geeft in ieder geval klachten aan. Er komt weleens een steen los en ik heb tussendoor ook weleens wat steentjes geloosd dmv bitterzout (bij vastzittende stenen) en de milde reiniging in de ochtend, maar nooit in dezelfde hoeveelheden als een daadwerkelijke reiniging.

Ik kan goed ziek worden van te weinig vet eten/drinken en als ik dan een beker slagroom drink dan is dat over. Of er komt gelijk een hoop ontgifting los, maar zeker niet te vergelijken met een leverreiniging.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.478
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan