hypoglykemie voorkomen door... tips gevraagd

Quote:
Dat "steeds minder eten" lijkt me toch niet goed, je lichaam heeft voldoende voeding, vitamines, mineralen nodig om te functioneren. Het feit dat je geen honger hebt betekent niet dat je lichaam voldoende krijgt. Klinkt een beetje als mensen die op dieet zijn: ze gaan steeds minder eten dus het lichaam gaat op de spaarbrander om zo weinig mogelijk te verbruiken, daarom vallen ze steeds minder af. Maar gezond is het niet.


Dat is niet helemaal waar. Voor de vroege mens waren 3 maaltijden per dag geen vanzelfsprekendheid, laat staan tussendoortjes! De mens is van oudsher ingesteld op zo voedzaam mogelijke maaltijden. Hoe completer het voedsel, hoe minder je er van nodig hebt en ook hoe minder vaak je het hoeft te eten.

Het fenomeen 'honger' (of 'trek') is vaak een specifieke behoefte aan specifieke voedingsstoffen. Als deze echter dagelijks in ruime hoeveelheden binnen komen, verdwijnt deze behoefte en daarmee dus ook de 'honger'. Ook legt het lichaam hier reserves van aan, mits de inname van een zo compleet mogelijk spectrum aan voedingsstoffen regelmatig en overvloedig is.

Eerst at ik heel veel en was druk doende om specifieke voedingstekorten weg te werken (in mijn geval als vegetarier een tekort aan complete eiwitten), het laatste jaar beschik ik over reserves die slechts lichte dagelijkse aanvulling behoeven. Zo te lezen zit Amancay inmiddels ook in deze fase en ben jij nog bezig bestaande tekorten weg te werken. Jij schrijft:

Quote:
Maar ik heb tien jaar lang anorexia gehad en daarna nog twintig jaar lang de nasleep ervan waarin ik alleen maar mager voedsel at, dus ik geniet er nog steeds intens van om vette tussendoortjes zoals een stuk kaas of leverworst te kunnen eten, of een bakje slagroom, een warme beker verse melk en cacao en ook weer slagroom.


Prima, voorlopig gewoon mee door gaan. Bedenk dat je nog steeds een 'magere' BMI van 20 hebt, dus er kan nog wel het nodige bij!

Mike

 
Ik had ook kunnen zeggen dat in plaats van dat ik geen honger gevoel meer heb, dat ik een voldaanheids gevoel heb. En als ik zin krijg om te eten is dat niet meer een zeurend gevoel, maar een zachte aandrang.

En wat betreft steeds minder eten, dat klopt want vroeger was het o dat moet ik ook eten

anders te weinig calorieen of voedingstoffen, of ik was nog aan het opbouwen na jaren slecht gegeten te hebben. Nu geeft mijn lichaam door wanneer ik genoeg heb, dat voel je gewoon, of ik nu veel of weinig gegeten heb ik stop als ik het gevoel krijg van mijn lichaam dat ik vol zit. Het gebeurt gewoon, soms eet ik meer soms veel minder, en ben zo ook elke keer gewoon veel frisser, alles werkt gewoon beter.

Ik drink volle rauwe buffelmelk, tussen de 1 a 1,5 liter per dag, met 4 eieren wat roomboter wat brie en s'avonds een vlees maaltijd met ui en wat kefir, dit alles verdeelt in 3 maaltijden. Water drink ik alleen s'morgens twee glazen met sole, de rest komt van de rauwe melk en kefir wat betreft water.

Mijn bloedsuiker spiegel is stabiel, en mijn bloedruk is 118/75

En ben 55 jaar oud.

Van het minste weet mijn lichaam nu het meeste te maken, of zie Ormus, misschien is mijn lichaam nu zijn eigenste alchemist geworden en verandert de ene stof in de andere omdat ik nu goed doorvoed ben. Ik beschik nu over voldoende reserves. Ik pak ook geen vitamine of mineraal preparaat. Niks, nada, gewoon puur eten zoals de natuur het neerzet en geeft.

 
Ik ben herstellende van hypoglycemie. De basis is koolydraatarm maar ik merk dat ik steeds meer koolydraten aan kan. Ik zou altijd koolydraten in combinatie met vetten eten als je het wil opbouwen.

helemaal koolydraat arm zou misschien niet goed zijn maar ik had het echt nodig om van die hypo's af te komen. Veel slapen helpt ook. Probeer steeds iets eerder naar bed te gaan en sta iedere dag op de zelfde tijd op. Uitslapen in de ochtend is de nacht verplaatsen naar de dag. Dus als je wilt uitslapen ga gewoon iets eerder naar bed.

Moeheid kan je verwarren met honger hebben. Veel mensen grijpen naar de suikers als ze moe zijn en zo bouw je een suikerverslaving op.

 
hmmm, ik slaap minimaal 12 uur per 24 uur, dus ik mag toch hopen dat dat genoeg is.

Charade wat eet jij al tussendoor snacks ?

 
hoi Zonne wat wil je ermee zeggen met die link?

Ik ken dat topic natuurlijk want ik ben er ook mee begonnen.

 
Dat daarin ook vraagtekens staan of biergist nu wel zo gezond is.

Nou ja maakt voor mij nu even niet uit, ik had die gistvrije chroom al besteld.....

 
Ok: ja, eerder heb ik daarover mijn twijfels ook gehad.

Ik heb alleen veel gelezen inmiddels en verschillende verhalen gelezen en ook geluisterd naar mijn behandelaar die zegt dat biergist wonderen kan doen voor veel mensen en zij is zich goed bewust van infecties: maar ik heb ook bijv. dit onderzoek gelezen over hoe biergist juist het immuunsysteem ondersteunt:
Quote:
Enhancement of resistance to infectious diseases by oral administration of brewer's yeast.

Quote:
Infect Immun. 1974 May;9(5):781-7.

Sinai Y, Kaplun A, Hai Y, Halperin B.

Abstract

The effect of oral administration of brewer's yeast on resistance to infectious diseases was studied in laboratory animals. It was shown that there was a significantly increased enhancement of resistance to seasonal respiratory and enteric infections in rhesus monkeys. Similarly, enhanced resistance to experimental chronic infections was observed in mice after yeast administration. A 2-week lag occurred between the initiation of yeast treatment and the expression of enhanced resistance. Study of the mechanism of the yeast-induced enhancement of resistance to infection leads to the conclusion that it is based on in vivo stimulation of phagocytosis, as measured by the "phagocytic index."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/4132909

of dit:

Quote:
The effects of inorganic chromium and brewer's yeast supplementation on glucose tolerance, serum lipids and drug dosage in individuals with type 2 diabetes.

Bahijiri SM, Mira SA, Mufti AM, Ajabnoor MA.

Source

Department of Clinical Biochemistry, King Abdulaziz University, Jeddah, Kingdom of Saudi Arabia.

To study the effects of supplementation with organic and inorganic chromium on glucose tolerance, serum lipids, and drug dosage in type 2 diabetes patients, in the hope of finding a better and more economical method of control.

METHODS:

Seventy eight type 2 diabetes patients were divided randomly into two groups and given Brewer's yeast (23.3ug Cr/day), and CrCl3 (200ug Cr/day) sequentially with placebo in between, in a double blind cross-over design of four stages, each lasting 8 weeks. At the beginning and end of each stage, subjects were weighed, their dietary data and drug dosage recorded, and blood and urine samples were collected for analysis of glucose (fasting and 2 hour post 75g glucose load) fructosamine, triglycerides, total and HDL-cholesterol, and serum and urinary chromium.

RESULTS:

Both supplements caused a significant decrease in the means of glucose (fasting and 2 hour post glucose load), fructosamine and triglycerides. The means of HDL-cholesterol, and serum and urinary chromium were all increased. The mean drug dosage decreased slightly (and significantly in case of Glibenclamide) after both supplements and some patients no longer required insulin. No change was noted in dietary intakes or Body Mass Index. A higher percentage of subjects responded positively to Brewer's yeast chromium, which was retained more by the body, with effects on fructosamine, triglycerides, and HDL-cholesterol maintained in some subjects when placebo followed it, and mean urinary chromium remaining significantly higher than zero time mean.

CONCLUSION:

Chromium supplementation gives better control of glucose and lipid variables while decreasing drug dosage in type 2 diabetes patients. A larger scale study is needed to help decide on the convenient chemical form, and dosage required to achieve optimal response.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11376359



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan