Ik las hier ergens dat je wel misselijk wordt als je teveel vet eet. Over wat voor hoeveelheden hebben we het dan? Ik eet echt ontzettend veel op het moment, het is niet eens honger maar ik MOET eten. Echt vreselijk dat gevoel, qua gewicht is het ook echt niet goed. Ik eet op een gemiddelde dag:
s ochtends altijd een smoothie met 400-500 rauwmelkse kefir, handje zuur fruit, paar handen bladgroente (tegenwoordig geen spinazie meer!) tl rauwe honing, specerijen, waaronder kaneel, gember, kardamom etc. tl sole. Soms nog brandnetel of paardenbloemblad of wat wortelsap. Ik maak het 12-24 u van tevoren al klaar zodat het wat kan fermenteren.
Soms tussendoor wat gestoomde groente.
s middags
-smoothie, maar dan zonder fruit, met bijv cacao.
- uitgelekte yoghurt met geweekte en gefermenteerde amandelen, specerijen etc.
- boekweit/ gierst/ quinoa oid kefir brood met veeeeeel roomboter/ kokosolie.
Avond: 24 uurs yoghurt met extra room/ bijv curry van groentes en kokosmelk/ vis/ vlees met groentes/ kruiden. En dus extra's:
Ik kan de hele dag wel blijven eten. Vandaag heb ik denk ik wel 100-150 gram roomboter op, 100 gram amandelpasta, 200 gram kokosolie, naast de yoghurt, de kefirsmoothie, 'brood' en nog een glas simpele kefir met kokosroom. En dat vindt ik best veel voor een vrouw van 1.58..
Ik weet niet hoe het komt. Ik eet niet elke dag brood en ook op die dagen heb ik trek, trek, trek. Het is dat ik vooral die vetten in huis heb, maar een reep 85% chocolade zou er ook zo ingaan, daarna nog een tweede, enz. Het maakt niet uit wat ik neem, meer eiwitten, yoghurt, ei(ben ik voorzichtig weer aan het proberen) noem maar op, ik blijf eten. Ik eet al jaren op en af suikervrij, met suiker heb ik ook dat ongeremde, 400 gr chocolade op een dag, naast gewoon eten, geen probleem. Maar nu heb ik dat dus ook met voedzaam eten

Het laatste jaar heb ik met een onderbreking van een paar weken suikervrij gegeten, dus afkicken lijkt me niet echt aan de orde.
Waar zou dit aan kunnen liggen en wat kan ik er aan doen? Ik heb altijd wel veel vetter gegeten dan de gemiddelde Nl'er, natuurlijk niet in de mate waarin ik dat nu doe, maar toch wel ruim.