iemand waterkefir over?

vitalinda

New member
hoi,

Is er iemand die waterkefir over heeft en deze tegen verzendkosten naar mij wil versturen?

Ik las ook ergens over een bepaalde soort suiker die het beste is hiervoor, maar ii kan het niet meer terugvinden....

Dus tips voor de bereiding zijn ook welkom.

Bedankt vast

Groetjes linda

@heidefiets,

Hoi marjan,

Fijn dat je wat voor me hebt,

Mijn mail linda(underscore)groot(at)live(punt)nl

Groetjes linda

Ik hou me ook van harte aanbevolen voor waterkefir! Als iemand nog wat over heeft, laat het me weten :).

@mike,

Mike, zou je me toch het mailadres van heidefiets even kunnen mailen, voor de zekerheid...

Vast bedankt

Linda

Vitalinda, ik heb je zojuist een mail gestuurd.

Oker, met 1 week kan ik je wat sturen, de kefir moet eerst weer groeien.

Zeg Mike, laatst sprak ik iemand over waterkefir en die zei tegen mij.

Teveel probiotica kan slapende kankercellen activeren?

Zou deze persoon gedoelt hebben om synthetische probiotica?

Ik had er nog nooit van gehoord of over gelezen, jij?

Heidefiets,

kanker ontstaat door een zuurstoftekort op celniveau en door consumptie van (te)veel koolhydraten=suikers.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het een onderzoek is waar synthetische probiotica is gebruikt.

Lia

Wat ik laatst wel las, was dat probiotica niet altijd goed is, en juist problemen kan verergeren. Dit had niet met kefir te maken, maar met de lactobaccillus uit een potje dacht ik. Het artikel kwam van Mommypotamus.com, schrijfster is WAPF-georienteerd. Ik zal het artikel eens opzoeken, want vond het best opvallend.

Wat is nu eigenlijk beter?

Waterkefir of kombucha?

Ik probeer hier eens wat en dan weer daar eens wat.

Mijn darmen wil ik nu eindelijk eens goed op orde krijgen.

Ik had een half jaar geleden nul allergieen, nu na een operatie kan ik geen melk, geen suiker, geen tarwe, geen rood vlees, maar ook geen zout meer handelen.

Omdat ik ook bijnieruitputting heb, slik ik bijnierconcentraat, maar kan geen of in ieder geval heeeeel weinig zout gebruiken, dat is naar ik begreep ook belangrijk voor de bijnieren.

Verder heb ik last van een sluimerende maagzweer, die af en toe opspeelt, daardoor kan ik ook geen zure producten gebruiken om mijn maagzuur op te voeren.

Ik zit een beetje vast in een vervelend kringetje en weet even niet meer hoe hieruit te komen.

Dacht zelf dat de allerhieen een probleem kunnen zijn van niet goed werkende darmen, maar ook zeker door de narcose die ik bij de operatie heb gekregen.

Ik wil dus heeeel graag mijn bijnieren versterken, maar hoe?

Omdat mijn maagzuur te weinig is en ik dat op dit moment niet kan opvoeren ivm de maagzweer heb ik moeite om eiwitten te verteren.

Ik drink sinds een paar weken geen fruitsmoothie meer in de ochtend, dat scheelt behoorlijk in de vermoeidheid en koude handrn en voeten, dus dat is goed.

Dat ontbijt moet ik dus voor iets anders inruilen, op dit moment is dat speltdesembrood, met een gebakken eitje of geitenkaas, om de dag. Toch wil ik van de granen af want ik wordt met de dag dikker nu ik geen fruitontbijt meer neem.

Vervangen door meer eiwitten kan nu niet.

Verder eet ik nog 2 broodjes met dik geitenkaas en kokosolie met kaneel

Avondeten bestaat steeds meer uit kip en groenten, gebakken in kokosolie

Tussendoor neem ik een appeltje.

Ook wil ik uiteindelijk de milde reiniging gasn doen, maar de citroensap..... Te zuur ben ik bang.

Iemand advies waar ik nu beste kan beginnen?

Ik heb al eens geprobeerd de maagzweer met alfa liponzuur, vit b100 en zoethout weg te krijgen, dat leek goed te gasn, maar het is toch weer teruggekomen.

Weg van de vaste voeding, op naar de vloeibare voeding, dat is de oplossing. Dus: beestenbottenbouillons, yoghurtsmoothies, kefir en andere helende voeding/dranken. Ook zout drinken i.p.v. eten zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Letterlijk!

Mike

Ja die bottenbouillon ga ik regelen.

Melkproducten echter gaan gewoon niet goed, behalve geitenkaas, ik heb nog geen rauwe geitenyoghurt gevonden, misschien beter zoeken.

Het grootste probleem echter is dat ik geen sole kan hebben, ik wordt er benauwd van, gewoon zeezout kan in heeeeel kleine mate.

Ik weet dat het tijd nodig heeft, maar heb echt het gevoel dat ik vast zit omdat ik dat wat op dit forum geadviseerd wordt niet kan doen. Ik wil de bijnieren weer op volle sterkte krijgen omdat ik denk dat het een hoop problemen oplost.

Het is wel ironisch dat ik voordat ik met meer richting wapf eten begon eigenlijk geen lichamelijke klschten had, behalve vermoeidheid en nu lijkt er van alles mis te gaan.

Ii ben een aantal jaren geleden bij een lezing van paul blokker geweest waar hij zei dat je wanneer je 3 maanden kefir drinkt je vsn je melkallergie af bent. Ik heb het een aantal weken geprobeerd, maar de wondjes van de operatie sprongen 3 maanden na data spontaan weer open, nu ik 2 maanden zonder kefir ben en langzamerhand met alle allergenen ben gestopt, gaan de wondjes eindelijk weer dicht. Ik denk dat ik dus liever nog even wacht met weer de kefir en andere melkproducten in te voeren.

Linda

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan