@kajsa Gluten heb ik al weggelaten. Kan rauwe melk nog wel?
Ik heb wel nog een andere vraag. Want ik ben er vrij ernstig aan toe.
Ik stort regelmatig in (na alles gelezen te hebben gok ik een extreem schommelende bloedsuikerspiegel). Wat kan ik nou doen als ik instort?
Ik zit ook in een ernstig dilemma en vicieuze cirkel. Want ik kan 's ochtends niet te zwaar eten vaak, omdat ik 's nachts onrustig slaap. Ik heb gelezen (
http://www.naturalnews.com/024985_cortisol_blood_fatigue.html) dat bij een extreem laag cortisolgehalte, er extra adrenaline aan wordt gemaakt waardoor ik in een vecht-of vluchtreactie terecht kom. Zelfs 's nachts. En ja, dit heb ik dus. Hier wordt ik ook voor behandeld bij de psychotherapeut (PTSS).
Maargoed, hierdoor vliegt alles er regelmatig 's ochtends snel uit met enorme hoofdpijn en vermoeidheid tot gevolg. Terwijl ik wel 's ochtends die dikke boterham kan gebruiken.
Mijn zaak is dus om mijn nacht zo rustig mogelijk te maken. Ik gok dat ik 's avonds wat extra's moet nemen? Maar te veel eten gaat ook niet, want dan is het weer een te zware belasting.
Daarnaast is mij sterk aangeraden aan de anti-depressiva te gaan ivm mijn psychische klachten. Ik acht dit zelf erg risicovol, maar moet wel iets vinden om de behandeling een beetje bij geest te kunnen doorlopen.
Ik wil daarom komende week mijn cortisolgehaltes laten testen, zodat ik in ieder geval dat achter de hand kan hebben. Want iedereen, buiten dit forum om, stelt dat het mijn psychische klachten zijn. Terwijl ik gewoon instort en amper kracht heb om iets te doen.
Nou ben ik ook nog bij een natuurarts geweest, die ook stelt dat het grotendeels psychisch is en voor een deel mijn lever. (die ik al aanpak met mariadistel en kleine reinigingen)
Kortom: ik ben heel vaak te gestresst om goed te kunnen verteren. Terwijl ik die energie wel keihard nodig lijk te hebben.
Kan ik mijn adrenaldosering flink opschroeven? Want alleen rusten lukt niet. Dan ga ik in vaak in een paniekmodus/ vecht- of vluchtreactie, waardoor weer de stress toeneemt.. en ik dan weer in die dodelijke cirkel terecht kom. En wat mijn psycholoog, huisarts e.a. dan weer toeschrijven aan psychische klachten en waarvoor ik dan aan de anti-depressiva zou moeten! (ik denk niet dat dit mijn wankele evenwiccht goed doet, of kan iemand hier iets over zeggen? Kan ik daarvoor een hoge dosering sint-janskruid voor nemen ipv?)
Ik ga wel in hele kleine stapjes vooruit (ik gebruik nu adrenal sinds een paar weken en heb ook mijn voeding totaal omgegooid), maar ik blijf balanceren op een wankel koort en er hoeft maar iets (emotioneel/ fysiek) te veel te gebeuren en ik dreig te vallen...
Ik heb ook enzympreparaten genomen, want na alles wat ik had gelezen leek in ieder geval de pancreas ook niet meer echt te werken (stinkende ontlasting, obstipatie of juist veelste snel, veel winden etc.)
Ik hoop dat ik nog wat extra tips kan krijgen.