Nee Pike, nu neem ik niet heel veel suiker. Op het moment is het zo dat ik er zelfs op moet letten dat ik nog wel genoeg neem. Ik heb er wat ruzie mee. Overal op het forum vind ik dat het verstandig is 50-100 gram koolhydraten te eten, maar ik heb er geen zin in en vaak lijkt het klachten bij me op te leveren (pijn op de borst, pijn aan de lever, maagzuur, opgefoktheid). Ik voel me niet prettig bij suiker, maar het probleem is dat dan de bijnieren weer crashen. Kortom: ruzie met eten.
Maar ik heb wel zo goed als mijn hele leven heel veel (geraffineerde) suiker genomen, maar mijn bloeddruk is altijd 'erg netjes' zoals de dokter zegt, en zelfs al snel aan de te lage kant. Uiteraard zal dit andere oorzaken hebben, maar ik moest toch even kwijt dat het mij bevreemd dat een hoge suiker inname de bloeddruk doet verhogen. Alhoewel ... als ik er langer over nadenk ik het wel vaker zie zoals bij alcoholisten en brood eters.
Quote:
Bedenk gewoon wat de mensheid honderden duizenden jaren heeft gegeten en dan kan je er niet omheen dat dat voor een heel groot deel bestond uit dierlijke eiwitten.
Dit is hetgeen ik misschien nog steeds niet van overtuigd ben. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik weet wel dat de rawfoodies hetzelfde over groente en fruit zeiden. Inmiddels ben ik dus erg huiverig en twijfelachtig.
Ik ben het zeker met je eens dat dierlijke eiwitten en vooral ook vet je makkelijker een hoger aantal calorieën verstrekt, alleen rijst bij mij dan weer de vraag hoeveel calorieën de mens nodig heeft.